“Yago” – itt a mexikói Ezel

2016/04/09 at 23:23 42 hozzászólás

Elárulták. Mindenki halottnak hitte.
De visszatér – egy új arccal. Hogy bosszút álljon.
– A nevem Yago. A történetem aznap kezdődött, amikor Omar meghalt. És azért jöttem, hogy bosszút álljak.

Az amerikai Univisión csatorna május 2-án mutatja be Carmen Armendáriz Ezel-feldolgozását, amely 65 részben meséli el a török bosszúálló történetét, többek között Iván Sánchez, Gaby de la Garza, Ximena Romo, Manuel Ojeda és Flavio Medina főszereplésével. A török sorozatok, egész pontosan a Seherezádé tavaly tornádóként söpörtek végig Latin-Amerikán, az Ezelt azonban a többség még nem ismeri, így nem lenne meglepő, ha ez a remake viszonylag nagy tömegeket tudna megszólítani. Az univerzális történet, a ragyogó szereposztás és az amerikai sorozatokra hajazó minőség a jelek szerint meglesz. Nektek hogy tetszik ez a változat első blikkre?

És hogy egy kis terminológiai vitára is invitáljalak benneteket: szerintetek mi lenne a megfelelő műfajnév, amely magába foglalhatja a fentihez vagy az El hotel de los secretoshoz hasonló rövid, magas minőségre törekvő sorozatokat vagy akár a Telemundo rövidebb akciónovelláit, amelyek jellegükben sok rokonságot mutatnak az amerikai sorozatokkal, mégis napi bontásban adagolják őket? A gyártók serie néven illetik ezeket annak ellenére, hogy ez korábban kifejezetten a heti rendszerességgel vetített sorozatok elnevezése volt (noha sosem bántak vele következetesen, a Mujeres asesinas pl. ugyanúgy serie-ként heti két új résszel futott). Szóval minek tekintsük a Yagót? Telenovella vagy széria? Teleszéria, szérianovella, szerializált novella, szupernovella? Keressünk rá magyar megfelelőt!

UPDATE: A tovább után megtaláljátok a sorozat trailerét is.

Entry filed under: Premier hírek, Videók. Tags: .

Hírek – 2016. április 7. “Premios TvyNovelas 2016” – kik érdemlik a díjakat idén?

42 hozzászólás Add your own

  • 1. mandi28  |  2016/04/10 - 12:18

    szerintem akciónovella minden olyan telenovella vagy sorozat amiben a szerelmi szál nem főszálként fut a történetben hanem másodszálként, mivel mellette egy kifejezett szál kap nagyobb hangsúlyt a telemundo esetében a drog és prostitució a televisa esetében egy gyilkosság megfejtése vagy egy bosszú kiterjesztése….és azért is lehetne akciót mondani rá mert pörgös gyors tempójú sorozatok amibe belefér hogy kétes lépéseket tesz a főhős néha benne hogy érvényesüljön. És ilyen akkor a Hotel secretos, és a Yago is. De ezt csak én mondom én meg hozzá nem értő vagyok 😀

    Válasz
  • 2. Thoom  |  2016/04/10 - 18:43

    Engem ez a sorozat ugy ahogy van nem mozgat meg. Egyszeruen hidegen hagy.. De mondjuk én az Ezellel is igy voltam… Nem tudom ez a sztori ezzel a koritessel engem nem vonz… Viszont a Hotelt meg mindig imádom 😁😍

    Válasz
  • 3. Csabika  |  2016/04/10 - 21:50

    Nekem a szupernovella tűnik szimpatikusabbnak a felsoroltak közül, Teleszéria, szérianovella, szerializált novella azért nem mert még azt sem tudjuk 100%ig biztosan hogy a EHDLS és a YAGO évadokra lesz e bontva, jelenleg nem látom hogy ezekből lenne egy következő évad/etap. ( habár a Yago-nál felröppentek ilyen hírek, ha valóban követi az Ezel történetszálait akkor ez nem kizárt )

    Egyébként nem értem miért adnak a nézők ilyen megnevezéseket, 2000 előtt nem egy Televisa telenovella készült ami 70, 80, 90 epizódos volt, az meg hogy 4K-ban történtik a felvetéle, vagy kicsit hajaz az Amerikai/Európai sorozatokhoz az betudható lenne szerintem annak hogy 2016van, kell az innováció. 🙂

    Válasz
  • 4. Máté  |  2016/04/11 - 16:49

    Az EZEL-ből láttam kb. 2részt. Nem nagyon mozgat meg – hozzátok hasonlóan. A Hotellel ellentétben. Így is követem de ha a sok szemetet (elnézést a kifejezésért) megvásárolják a csatornák, ez lenne az igazán érdemes sorozat a megvásárlásra bármelyik adótól . ! 👌 👏 😉

    Válasz
  • 5. tibitoma  |  2016/04/11 - 21:18

    Nagyon várom, szeretném összehasonlítani majd az eredetivel, amely telenovelához képest meglehetősen eseménytelen és “filozofálgatós”. Illetve kíváncsi vagyok arra, hogy mennyire szabják át a karaktereket, mert az Ezel összetettebb alakokkal dolgozott, nem volt csak színtiszta jó és rossz figura benne.

    Eysan sem egy tipikus naiva, sőt! Vele nem tudnak azonosulni a bárgyú Hamupipőkékhez szokott nézők.

    Válasz
  • 6. Ben Lacosta Navarro  |  2016/04/12 - 10:49

    http://benlacosta.blogspot.hu/2016/04/hatterbe-szorulva.html

    Válasz
  • 7. Pimpi  |  2016/04/14 - 11:47

    Nekem sem nagyon jön be ez a történet. Ez már nem telenovella. Ez egészen más műfaj, semmi nem emlékeztet már pl. a Rubíra vagy a Soy tu Duena-ra… én azokat a típusú történeteket szeretem, ezek miatt lettem novella-rajongó, és hogy őszinte legyek, nem is érdekel, hogy ezeket hogy kellene hívni… maradok a novelláknál és remélem, hogy nem halnak ki!

    Válasz
  • 8. Gabino  |  2016/04/14 - 20:45

    Nem lenne ez rossz, csak sztem ez a 65 rész baromi kevés. Így csak kapkodás lesz sztem. Lehetséges egyébként h erre majd lecsap vmelyik magyar TV, mert ugye Iván Sánchez és itt többnyire a nevekre mennek. Am. sztem ez baromigáz, h csak az arcokra mennek…

    Válasz
    • 9. Csabika  |  2016/04/14 - 21:05

      Ha 150/200 epizódos egy telenovella az a baj, ha 60-80 az a baj…………

    • 10. Gabino  |  2016/04/14 - 21:27

      Én nem mondtam, h baj, ha hosszú, sőt én a hosszabbakat szeretem. Mondjuk a 120 rész az ideális, pl. Los miserables, La impostora történetét nem is kellett volna hosszabbra szőni mert, a La patrona vmivel több 128 ha jól tudom… A Prisionera 180 részes volt, abból sztem kellett annyi, a Reina meg a Gonosz álarca 140. Talán a leghosszabb sorozat amit láttam, a Vadmacska volt, 250 résszel, de A szerelem ösvényei is közel állt hozzá. Sztem a hosszúság nem rontja el a sorozatot, főleg ha izgi a történet… Mondjuk nálam a 80-90 rész a legalja, ha annál kevesebb, az már mininek számít szinte…

    • 11. bence1996  |  2016/04/15 - 14:02

      Nekem a leghosszabb sorozat, amit láttam, az a Lo que la vida me robó volt 😀 addig, ha jól emlékszem, a Quando me enamoro volt a “csúcstartó” 😛
      Egyébként nekem bejön ez az “új műfaj”, mert így legalább nem laposodik el a sztori. A Pasion y poder is néhol marha unalmas, ahogy előttem is mondták, elég lett volna belőle 100-110 rész, csakúgy, mint a La malquerida esetében.
      A Yago pedig szerintem szerializált lesz. Hát hiába, na. Haladni kell a korral. Amit még hiányolok, az egy ízig-vérig eredeti, modern környezetbe ültetett telenovella. Mert a legutóbbi modern novella, amit utoljára láttam, az a Pecados ajenos volt. Azon túl semmi…

    • 12. Gabino  |  2016/04/15 - 16:27

      Na az is jó volt mármint a PA de az miért modern? 🙂

    • 13. bence1996  |  2016/04/15 - 23:54

      Elsősorban a környezet miatt. Lehet, hogy furán hangzik, de megmagyarázhatatlan modernség volt benne.
      Maga a tény, hogy volt egy gazdagabb család, amiben Natalia élt, és Adrian családja, akik az átlag középosztályba tartoztak. Ergo, nem egy tipikus rózsanovella, amit kb 40 évvel ezelőtti díszletek alkottak…stb. Ez már önmagában is vonzott. És ezek a Telemundo féle arrogáns viselkedésformák is egyfajta újszerűséget adtak a novellának. Nem tudom miért, de engem nagyon megfognak ezek az Eric Vonn-féle történetek 🙂

    • 14. tibitoma  |  2016/04/16 - 16:14

      Eric Vonn jó karaktereket alkot, próbál nem klisés lenni. Ezért szeretem.

      Egyébként régebben, 20 éve sem volt ritka a rövid, velős mexikói sorozat. A mostani remake-ek zöme is rövid sorozatok feltupírozott változata. Sőt! Amikor sok száz részes venezuelai rózsanovellákat adaptált a Televisa, akkor is tömörítettek sokszor (Rodena, Fiallo).

      Ezeknél a műfajilag átmenetes szériáknál az lehet az egyik nagy fő gond, hogy nem lehet pár részt kihagyni, mert nem érted majd az aktuális epizódot.

      A másik még az, hogy az Ezel például nem mozgat sok karaktert, a mellékkarakterek csak kiszolgálják a főhősöket, egyedi szálaik nincsenek, nem lehet mivel húzni az időt. Ergo: a kb. 8-10 nagyobb figura sok képernyő időt kap, az őket megformáló színészeknek megterhelő a forgatás.

      Az Ezelhez hasonló bosszúnovellákra számos példa van (La Hiena, MEPS, Montecristo, YCEM), több lett nagy siker, szóval annyira nem kell leírni.

  • 15. bence1996  |  2016/05/04 - 09:07

    Én belenéztem az első részbe. Nem rossz. Az Ezel-t úgysem láttam még, ezt lehet, követni fogom 🙂

    Válasz
    • 16. bence1996  |  2016/05/04 - 09:21

      Ja, és fura módon, a képi világ sokkal inkább a Telemundo képsoraira emlékeztet.

  • 17. Csabika  |  2016/05/05 - 14:12

    Válasz
    • 18. Gabino  |  2016/05/05 - 21:06

      Nicsaaak. Egész ötletes főcíme van, sztem nem is lesz olyan egyhangú ez a sorozat

    • 19. bence1996  |  2016/05/05 - 21:34

      Azon viszont behalnék, ha a TV2 megvenné, és ugyanúgy kajáznák a népek, mint az Ezelt 😀 Kíváncsi leszek 😛

    • 20. Milibindi  |  2016/05/05 - 22:00

      Nekem nem jön be az entradája.

  • 21. Gabino  |  2016/05/05 - 21:40

    Na mi van a Palomával? Ugyebár nemsoká vége, május 23-án ha jól tudom. Van infó róla h lesz utána vmi vagy nem? Elég csalódás lenne, ha üresen maradna a helye… Kár h lecserélték az előző tulajt, akkor nem lenne kérdés h lesz-e új sorozat!

    Válasz
    • 22. bence1996  |  2016/05/06 - 17:51

      Na, Gabino. Épp most néztem meg a tvmustrán, hogy mi lesz a Paloma helyén, természetesen pont az aznappal bezárólag van fent a tv műsor, amikor a Paloma befejező része lesz (a 106.) 😀
      Talán jövő héten okosabbak leszünk 🙂

    • 23. Gabino  |  2016/05/06 - 19:44

      Én azt hittem 111 részes :O Meg emlékeztek arra a cikkre amiben azt írták, h 2 évados lesz és hogy az első évad 99 részből fog állni? XD hát az röhej volt. 😀

    • 24. Milibindi  |  2016/05/06 - 18:23

      Remèlem lesz valami helyette. Bár gyanús, hogy még nem tudunk semmi… :S

    • 25. Gábor  |  2016/05/07 - 01:13

      Azt, hogy két évados lesz egy külföldi cikkből szedték, de később kijavították a cikket.
      A nemzetközi verzió 107 részből áll, így gondolom itthon is 107 részes lesz. Mexikóban volt 111 részes mivel az első két hétben felezve voltak az epizódok és így lett a nemzetközi verzió 107 részes.

  • 26. bence1996  |  2016/05/08 - 22:21

    Én az Aurora-ban reménykedem még, hogy valamelyik sorozatot az váltja majd a TV2-n 🙂

    Válasz
  • 27. Gábor  |  2016/05/09 - 13:18

    Ha ez tényleg megvalósul, akkor hamarosan telenovella kánaánban lesz részünk!
    http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/mire-keszulnek-vajnaek-nagy-bejelentes-lesz-a-heten-a-tv2-nel/6m9l4td

    Válasz
  • 28. Regina  |  2016/05/10 - 18:53

    Indul a TV2 telenovella csatornája –> http://www.origo.hu/teve/20160510-kilenc-uj-csatornat-indit-a-tv2-csoport.html
    Izaura Tv néven. Mit szóltok?

    Válasz
    • 29. Gabino  |  2016/05/10 - 19:52

      Wao! Akkor születik egy új Zone Romantica! 😛 A kérdés csak az h tényleg megvalósul-e ill. hogy mikor? Remélhetőleg már most nyáron kezdetét fogja venni…

    • 30. suxel  |  2016/05/10 - 21:17

      Csak en erzem szanalmasnak ezt a nevet?!

    • 31. Gabino  |  2016/05/10 - 21:54

      Igen elég együgyű a név remèljük kitalálnak jobbat

    • 32. bence1996  |  2016/05/10 - 23:10

      Csoda, hogy nem Marimar vagy Rosalinda tv-nek hívják majd.
      Most eszembe jutott egy morbidabb név is: Rabszolgasors tv 😀

    • 33. Gábor  |  2016/05/11 - 00:12

      A névválasztás szerintem sem túl ötletes, sőt valahol a röhelyes kategória már, viszont valószínű azért ez lesz a neve, mert ez volt az első telenovella kishazánkban, ami ráadásul nagyon sikeres is volt és így elég sokak ismerik és tudják azonosítani, hogy mire is utalhat. Amúgy meg a név nem annyirs fontos,mint mondjuk majd a tartalom lesz. És remélhetőleg előszedik majd azokat a sorozatokat is, amiket régebben leadtak már és a Story nem ismételte őket unalomig.

  • 34. Regina  |  2016/05/10 - 20:01

    A megvalósulás úgy néz ki biztos meglesz. Remelem meg iden😊

    Válasz
  • 35. Gabino  |  2016/05/11 - 09:18

    Egyetértek Gáborral, a név nem lehet mérvadó, mellesleg nem hangzik olyan rosszul, meg lehet szokni. Sztem ezen a csatornán olyan sorozatok is lehetnek, melyeket a tv2 régebben leadott, de biztosan lesznek premierek is. Azért sztem egyszerre 2-3 premiernél nem lesz több, habár nincs semmi kizárva. Emlékeztek 2012 október 1-re? Ezen a napon 5 premiert indítottak el, részben ez köszönhető volt annak, h ekkor indult be az RTLII. Lehet hogy most is így lesz. Csak nehogy úgy járjanak mint a story5, h egy idő után átmegy ismétlésbe és egy sorozatot lead 10x, bár sztem a tv2 csatornáira ez abszolút nem jellemző.

    Válasz
    • 36. bence1996  |  2016/05/11 - 13:20

      Akkoriban leesett az állam. Az az időszak nagyon jó volt. A Több, mint testőr-t vártam a legjobban 🙂 a Szalamandrát viszont ki nem állhattam, viszontvégén a Szalamandrát jobban megszerettem. A Több, mint testőr-t viszont nem gondoltam volna, hogy ennyire elhúzzák.
      A La patrona-ért, az El rostro de la venganza-ért és a Lo que la vida me robó-ért is jár a piros pont az Rtl2-nek. Remélem az Izaura tv sem fog csalódást okozni a közeljövőben 🙂

  • 37. Regina  |  2016/05/11 - 11:53

    Én örülök, hogy lesz végre egy olyan csatornánk amin csak telenovella megy. Viszont szerintem sok lesz az ismétlés mert az utóbbi időben sok volt a premier -> Emlékezz Reina, A gonosz álarca,Maricruz,A macska, Fiorella, az én bűnöm…stb Azért biztos lesz több premier. Remélhetőleg nem csak egy ideig…. Szerintetek mikorra várható az indulás? Vajon a Tv2 már nem is lesz telenovella? Milyen fajta sorozatokra lehet még számítani véleményetek szerint a mexikóin és a törökön kívül? Az Isaura TV név elnevezés rettenet 😀

    Válasz
    • 38. bence1996  |  2016/05/11 - 13:25

      Szerintem a Tv2-n is fognak még menni telenovellák egy jó darabig. Nem elhanyagolható tény, hogy a délutáni sávokban verik az Rtl klub-ot. Amit egyébként nem sajnálok 😀

  • 39. Regina  |  2016/05/12 - 14:47

    Milyen sorozatokat vártok az Izaura Tv-re? 🙂

    Válasz
    • 40. Dan1997  |  2016/05/12 - 15:09

      Várok itthon kimaradt régebbi, “nagyot szóló” sorikat: Rebelde, Victoria, Dona Barbara, Amor real, Fuego en la sangre stb.
      Kevésbé sikereseket, itthon jól ismert arcokkal: Mundo de fieras, Cachito de cielo, Que te perdone dios, Peregrina stb.
      Igényesebb komédiákat: Por ella soy Eva, Antes muerta que Lichita, Que pobres tan ricos
      Igényes aztecas novellákat: Vivir a Destiempo, Cielo rojo, Siempre tuya Acapulco stb.

      ………………….

  • 41. Regina  |  2016/05/12 - 15:42

    A Cachito de cielo, Antes muerta que Lichita,Amor real, szerintem is nagyon esélyes. Továbbá ami szerintem várható az a De que te quiero, te quiero Livia miatt. Juro Que Te Amo pedig Ana Brenda miatt. A Rebelde is klassz lenne de nem hinném… Amiről én ábrándozom az a Mujeres asesinas az esti sávban 🙂

    Válasz
  • 42. Máté  |  2016/05/12 - 16:20

    Én nagyon nagyon támogatnám az Amor Realt régóta csorog a nyálam, hogy láthassam. A Másik amit a közelmúlból szívesen és lekesen megnéznék az a: Yo No Creo En Los Hombres…. 👌

    Válasz

És te mit gondolsz?

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum