“FIN” – Televisa Hírblog (2006-2016)

2016/09/02 at 08:00 77 hozzászólás

Cumple10

Eljött ez a nap is. Tíz évvel ezelőtt, tizenhét évesen úgy gondoltam, megérdemel a magyar telenovella-közösség egy olyan oldalt, ahol naprakész információkat olvashat az akkor éppen első hullámvölgyét élő, a mai viszonyokhoz képest sokkal nehezebben hozzáférhető műfajról. Egy olyan oldalt szerettem volna létrehozni, amely eligazítja az érdeklődőket a pletykák erdejében, összehozza egymással a rajongókat és megmutatja, hogy a telenovella műfajáról lehet és érdemes is értelmes módon kommunikálni. Tíz év, közel 2300 bejegyzés és közel 12 000 hozzászólás elteltével úgy érzem, elértem a céljaimat.

Most huszonhét vagyok, a blog szó szerint végigkísérte a fiatalságomat, persze voltak nehezebb időszakok, de végig motivált a tudat, hogy a telenovellás közösségnek egy olyan motorját üzemeltethetem, ahova sokan már hazajárnak és ami idővel megkerülhetetlen lett, ha az ember hazai tartalmat keresett a műfajban (és itt nem csak az emlékezetes epizódos lopásokra gondolok :P).

A csúcsra kétségkívül 2011-ben jutottunk, amikor a sok hazai premiernek hála masszív emelkedésnek indult a látogatottság, több új sorozat érkeztéről én számolhattam be először, és interjút készíthettem Gabriela Spanic-kal. Aztán jött egy nagy törés a freeblog 2012-es halálával, amit féléves agonizálás követett, de úgy döntöttem, nem dobom sutba a sokévnyi munka gyümölcsét és végül a wordpressen vertünk új tanyát, ahová szerencsére ti is szép számmal követtetek, amit ezúton is köszönök.

Az elmúlt években ti is láthattátok, hogy – habár a színvonalat igyekeztem fenntartani, – a frissítések gyakorisága igencsak megcsappant. Ennek az igencsak prózai oka az, hogy nem volt rá annyi időm, mint szerettem volna: a szűnni nem akaró hírfolyammal már nem tudtam napi szinten lépést tartani, legalábbis a suli, majd később a három párhuzamos munkahelyem mellett lehetetlennek éreztem, hogy folyamatosan közvetítsek a tengerentúlról és itthonról is. Azt is be kell vallanom, hogy a telenovella-nézés szinte teljes egészében kikopott az életemből, egy kezemen meg tudom számolni, hogy az utóbbi 6-7 évben hány sorozatot követtem önszántamból elejétől a végéig.

Régóta érlelődik bennem a zárás gondolata, de úgy érzem, most jött el az idő, hogy elengedjem a kezeteket. Amikor elkezdtem ezt az egészet, a YouTube-kor hajnalán, még nem lehetett olyan egyszerűen letölteni/visszanézni (urambocsá’ élőben követni) a premier sorozatokat, nem voltak két kattintással elérhető információk a neten minden létező novelláról, a főcímvideókat és a dalokat szabályosan vadásztuk a sorstársaimmal DC++-ról, különböző ijesztő nyelvű oldalakról vagy a rapidshare-ről, a nagyméretű promóképek igazi kincsnek számítottak, itthon pedig csak a reggeli sávba rejtve futottak sorozatok, azokat sem mindig adták le teljesen.

Mára a telenovella műfaja itthon újra visszakerült a “pixisbe”, legalábbis a döntéshozók tudják, hogy egy jó délutáni sorozat mennyire meghatározó eleme lehet egy műsorrendnek. Eljutottunk a magyar tulajdonú telenovellás csatorna, az Izaura TV megszületéséhez, ahol a már a blog születése előttről származó Amor real is helyet kaphatott -azt hiszem, ennél szebb zárást nehezen tudtam volna elképzelni. Fontos átalakulásokat él meg ezenkívül a műfaj a tengerentúlon is, elég a Canal de las estrellas névváltozására gondolni, ami több szempontból egy új kor hajnala, ennek kapuján azonban már egyedül engedlek tovább benneteket.

Mostanra úgy érzem, eljutott odáig a világ (és talán a magyar internetkultúra is), hogy aki igazán szeretne, hamar hiteles forrásokra lel a kedvenceivel kapcsolatban, akár magyar nyelven is. Szeretném azt hinni, hogy akár részben, akár egészben a blognak köszönhetően, de már ti is önjáróan mozogtok a telenovellás hírek világában, a különböző spanyol oldalakon, kritikus szemmel figyelitek a pletykákat és egymásnak is tudtok segíteni, ha valaki elakad.

És talán erre vagyok a legbüszkébb az oldallal kapcsolatban: sikerült egy olyan összeszokott közösséget létrehozni, ahol életre szóló barátságok, de legalábbis szoros ismeretségek köttettek egy olyan mostoha-sorsú műfaj kedvelői között, mint amilyen a latin-amerikai teleregény. Biztos vagyok benne, hogy ez a műfaj nem vált volna akkora sikertörténetté, ha nem követi a közösségformálás természetes jelensége. A hírek, pletykák és drámai történetek fikarcnyit sem érnek, ha nincs kivel végigelemezni a ratingeket, az ügyeletes Televisa-üdvöskék fennmaradási esélyeit, Spanic megmérgezését, Levy karrierálmait, Larrosa krokodiljait vagy éppen Mejía aktuális baromságait. Szerencsére alapanyag volt bőven, az itt összeverődött társasággal pedig nagyon nehéz lenne felvenni a versenyt humorban, őszinteségben vagy épp éleslátásban.

Mindig is ti, kommentelők voltatok a blog lelke (leginkább az én hosszú hallgatásaim alatt), így úgy döntöttem, nem rántom ki alólatok teljesen a talajt, a Televisa Hírblog felületén továbbra is megtalálhatjátok egymást.

Habár több frissítés nem lesz, az utolsó két bejegyzés közül a Rumorzsák (bocs) fantázianevű cikk alatt a külföldi hírekkel, pletykákkal kapcsolatban jöhetnek a friss infók vagy vélemények, míg a Magyar pampa pulija alatt a magyar vonatkozású híreket, gondolatokat oszthatjátok meg egymással. Ez részben önös érdek is, hiszen mint olvasó, én is vissza tervezek járni, és ha időm engedi, csatlakozom is a beszélgetéshez, hiszen a telenovellától mint guilty pleasure-től azt hiszem, már sosem szabadulok. A blog tartalma teljes egészében elérhető marad, a menüben látható új fül, a Televisa-sorozatok alá pedig évek szerint összegyűjtöttem az összes itthon is látott Televisa-alkotást és a hozzájuk kapcsolt címkéket, hogy aki egy konkrét produkcióra kíváncsi, hamarabb megtalálja, amit keres. Az ask.fm profilom továbbra is aktív, valamint a televisa@freemail.hu-n is megtaláltok, ha nagyon szeretnétek. 🙂

Nincs más hátra, mint elköszönni és megköszönni nektek az elmúlt tíz évet, aminek imádtam minden percét. Legyetek jók! 🙂

MarcoPolo

Entry filed under: Eseménynapló.

Rumorzsák – hírek és pletykák a tengerentúlról

77 hozzászólás Add your own

  • 1. Mártonné Béres  |  2016/09/02 - 09:53

    Köszönöm a munkádat,sikereket kívánok további munkádhoz.Egy régi olvasod

    Válasz
  • 2. ZsoZso  |  2016/09/02 - 10:43

    Mérhetetlenül szomorú vagyok… Igen, én nem voltam talán rendszeres látogató az oldalon, pontosan amiatt ami miatt Te abbahagyod az oldal szerekszteset, időhiány miatt. De amikor már belefáradtam a mindennapi hajszába hihetetlenül jol esett megnyitni az oldalt es figyelni hogy van e valami frissites es ha volt azonnal olvastam egy hatalmas mosollyal az arcomon es maris jo kedvem lett. Nem akarom elhinni hogy ennek most vege…

    Válasz
  • 3. bence1996  |  2016/09/02 - 10:43

    Jajj, Marco. Nagyon jó érzés volt minden nap felnézni a blogra. Őszinte leszek, napi rutinommá vált. Hiányozni fognak a bejegyzések, a kommentelők is (attól függetlenül, hogy sosem láttam az arcukat). Különösképpen szeretnék köszönetet mondani: Bogy, Gabino, suxel, tibitoma és Amiga…talán ti kommenteltetek a legtöbbet, jó érzès volt megosztanom veletek a gondolataimat. Bízom benne, hogy egy másik fórumon folytatjuk az eszmecserét 🙂

    Minden jót nektek a későbbiekben.
    Marco, neked pedig köszönöm, hogy eddig vezetted a blogot, többek között itt szerettem meg a telenovellákat. Sok sikert kívánok a továbbiakban. Remélem, még hallunk felőled. Csak remélni tudom, hogy egyszer újra blogot nyitni támad kedved 😉
    Legyetek jók, sziasztok 🙂

    Válasz
  • 4. suxel  |  2016/09/02 - 12:36

    áááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááahááááááááááááááááááwáááááááááááááááááájááááááááááááááááááááámuhááááááááááááááááááaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-a-a-a-a-a

    😥 😥 😥 😥 😥 😥 😥

    /Majd ha felocsúdtam (talán jövő héten) megpróbálok valami értelmeset is írni/

    Válasz
  • 5. Todi1992(margit)  |  2016/09/02 - 12:49

    Nagyon sajnalom hogy tobbet nem irsz EN is szinte minden nap fent voltam a forumodon es nagy lelkesedessel olvastam a jobbnal jobb hireket.Nagyon fogsz hianyozni(todi1992 margit)

    Válasz
  • 6. Dan  |  2016/09/02 - 13:11

    Azt sem tudom mit írjak, huh.

    2010 júniusában, alig 13 évesen bukkantam a hírblogra, Egyiptomban nyaraltunk akkoriban a családommal. Még a freeblog volt a blog otthona. Gabriela Spanic-fanként, kezdő telenovellás fórumozóként kezdtem a blog olvasását, izgatottan vártam a Soy tu duena premierjét, gyerekként nem is érdekeltek más hírek. Idővel elkezdtem olvasgatni a kommenteket: imádtam Marco, Aribeth, DonNyunyó, Tibi és Dina eszme cseréit, gyakran kérdezgettem a Kérdezz-felelek oldalon, majd idővel már nem csak Gaby miatt követtem a blogot. Emlékszem pl., exkluzív hírként tartottad izgalomban az olvasókat, hogy hamarosan jön a TDA, mi olvasók száz meg száz kommentben találgattuk, melyik csatornán lesz majd. Jöttek éles váltások az életemben: középsuli, költözések, bulik, rengeteget változtam, kamaszodtam, de a blogra minden nap vissza-vissza jártam – kommentelni még akkor sem mertem. Emlékszem még arra a kimaradt félévre és a költözésre, akkoriban azt hittem ott a vég, de szerencsére a blog újra indult mi látogatók meg visszatértünk. Az elmúlt két évben aztán megtört a csend, el kezdtem kommentelni, a többiek meg bevettek a beszélgetésbe. Ezzel párhuzamosan sajnos a gyakori frissítések elmaradtak, és az elmúlt 1,5 évben meg érezhetően csak idő kérdése volt mikor jön el a zárás pontos dátuma. Ettől kicsit tartottam, de most hogy ez megtörtént, el kell mondjam, hogy köszönök mindent. A hírbloggal együtt nőttem fel, és hála az oldalnak, sok nagyszerű embert ismerhettem meg.

    Minden jot kivanok es tovabbi sok sikert.

    Üdvözlettel: “Dan” 🙂

    Válasz
  • 7. Gaskó  |  2016/09/02 - 13:53

    Köszönjük az áldozatos munkádat! Én már korábbról ismertelek (még a régi networkos fórumról), s volt szerencsém veled “négyszemközt” is jó néhányszor szót váltani még a megboldogult MSN idején. Kívánok jó egészséget és sikereket a magánéletben és a karrierben egyaránt!

    Válasz
  • 8. Gaskó  |  2016/09/02 - 13:57

    Nem telenovella ugyan, de számomra ez egy kicsit olyan, mint amikor a jobb napokat megélt állami tv leadta a Váratlan utazás utolsó részét. Avonlea lakóival együtt nőttem fel, s hasonló korú voltam az utolsó rész vetítésénél, mint akkor a szereplők.

    Ez a blog már inkább felnőtt koromat kísérte végig eddig. Én is sokat olvasgattam, volt, hogy naponta feljártam, ha időm engedte.

    Válasz
  • 9. Riley  |  2016/09/02 - 16:41

    hianyozni fogsz koszonunk mindent

    Válasz
  • 10. GabiX  |  2016/09/02 - 16:44

    Kedves Marco!

    Nagy szomorúsággal olvastam a fenti soraidat, sajnálom, hogy befejezed az oldal szerkesztését. Persze megértem a döntésed, tíz év nagyon hosszú idő, és hogy ennyi ideig sikerült egy ilyen színvonalas blogot üzemeltetned, az igazán… hm, le a kalappal. 🙂

    Danhez hasonlóan én is Gaby miatt kerültem az oldaladra, akkor, mikor az RTL elkezdte adni a Második esélyt. Nem most volt! 🙂 Azóta szinte napi rendszerességgel idelátogattam, és vártam a friss híreket és a jobbnál jobb írásaidat. Bár én csak csendes szemlélődő voltam a blogon, azt hiszem, attól még ugyanúgy visszajövök minden nap, hogy olvashassam a friss kommenteket.

    Köszönöm a munkádat Marco, minden jót kívánok Neked, és sok sikert, bármibe is fogsz.

    Válasz
    • 11. Dan  |  2016/09/02 - 16:47

      Ó, rád emlékszem, emlékszem a freeblogos blogodon volt egy kritika a Második esélyről 😀 rég nem kommenteltél már 🙂

  • 12. Zsuzsy93  |  2016/09/02 - 17:34

    Én már gyerek korom óta nézem a telenovellákat. Jó, hogy ezen az oldalon értesülhettem a hírekről. Láttam, hogy más emberek is vannak, akikkel normálisan el lehet beszélgetni erről. Elszomorodtam az az igazság, de megértem. Köszönjük a munkádat! Sok sikert!

    Válasz
  • 13. Marisela  |  2016/09/02 - 17:39

    Drága Marco,
    ezer hála és köszönet hogy ennek a kis csapatnak mindig tudtál újdonsággal szolgálni, és a rengeteg munkád mellett mindig megleptél minket újabb és újabb hírekkel/bejegyzésekkel.

    Szomorú vagyok, de teljesen megértelek…bár egy darabig biztos lesz egy kis hiányérzeted…
    Minden jót kívánok! Köszönök mindent!

    Pusz: Marisela

    Válasz
  • 14. Ben Lacosta Navarro  |  2016/09/02 - 19:48

    Kedves Marco!
    Sajnálattal olvastam hogy abbahagyod a blogozást. Én úgy gondolom simán lehettél volna újságíró, mert szuper cikkeid voltak. Én javasolnám neked, hogy minden eddigi cikkedet archiváld, nyomtasd ki, és köttesd be emlékbe. Vagy megjelentethetnéd könyvbe is. Az Epizód magazin szégyentelen sajnos, valódi szennylap, ráadásul tolvajok is, nem lényegre törők. Én 1 éve minden hónapban írok egy újságot amely nemcsak a telenovellákról, hanem sok másról is szól. A BN Program újságom 2 napja lett 1 éves! 🙂 Én is írok cikkeket, kritikákat hobbi szinten. A legjobbakat kívánom, kívánjuk neked a jövőre nézve! 🙂
    BEN

    Válasz
  • 15. tibitoma  |  2016/09/02 - 20:48

    Nooooooooooooooooo

    Válasz
  • 16. Thoom  |  2016/09/02 - 20:58

    Óó hat énis renttento szomoru lettem. Álmomban ne gondoltam volna hogy ez meg fog történni. Tobben is irtak hogy napi rutinjuk volt feljarni az oldalra, nekem is egy nap néha tobbszor ishatha hirtelen lesz egy új bejegyzés. En igazabol mar nem tudom hogy mikor bukkantam a blogra es hogyan. De mar jo 5-6eve ennek kb. Nagyon szerettem olvasgatni a friss bejegyzéseket es kommenteket is, de persze megertem az okokat 3munkahely mellett nem lehet egyszeru meg erre is odafigyelni. En majdnem hogy a blognak köszönhetem a kitűzött celjaimat es az álmaimat is, hiszen merj nagyot álmodni es megvalósul. En ez idő alatt rajottem hog a telenovellakkal/soroztokkal szeretnek valamilyen formában foglalkozni, kar hogy otthon a sajat gyartasu sorozat biznisz nem mukodik. Es persze részben azt is a blognak köszönhetem hogy spanyolul akarok megtanulni, es hogy elkezdtem spanyolul sorozatokat nézni. Hihetetlen halas vagyok ezert a sok évért, es el sem tudom mondani mit jelentett nekem a blog. Ez a blog örökké egy részem lesz es biztos vagyok benne hogy vissza fogok néha néha keresni egy egy bejegyzést evertekelest stb. Koszonom Marco!😊🎥🎬📺

    Válasz
    • 17. ********TELEVISA********  |  2016/09/02 - 23:28

      Voltál már Mexikóban és mész valamikor?

  • 18. mandi28  |  2016/09/02 - 22:46

    😦 😦 😦
    szomorú vagyok de meg is értelek én is sokszor vagyok úgy hogy mindent eltervezek és alig jutok el valahová…
    köszönöm a rengeteg cikkedet, a szabadidődből elvett órákat a friss infókat, jó hogy vannak hozzád hasonló nagyszerű emberek akik nem is a pénz motivációja miatt veszik a fáradságot hogy nekünk valami többet nyújtsanak… remélem megtalálod a boldogulást és ehhez én sok sikert kivánok és köszönöm az eddigi munkádat….

    ui: tök meglepett hogy ilyen fiatal vagy én azt hittem közelebb vagy a negyvenhez de ne kérdezd miért 😀 😀 ( és nehogy megharagudj) 😉

    Válasz
  • 19. ********TELEVISA********  |  2016/09/02 - 23:19

    Szia Marco!

    Írtam emailt, mert sajnos vmi miatt nem tudtam itt elküldeni, amit írtam. Én is nagyon sajnálom. 😥

    Válasz
  • 20. Gabino  |  2016/09/03 - 07:45

    Őszintén sajnálom. Amikor megláttam ezt a cikket, nem akartam a szememnek hinni. Annyi tartalmas cikk, annyi meglepő infó és minőségi képek, és mindemellett nagyon jól fogalmazol. Ez is fontos dolog. Egyébként megértelek, tudom, hogy nem lehet egyszerű egy ilyen oldalt fenntartani, pedig az utóbbi időben meg is örültem, hogy annyi frissítés volt. Kb. egy jó másfél-2 hónapja nagyon beindultál, szinte minden másnap jöttek az új cikkek.
    Ha elfogadsz egy tanácsot, Marco. Az itteni kommentelők között biztosan akad, aki át szeretné venni a blogot és szívesen lenne az új szerkesztő.Ha gondolod, és úgy érzed, add át neki. De ez csak tanács. És ez az ember nem én vagyok. De biztosan akad jelentkező. Így a blog is megmarad, vagy biztatok mindenkit arra, h nyissanak új blogot, mert alig van magyar nyelvű telenovellákkal foglalkozó oldal…

    Kellemes hétvégét mindenkinek!

    Válasz
  • 21. ms  |  2016/09/03 - 08:31

    Üdvözöllek. Érthető a döntésed. Ez a blog már évek óta belterjes, csak annak a néhány embernek szól, akik egy véleményen vagytok. Ezt foggal-körömmel őrzitek, ezért nem lehet vitát kezdeményezni. ..A “meglepő” csak az, ha a helyeslés más név alatt jelenik meg. Ez is érthető, mert így hetekig nincs szükség reagálásra, ringatózik a zsenialitás a telenovellák langyos vizében… Elárulhatnád végre, hogy az értelmi szerző – az igazi “telenovellás” nő, vagy férfi…Itt az idő, most, vagy soha! Üdvözöllek, jó munkát és nagyobb harci kedvet kívánok a további vállalkozásaidhoz!

    Válasz
    • 22. suxel  |  2016/09/03 - 09:07

      Te beteg vagy! Feküdj vissza és aludj! 😀

    • 23. Amiga  |  2016/09/03 - 12:11

      neked is minden szépet és jót kívánunk 😛

    • 24. felhőcske  |  2016/09/03 - 14:14

      Kedves ms ez nagyon jól megfogalmaztad! Több harci kedvet!

    • 25. suxel  |  2016/09/03 - 20:18

      Azért 10 év az 10 év, ha valaki ettől tovább csinálja, fejet hajtok előtte, és nem fullad ki 0,5-1 év után. Egyszer minden véget ér, semmi sem tart örökké.

    • 26. ms  |  2016/09/04 - 19:08

      Suxel! Amiga! Felhőcske! Nem lehettek ennyire naívak!!! Egy blog szerkesztésébe azért kezdünk bele, mert hasznot remélünk tőle.( Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen! ) Tippelhetsz, miért most, a Televisa legrosszabb éve után szűnik meg a blog ?! Nem folytatom, mert pipa leszek és “véletlenül” lemaszatolom a rózsaszín ködöt a szemetekről! További ábrándozást kívánok !

    • 27. Dan  |  2016/09/04 - 19:59

      Az Isten nem volt túl kegyes veled, mikor ennyi ésszel áldott meg, kedves ms.

      Fejezzétek már be a trollkodást, nem igaz. Nem szeretnék vitát nyitni, búcsúzzunk el méltóképpen a blogtól, itt most ennek semmi helye nincs.

      Imádunk Marco!

    • 28. suxel  |  2016/09/04 - 20:08

      Tudod miért szeretek mindent online nézni, vagy letölteni, még ha nem is legális? Mert nem szakítja meg reklám 1x sem.
      Tudod miért szerettem erre a blogra jönni az érdeklődésem, hobbim mellett? Mert egyszer sem verte ki reklám a szememet!
      Mégcsak blogcserék sem voltak, amióta idejárok (2009-2010), és a saját erejéből, szorgalmából érte el az eddigieket.

      Ha hiszed, ha nem, vannak még emberek, akiket nem az anyagiak mozgatnak, és nem azokat látják minden mögött.

    • 29. Vatta97  |  2016/09/08 - 18:40

      Ez az ms = csabika.

    • 30. Csabika  |  2016/09/11 - 10:37

      Nem egyenlő, engem nemhat meg hogy bezár e vagy sem a blog, ami engem érdekel hír azt eddig is spanyol oldalakról olvastam nem innen, viszont eszmecserére kítűnő felület volt az tény, és jó volt olyan emberek véleményét olvasni akik akár teljesen eltérően vélekednek az adott telenovellákról mint jómagam.

      Sziasztok.

  • 31. Máté  |  2016/09/03 - 08:37

    Igazából nem olyan rég, talán a ,,telenovelláknak befellegzett?” óta követem a cikkeket, és a kommenteket.
    Sajnálom, de jó volt ez az ~1 év 😉

    Válasz
    • 32. Gabino  |  2016/09/10 - 22:18

      Sztem Csabika nem ilyen rosszmájú

  • 33. Milibindi  |  2016/09/03 - 10:01

    😭😭😭 Sok sikert Neked az életben Marco!

    Válasz
  • 34. Amiga  |  2016/09/03 - 12:04

    Megértjük és elfogadjuk a döntésed Marco.Szerintem valahol mindannyian sejtettük,hogy ez előbb-utóbb be fog következni (nem szemrehányásnak szántam).Tapasztalatból tudom,hogy iskola,munka + még a magánéleti dolgok mellett nehéz fenttartani egy oldalt úgy hogy naprakész legyen és a tartalom is minőségi legyen, nemcsak egy 5-10 perc alatt összecsapott valami.Annak idején én is csináltam oldalt,úgyhogy tudom mennyi munka és idő van benne.Köszönjük neked az elmúlt 10 év munkáját,és mégha az utóbbi 1-2 évben nem is tudtál olyan mennyiségben frisselni (de persze előbb-utóbb a többségét megkaptuk),de akkor is minőségi munkát adtál ki a kezeid közül.Köszönjük,hogy mégha szeptemberben is,de megkaptuk a 2015-ös évértékelőt,ugyanolyan évezet volt olvasni,mint az előzőeket.Köszönöm a kedves kommentelő-társakat akiket itt ismertem meg:Bogy,Gabino,suxel,bence1996,nota,Milibindi (bocsánat ha kihagytam valakit).Én nagyjából 7 éve követem az oldalt (amióta ismét feltámadtak a telenovellák).Ahogy írtam az Amor real pedig tényleg egy szép és méltó befejezése ennek a korszaknak.Mégegyszer köszönünk mindent Marco!Minden jót kívánunk neked!

    Amikor végre képernyőre kerül az Amor real-Tiszta szívvel,én feljövök beszélgetni róla.Remélem nem csak magammal fogok beszélgetni 🙂 Illetve ha megtudok friss infókat a Televisa háza tájáról,azt leírom ide.

    Akik továbbra is képbe szeretnének lenne Televisás és más telenovellákról azoknak tudom ajánlani Marisela oldalát/fórumát,illetve Lorenita oldalát.

    Válasz
    • 35. Milibindi  |  2016/09/03 - 12:30

      Èn is örülök, Amiga , hogy megismerhettelek!☺☺
      Én biztos, hogy fogok jönni ide az oldalra, mert itt egy nagyon jó társaság van ! ☺

  • 36. szabina333  |  2016/09/03 - 13:18

    Drága Marco! Először is mélyen fejet hajtok eddigi munkásságod előtt. Döntésed érthető, bármennyire is sajnálom, de egykor nekem is volt egy titkok és szerelmek oldalam és hasonló okok miatt hagytam abba annak szerkesztését. A továbbiakban csak annyit remélek nem tűnsz el örökre és hallunk még rólad! Amiért legjobban imádtalak az a Mujeres Asesinas fordítás volt valamint hogy párszor kaptam tőled lehetőséget saját cikkeket posztolni (Miguel Corcega és Carmen Montejo emlékiratai)
    Isten áldjon vigyázz magadra és köszönöm szépen az elmúlt 10 évet!!! ❤😘

    Válasz
  • 37. Zsupo  |  2016/09/03 - 16:27

    Én kb 3-4 éve követtem az oldalt. Nagyon kedveltem cikkeidet. Megértem hogy abbahagyom. Nekem az év értékelős cikkeid a kedvenceim mert ott nyomon lehetett követni hogy az adott évbe melyik akkori sorozat jutott el hozzánk abban az évbe vagy később.

    Válasz
  • 38. aribethkrum  |  2016/09/03 - 20:56

    Drága, drága Marco!

    Nagyon szépen köszönöm neked ezt a tíz évet, amelyből nyolcat magam is itt töltöttem, a többit pedig szorgalmasan visszaolvastam. Egy olyan színvonalas, alapos, nem mellesleg jó humorral megfűszerezett blogot dobtál össze a semmiből, amely a műfaj kedvelőinek igazi ajándék volt. Én a hajdani nagy telenovella-aszály idején találtam ide, amikor a műfaj megítélése épp a béka hátsója alatt öt méterrel volt hazánkban, alig adtak le normális sorozatot, kibeszélni nem lehetett rendesen, az epizódok letöltése végtelen sok kutatást, türelmet és találékonyságot ígényelt (ó, az a sok orosz oldal…), és egyáltalán, ínséges időszak volt.

    Aztán rátaláltam az oldalra, és beindult az üzem. Imádtam a kritikáidat, az évértékelőket, a tematikus posztokat. Szerettem az ide járó emberekkel beszélgetni – többekkel személyesen is találkoztam, vannak, akikkel az f betűs oldalon mai napig tartjuk a kapcsolatot, és a blognak köszönhetően rátaláltam nagyszerű barátokra is.

    Hihetetlenül élveztem az elemzéseket, az eszmecseréket, vitákat, na meg a teljesen eszement baromkodásokat is, amiket itt letoltunk a kommentszekcióban. Meg azt is, hogy volt idő, amikor legtöbben simán összedobtunk volna egy-egy szakdolgozatot a mexikói média elemzéséből. 🙂

    Szép időszak volt.

    Az elmúlt három évben már én sem vittem túlzásba a telenovellázást. Lett volna hozzá kedvem, de a többi hobbimra is úgy kell időt összegereblyéznem, így a nagy Amores Verdaderos időszakot követően (amibe rengeteg energiát fektettem) már kifújt a lelkesedésem. Azt viszont örömmel láttam, hogy vannak, akik kitartanak, illetve mindig jönnek új rajongók is, így az utánpótlás megvan.

    Na, kezd túlcsordulni nálam a nyál, kezdem úgy érezni, hogy egy Mejíás nagyjelenet monológját adom elő. Elég egymás hátsó felének csókolgatásából, az élet megy tovább, a kommentszekcióban lehet még aktívkodni, meg vannak és lesznek további oldalak, ahol a rajongók kiélhetik magukat, akik pedig eddig jóban voltak IRL, azok úgyis folytatják a dumapartikat az egyéb csatornákon. 🙂

    Viszlát, és köszi a halakat!

    Válasz
  • 39. Viktójia  |  2016/09/03 - 20:58

    De azért megfarkalhatlak ugye?

    Válasz
    • 40. Dan  |  2016/09/04 - 09:33

      Mond, te normális vagy?

  • 41. viktor  |  2016/09/04 - 14:24

    :'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(:'(…..Majd ha összeszedem magam,akkor ìrok többet…most egy mondatot sem tudnàk kinyögni,olyan szomorù lettem.

    Válasz
  • 42. MarcoPolo  |  2016/09/04 - 17:17

    Kedves Mindenki!
    Nagyon szépen köszönöm a soraitokat, jó érzés volt őket olvasni. Ha van kedvetek, maradjatok, a kommentszekcióban még biztos találkozunk 🙂
    És én is biztatnék mindenkit, akinek ilyen irányú ambíciói vannak, hogy vágjon bele egy novellás blogba, ha gondolja 😉 jó kis kaland, és láthatjátok, akár tíz évig is kitartó elfoglaltság 🙂
    üdv.
    MP

    Válasz
    • 43. ********TELEVISA********  |  2016/09/04 - 18:11

      Szia Marco!

      Küldtem e-mailben hsz-t, de itt nem tudom elküldeni. Légy szíves tegyed ki. Köszönöm szépen. 😀

  • 44. Bogy  |  2016/09/04 - 20:18

    Igaz én csak körülbelül másfél éve vagyok látogatója az oldalnak(sokak örömére mások bánatára 😛 😀 ) de nagyon sok mindent köszönhetek neki azaz neked Marco. 🙂 Visszaolvastam ez idő alatt szinte minden korábbi ‘cikkedet’. Életem meghatározó időszaka kezdődött el itt. Öröm volt olvasni a posztjaidat mind információéhség csillapítás gyanánt mind szórakozás céljából. Komolyan sírtam a szövegeden sokszor. 😀
    Itt most szeretném megköszönni még azoknak a kommentelőknek is akik megemlítettek engem a posztjaikban. Én is nagyon örültem hogy megismerhettelek titeket és persze a többieket is. 🙂
    Marco minden jót kívánok neked az életben és még egyszer köszönöm szépen az áldozatos munkádat.

    Válasz
  • 45. suxel  |  2016/09/04 - 21:25

    Kedves Marco!

    Nem húzom tovább az elköszönő szövegem, itt az ideje nekem is megírnom.
    Nagyon váratlanul ért a bezárás híre, szíven is ütött mi lesz most ezek után. Szíven ütött, mert ha ezt fél éve írod, az utolsó feltámadás előtt, akkor oké, várható volt. Aztán jött a visszatérés, majd a hirtelen halál, pompás cikkek, még évértékelő is, és zsuppsz vége. Szomorú vagyok, de megértem pontosan az indokaidat, annak ellenére is, hogy ezt a hiányt nálam semmi sem fogja betölteni. 10 év az 10 év, s nekem megannyi szép emlék 6-7 év közvetlen, az előzményeket meg visszaolvastam A-tól Z-ig. Nem volt olyan reggel ez idő alatt, hogy a minden nap a legkorábban felkeresett 3 oldal között ne legyél, már csak a kommentek miatt is.
    Nagyon jó kis közösség alakult itt, ki, ha ez nem jön létre, akárcsak Marisela fóruma, akkor ma nem ismerhetnék facebookon és személyesen is csodálatos embereket. Plusz a többiek, akikkel csak itt beszélgettem jókat: teljesség igénye nélkül: Amiga, Máté, Dan, bence1996, tibitoma, mandi28, Thoom etc. KÖSZÖNÖM, KÖSZÖNÖM, és KÖSZÖNÖM. Aki a tájékoztatás mellett, ilyet össze tud hozni “plusztermékként”, az csodálatra méltó.
    Neked köszönhetően tanultam meg érteni spanyolul, ma már egy telenovella, egy spanyol sorozat megértése sem okoz problémát, a lényeg mindig átjön, és minden epizóddal bővül a szókincsem. Mivel idáig eljutottam, a novellás blog is felmerült a fejemben, de egyelőre nem tisztáztam le a dolgokat, a kitartással van leginkább a problémám, úgy döntöttem egyelőre tesztelem magam. Korábban epizódösszefoglalóztam Marisela fórumán, de sose bírtam egy sorozatot se végigcsinálni, az érdeklődésem irányukba azonban lankadatlan. Amennyiben lesz valami, úgyis jelzem itt a csipetcsapat legalább egy részének összeszedésére.
    Blogok közül a legjobbat hoztad össze a számomra, N1 ehhez kétség sem fér. Marco, TISZTELET, KÖSZÖNET, HÁLA, IMÁDAT.

    Kívánok neked egészséget, szerencsét, boldogságot! Maradj ilyen mint most vagy!

    Üdv:
    (a későn érkező) suxel

    Válasz
    • 46. Thoom  |  2016/09/11 - 21:58

      Köszönöm az említést Suxel! 🙂 igazabol én régebb ota olvastam a blogot mint kommentelt. Csak az utobbi időkben kezdtem el kommentelgetni bejegyzesekhez es oszint bevallom nem gondoltam volna hogy ugyan jo hozzászólásokat olvasgatni illetve irni mint a bejegyzéseket olvasgatni, igy én is koszonom a kommentelőknek is! 🙂

  • 47. Zso Zso  |  2016/09/05 - 11:03

    Ahhoz mit szólnátok, ha Facebookon létrehoznánk egy csoportot, ahova felvennénk minden telenovellák iránt érdeklődőt, a facebook könnyebben és gyorsabban elérhető akár telefonról is, mivel az app mindig nyitva van és értesítéseket is küld ha új hozzászólás érkezik.
    Lehetne a neve pl Televisa Hírblog Fórum vagy Televisa Hírblog Klub vagy hasonló. Marco, akár létrehozhatnád te is, és annak felügyelete nem jár olyan sok munkával mint egy teljes oldal szerkesztése, vagy suxel, ez a fórum is jó lenne az általad említett önmagad tesztelésére. TERMÉSZETESEN SENKINEK SEM AKAROM MEGMONDANI, HOGY MIT CSINÁLJON, ez csak egy ötlet.
    (vagy ha akarjátok, én is létrehozom, de csak ha innen sokan nyitottak lennének arra h belépnek a csoportba és aktív tagjai lennének egy eleven telenovella rajongó facebook csoport kialakításában)

    Válasz
    • 48. Dan  |  2016/09/05 - 11:48

      Háát, én komálom az ötletet.

    • 49. Milibindi  |  2016/09/05 - 14:10

      Tök jó ötlet! Összegyűjthetnénk innen mindenkit oda! Akkor legyen zárt csoport szerintem!

    • 50. ********TELEVISA********  |  2016/09/05 - 21:51

      Ez jó ötlet. Nem az a fontos, hogy mennyien lennénk, hanem az, hogy lesz ilyen csoport. Ha kérhetem, akkor zárt csoport legyen. Köszönöm. 😀

  • 51. Milibindi  |  2016/09/05 - 17:28

    https://www.facebook.com/groups/180765002334262/

    Ötleteket , elfogadok! Megnézem, hogy lehet több admin. Nem szeretnék egyedül lenni!

    Válasz
  • 52. Milibindi  |  2016/09/05 - 17:47

    Egyenlőre zárt, esetleg a fiúkra tekintettel átállíthatjuk titkos csoportra. Csak nem tudom egyenlőre hogy kell

    Válasz
    • 53. Zso Zso  |  2016/09/05 - 17:57

      Miert kellene a “fiukra tekintettel” titkosra allitani? Szerintem lehetne nyilt is…
      En mar tag vagyok, gyertek minel tobben!
      Marco, téged is felvehetünk oda tagnak?

    • 54. ********TELEVISA********  |  2016/09/05 - 22:16

      Köszönöm szépen Milibindi, hogy felvettél a csoportba. Jobb a zárt csoport, nem kell mindenkinek látni a beszélgetéseket és a postokat.

    • 55. Milibindi  |  2016/09/05 - 23:03

      Szívesen. Szerintem sem tartozik másra, hogy mit beszélgetünk

  • 56. Solya  |  2016/09/05 - 17:49

    Sajnálom de egyben megértem is a dontesedet.igaz nem 10 éve de régóta követem az oldaladat,én romániából olvasom a blogot,ahol már több éve van külön telenovella sorozatos csatorna így amikor azt néztem pont jókor jöttek tőled a hírek azokhoz.
    Sok sikert kívánok a továbbiakban! !!☺

    Válasz
  • 57. marisela11  |  2016/09/05 - 20:24

    A telenovellas fórumon is nyugodtan letrehozhatunk egy külön topicot, amiben dumcsizhattok.

    Válasz
    • 58. Zso Zso  |  2016/09/06 - 14:27

      Mi is pontosan a fórumodnak a webcíme, Marisela?
      a telenovelas.hu-t is te csinálod?

    • 59. suxel  |  2016/09/07 - 00:15

      Én nem szívesen facebookolok a saját nevemmel, így én éltem a Marisela adta lehetőséggel, nyitott nekünk egy TH Baráti kör fórumot és aki kíván jönni, jöhet oda is. 3 szösszenetet már létre is hoztam, aztán ha van kitartásom majd meglátjuk merre alakulok tovább. 🙂

  • 60. Telenovelas Hungary (@TelenovelasHu)  |  2016/09/06 - 22:04

    http://telenovelas.freeforums.org/
    Igen, én csinalom a telenovelas.hu oldalt.

    Válasz
  • 61. Zso Zso  |  2016/09/07 - 19:20

    Nekem van kedvem menni oda is 🙂 Regisztráltam, várok a jóváhagyásra 🙂

    Válasz
  • 62. Gaskó  |  2016/09/07 - 19:25

    Addig is, aki nem csak nézni, hanem olvasni is szereti az ilyen történeteket:

    http://webnovellablog.wordpress.com/

    Válasz
  • 63. Blogos.  |  2016/09/09 - 16:34

    [color=#800080]szomorú.[/color]

    Válasz
  • 64. Schneider Zsuzsa  |  2016/09/12 - 08:09

    Évek óta olvastam az oldalt. Köszönöm. Sok boldogságot kívánok!

    Válasz
  • 65. Petike1984  |  2016/10/01 - 23:07

    Hello.
    Nem tudom van-e még itt valaki,egy kedves ” ismerősömmel ” csináltunk egy petíciót,ha szeretnétek komolyabb hangvételű sorozatokat,írjátok alá,köszi.
    http://www.peticiok.com/komolyabb_hangvetel_telenovellak_hianya

    Válasz
    • 66. Máté  |  2016/10/01 - 23:55

      Akkor gondolom Dominik nem szeretné folytatni a SA feliratozását?

  • 67. Petike1984  |  2016/10/02 - 01:12

    Nagyon idő igényes,meg hát ott van neki a suli..

    Válasz
    • 68. Gabino  |  2016/10/02 - 16:48

      Sztem a Bajo el mismo cielora van egy kis esély Porras miatt. A többire nem hiszem. Sztem a petíciót legalább 10000 embernek kéne aláírni h a média felfigyeljen rá. Nem tudom egyébként.
      Sztem az SA, ESDLC túl erőszakosak. A tv2 vágja erőteljesen, a QEQ-ből is kivágtá ahogy Chamoy lelőtte a 2 verőlegényt. Bezzeg az rtl2 bennehagyta a fúrós szívet átszúrós jelenetet…

    • 69. Gabino  |  2016/10/02 - 18:08

      100 000*

  • 70. Viktor  |  2016/11/07 - 22:31

    Basszus,mèg most is mennyire hianyzik az oldal.Minden nap felnèzek remènykedve,hogy friss posztot talàlok/latok.:'(:'(:-[:-[:-[:-[

    Válasz
  • 71. Szandi  |  2016/11/09 - 15:04

    Nekem is nagyon hiányzik 😦 a napjaim része volt, minden reggelt azzal kezdtem, hogy feljöttem megnézni, van-e valami újdonság 😦

    Válasz
    • 72. Máté  |  2016/11/14 - 12:08

      Nagyon kihalt a blog sajnos kár, pedig mindennap legalább kétszer ránézek. Asszem ideje leszoknom róla. 😕

  • 73. Marisela  |  2016/11/14 - 21:51

    Televisa hírek, olvastátok már?
    http://www.telenovelas.hu/hirek-a-nagyvilagbol-suxel-tollabol-1/

    Válasz
    • 74. bence1996  |  2016/11/15 - 11:28

      Igen, én már olvastam 🙂 suxel maga is belinkelte. Köszi szépen. És persze az erőfeszítést is, amit tesztek azért, hogy olvasottak legyenek ezek a blogok 😉

  • 75. Gaskó  |  2016/11/16 - 14:59

    A Webnovella-blog legújabb folytatásos története: Hazugságok útvesztői
    1. rész
    https://webnovellablog.wordpress.com/2016/11/14/hazugsagok-utvesztoi-1-resz/

    Válasz
  • 76. Katherine  |  2016/12/01 - 17:28

    Szia Marco!
    Hová irhatok neked emailt, mert amit küldtem, mindkettő visszajött.
    Köszi elöre is
    Üdv, Katherine

    Válasz
  • 77. Károly  |  2017/02/21 - 14:33

    Nagyon sajnálom!

    Válasz

És te mit gondolsz?

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum