A telenovelláknak befellegzett (?)

2015/11/21 at 07:00 102 hozzászólás

cq5dam.thumbnail.610.333

Nehezen lehetne olyan novellarajongót találni akár itthon, akár külföldön, akinek nem suhant át az agyán a fenti gondolat az elmúlt időszakban legalább egyszer. Hetek/hónapok óta érik már ez a cikk bennem, de mindenképp meg akartam várni az idei év összes premierjét, ugyanis most már bizton állíthatjuk, hogy ez az év finoman szólva sem úgy sikerült a Televisának, ahogy szerette volna. Továbbmegyek: az egész telenovellagyártás válságban van, ami nem csak mexikói viszonylatban jár nyugtalanító nézettségekkel és sorra bukó produkciókkal, hanem az egész dél-amerikai kontinensen. A tények magukért beszélnek, gondolhatnánk, de vajon tényleg halálra van ítélve ez a műfaj a mai világban? A tovább után kifejtem, hogy a címbe kell-e a kérdőjel vagy sem.

Lássuk akkor a száraz tényeket, ha már lépten-nyomon olyan komoly kijelentésekbe botlik az ember, hogy a telenovellák ódivatúak, nem tartják a lépést a korral, nem a mai kor emberének valók, felesleges pénzt fecsérelni a gyártásukra. Persze ezek az érvek egy edzett novellanézőnek már ismerősek lehetnek, aki tudja, hogy kellő öniróniával abszolút helyén kezelhető ez a műfaj, de amikor Pepe Bastón, a Televisa egyik főmuftija kérdőjelezi meg a telenovellák létjogosultságát, az mégiscsak elgondolkoztató.

080428_cr_pasion_d

Ugyancsak az edzett novellanézők és a régi blogolvasók tudják a legjobban, hogy a most tapasztalt nézettségi válság a Televisán belül valójában nem újkeletű. Voltak és lesznek is a mostaniakhoz hasonlóan pocsékul teljesítő sorozatok, nem is kell messzire menni, 2007-ben például nagyjából ugyanilyen rosszul állt a Televisa szénája a PasiónYo amo a Juan QuerendónMuchachitas como tú kombóval a főműsoridőben, ami relatíve még cikibb is, hiszen akkor még jóval magasabb volt az átlagnézettséggel szemben támasztott elvárás, mint manapság. Megfigyelhető “törvényszerűség”, hogy a Televisánál általában egy erősebb évet egy gyengébb követ, és ha az elpártolás a tévétől az internet javára egyre erősebb is, azért mindig akadt egy-két normális vagy nézettségileg is értékelhető produkció.

Vegyük azonban sorra, milyen események is követték egymást idén.

  • A Televisa tavaly minden sávban tartani tudta a 2011-ben kijelölt nézettségi küszöbszinteket. A gyártó kilenc új sorozata közül idén egy sem érte el a sávjában elvárható minimális nézettséget.
  • Ezek közül a Lo imperdonable és a Pasión y poder soha nem látott mélységekig lohasztották le a főműsoridőt, amely 2014 elején még a 30 pontos határokat feszegette, most 15-17 ponton vegetál.
  • Az a stratégia, mely szerint először az USA közönségén tesztelik a hazai piacra szánt termékeket, a Que te perdone Dios-szal csúfosan megbukott. Az Univisión, a Televisa amerikai leányadójának nézettsége, mely 2010-ben még történelmi rekordokat döntött a Soy tu dueñával, mára szintén árnyéka önmagának.
  • A világon jelenleg a tévé legnagyobb konkurenciája az internet, az okostelefonok és a táblagépek, utóbbiakat a jelenleg is online lévő emberek 60%-a használja. Az internetezők visszahódítására hivatott, úttörőnek szánt sorozat, az év egyetlen eredeti próbálkozása, az Antes muerta que Lichita teljesítményét az utóbbi évtizedben a (valóban értékelhetetlen) Libre para amarte múlta csak alul, nem is beszélve a plágiumperről, amelyet Fernando Gaitán, a Betty, a csúnya lány írója lebegtetett meg a történet miatt.
  • Az eladásokat tekintve a Televisa még most is két-három éves sikerei, a Corazón indomable, a Lo que la vida me robó és az Amores verdaderos értékesítéséből él. Kolumbiában jelenleg is a Maricruz a legnézettebb nem hazai produkció. Spanyolországban a legnézettebb televisás sorozat a Fiorella után csak pár ezer nézővel lemaradva az Árva angyal ismétlése.
  • Az Azteca, a Televisa hajdani fő riválisa idén bejelentette, hogy anyagi problémák miatt szemléletváltásra kényszerül, évi egy-két új produkciót leszámítva inkább külföldi sorozatokból állítja össze a műsorkínálatát. A globótól vásárolt produkcióik (Avenida brasil, Rastro de mentiras) illetve a Qué culpa tiene Fatmagül című török sorozat jobban is hoz, mint a saját sorozataik, amelyek közül volt olyan is, amit le kellett venniük a képernyőről.

babilc3b4nia

  • A brazil Globo, amely idén ünnepli ötvenedik születésnapját, a Televisához kísértetiesen hasonló, kínos helyzetbe került: két sikervárományos főműsoridős sorozata, a Babilônia és az azt követő A Regra do Jogo is csúfosan leszerepelt a sztárírók és a sztárszereposztás ellenére, előbbi be is írta magát a sávjában az örökranglista legaljára.
  • 2014-ben az újításban mindig is élen járó chilei Mega adó műsorára tűzte a Binbir gece – itthon Seherezádé címen futott – török sorozatot. A novella soha nem látott mértékben dobta meg a csatorna nézettségét, ami a hazai produkciók leszerepléséhez is vezetett. A Seherezádé nem sokkal később végigsöpört nagyjából az összes latin-amerikai országon, így Argentínán, Kolumbián, Ecuadoron és Mexikón is, a legtöbb helyen kimagasló nézettséget elérve. Argentínában az El Trecén, ahol eddig vetítették, kenterbe verte az Esperanza mía című saját gyártású sorozatot és a konkurenciát is, melyre válaszul a Telefe kénytelen volt egy másik török sorozatot, a már említett Fatmagült harcba küldeni ellene, nemsokára pedig az Ezel és a Seherezádé sztárjaival készült Karadayi-t tűzi műsorára.
  • Venezuelában a Venevisión idén összesen két új sorozatot préselt ki magából, ebből az egyik egy 2006-os sorozat, a Voltea pa’ que te enamores újrája, amelyet elvileg az Univisiónnal koprodukcióban készített. A gyártó idén csúnyán összerúgta a port az Univisiónnal, amiért az a közös novelláikat nem nem hajlandók levetíteni a csatornán (a 2013-as Rosario, majd a 2014-es Cosita linda sem került soha a nagyközönség elé), és felbontották az együttműködést, ami hajdan az Eva Lunával elindult.
  • A Telemundo legsikeresebb saját gyártású sorozata az El señor de los cielos, amely évados felépítésével, akciódús történetével sokkal inkább hajaz egy amerikai sorozatra, mintsem egy telenovellára. A gyártónál az új produkciók tetemes részét saját régi sikereik újracsomagolásai teszik ki (En otra piel, Tierra de Reyes, Quién es quién), általában harmatos nézettséggel. A nagyszabású eredeti produkciók (Los miserables, Bajo el mismo cielo) nem sok vizet zavarnak.
  • Az itthoni vetítést tekintve gyakorlatilag elfogytak azok a sorozatok, amelyek tíz évnél nem régebbiek és számottevő világsikert értek el. Egyszerűen nem készül olyan sok sikeres telenovella, hogy a hazai igényeket ki tudja elégíteni, így a “kevésbé bukott” produkciókból kénytelenek válogatni a csatornák.

A fenti események mind-mind 2015-ben történtek. A Televisa válsága főként a nemzetközi események fényében értékelődik át: ebben az évben kifejezetten látványosan vált érezhetővé egy sereg olyan folyamat eredménye, amely már öt-tíz éve megindult, de a gyártók kényelmességből nem vettek róluk tudomást, vagy egyszerűen nem ismerték őket fel.

Az egyre magasabb minőséget képviselő, sokszor a mozifilmeknél is intenzívebb élményt kínáló tévésorozatok Egyesült Államokból kiinduló kultusza megspékelve a modern kor szórakozást segítő eszközeivel és az egyre szélesebb körben elérhető új platformokkal (Netflix, streaming szolgáltalások, letöltések) elég kritikussá nevelte a tévénézőt ahhoz, hogy nem ül le akármit megnézni. Ami öt-tíz éve elindult Észak-Amerikában, az most kezd begyűrűzni ill. tetőzni Latin-Amerikában is, az első áldozatok pedig nem meglepő módon azok a gyártók, akik megragadtak a 2000-es évek elején történetmesélésben, problémafelvetésben, karakterábrázolásban.

Például a Televisa, ahol megtörténhet, hogy egy öt éve feldolgozott sztorit ismét képernyőre visznek. Ahol még mindig a megesett vidéki lány sztorijától várják a megváltást. Ahol a ’70-es években készült Dallas inspirálta családi dráma jelenti a főműsoridőt.

mil-rating20

A török sorozatok térnyerése nem véletlen. A modern látványvilágot okosan kombinálták univerzális (tehát latin-amerikai szemszögből is éppúgy átérezhető) történetmeséléssel, ugyanakkor modern morális, etikai kérdésfeltevésekkel, amelyek a ma emberét izgatják. Még egy olyan, 2006-ban készült sorozatért is leülnek a nézők a képernyő elé hét évvel később, mint a Seherezádé, ha értelmét látják. Van dráma, sírás, de ugyanakkor mégsem érzi az ember azt, hogy közben hülyének nézik. A Televisa sem nézi hülyének a nézőit, csak éppen nem azt a nézőt akarja megszólítani, aki a tévé másik oldalán ül, hanem azt, akinek a telenovella műfaja egy Simplemente Maríánál magasabb szinten már nem értelmezhető. A Televisa elfelejtett fejlődni a nézőivel együtt, lemaradt a trendekben, ehelyett inkább tömegeket akar kiszolgálni bizonsági döntésekkel, de az ezekre vevő tömeg paradox módon épp hogy egyre szűkül a produkcióik láttán.

Mit látunk? Szerencsére több jele is van annak, hogy a Televisa nagyon is tudatában van a problémának, és összeszorított fogakkal keresi a jó megoldásokat. Azonban azt, aki egyik sorozatról a másikra megváltást várna, el kell keserítsem: a Televisa egy hatalmas, lomha médiamonstrum, ahol bármilyen apró változást véghezvinni évek kérdése. Vizionálhatunk a török sorozatokéhoz hasonló világot Mexikóba, de ahhoz még jó pár keserves próbálkozás meg fog születni, hogy a közönség igényei össze tudjanak csiszolódni a mexikói álomgyár mindenkori kínálatával.

Pozitív fejleménynek tekinthető, hogy Salvador Mejía, a “telenovellaügyi főosztályvezető” bejelentette, hogy a jövőben egy sorozat sem futhat tovább hat hónapnál, azaz 120 résznél akkor sem lehet hosszabb egy telenovella, ha sikeres lesz. A 2016-ban bemutatkozó Corazón que miente például csak 80 részes lesz, pedig Mapat, a sorozat producere költséghatékonyan dolgozik, azaz az sem árt sokat a gyártónak, ha bukik, de a jelek szerint a szemléletváltás kiterjed arra is, hogy pénzügyileg is jobban megtérül, ha a Televisa több rövid, de pörgősebb, valószínűleg nézettségben is jobban teljesítő sorozatot ad ki egy évben, mintsem hogy leforgat egy maratoni hosszúságú, bárgyú valamit, amit aztán sehova nem tud eladni. Ráadásul az új döntés a producerek munkatempóját is meggyorsíthatja, hiszen nem lehet a mindenkori előd sikerére apellálni, készen kell állni a készülő produkcióval, hogy amint lehet, képernyőre lehessen küldeni.

hotel_7

Szintén pozitívum a “szérializált telenovellák” megjelenése. Nem is feltétlenül a Gran Hotel feldolgozására gondolok, amely szintén inkább egy rövid, pörgős telenovella lesz, hanem azokra a minisorozatokra, mint például a Carla Estrada nevével fémjelzett Joan Sebastián-bionovella, vagy az El maleficio tervezett újrája. A kompakt, romantikus történeteket egy kis csavarral elmesélő, nem a végtelenségig nyújtott történetekre valószínűleg a közönség is vevő lesz, jó példa erre a Celia sikere. A jelenlegi állás szerint a Canal de las esrellason a Simplemente María után megszűnik a 16:00-s sáv és a csatorna nyitni fog a komolyabb, késő esti (22:00) idősávba való sorozatok felé.

poster-segunda-temporada-a-que-no-me-dejasEgy harmadik járható út az évadosítás lehet. Bár vannak olyan kritikusok, akik erősen ágállnak az ellen, hogy például az A que no me dejas két etapját évadoknak nevezzük, hiszen akkor a telenovella mint műfaj alapvető jellemzőjét tesszük semmissé (jelesül hogy napi bontásban adják, tehát nem szigorúan véve évekről beszélünk). Mégis érdekes dinamikát adhat egy történetnek, ha tudjuk, hogy bármikor jöhet egy új felállás, ahol átrendeződnek az erőviszonyok, és koránt sem biztos, hogy minden szereplő ott lesz a következő etapban. Persze ehhez az is kell, hogy a néző ne ismerje az eredetit, mint az A que no me dejas esetében, hanem meglepetésszerűen érjék a változások. Kockázatos, de mindenképpen előremutató ötlet lenne, ha több ilyen telenovella készülhetne.

Összefoglalva tehát elmondhatjuk, hogy a címben felvetett állítás csak akkor válik kérdőjelmentes ténnyé, ha a csatornák nem ismerik fel, hogy már jóval meghaladtuk az ezredfordulót, és nem invesztálnak pénzt, energiát, vállalkozó kedvet a történetfejlesztésbe. Mert erőlködhet akármennyire is a modern technológiákkal a Televisa, a néző ugyanúgy ki fogja kapcsolni, ha úgy érzi, hogy amit lát, az valójában a ’80-as évek HD-ben.

Fontos azt is megjegyezni, hogy az oly sokszor élet-halál kérdéssé fajuló vitákat szító “sikeresség” is relatív fogalom. A nézőszámok, ratingek, share-ek mind viszonylagos adatok, sok értelme nincs például összehasonlítani akár az öt, tíz évvel ezelőtti sorozatok nézettségét a mostaniakkal, már csak azért sem, mert nagyjából egy éve Mexikóban már nem az Ibope, hanem a Nielsen méri a tévénézési szokásokat, ez az átállás pedig történetesen már eleve azzal jár, hogy alacsonyabb számok rendelődnek az adott műsorokhoz, melyek lehet, hogy a régi rendszerben sokkal magasabbak lennének. A fórumozók persze sokszor aranyhal-memóriával rendelkeznek, és csak a kedvencükre éppen aktuálisan pozitív fényt vető híreket/nézettségeket fogadják el hitelesnek, de ettől még igaz, hogy a nézettségekből egyértelműen még nem lehet bukást kiáltani.

A fentieket természetesen vitaindítónak szánom, szóval beszélgessünk, kíváncsi vagyok a ti szempontjaitokra is! Mit tennétek a haldokló telenovellával?

Entry filed under: Kritika.

Hírek – 2015. november 20. Paloma – december 10-től a tv2-n!

102 hozzászólás Add your own

  • 1. Csabika  |  2015/11/21 - 08:43

    Érdekdes ez a cikk, én már 3-4-hónappal ezelőtt a Rating-Radar cikkeden belül próbáltam elmagyarázni 2.emberek is hogy baj van Mexikóban és a küszöb szinteket ujra kellene gondolni, akkor azt mondták butaságokat beszélek és Mejia után helyre áll a nézettség.

    Válasz
  • 2. Bogy  |  2015/11/21 - 10:47

    Teljesen egyetértek veled Marco. Én is ezen gondolkoztam már egy jó ideje…a telenovellákat kicsit modernizálni kéne. Szerintem azok a megoldások melyeket felsoroltál működhetnek később ha szép lassan szokatják hozzá az embert bár bevallom őszintén nekem nem volt bajom a 120 résznél tovább nyújtott novellákkal már ha nem látszott rajta annyira az erőltetettség mint pl. az Árva angyalnál. /Pozitív példák számomra az Amores Verdaderos, Teresa vagy még a Lo que la vida me robó…ez utóbbi bevallom számomra nagyon az újdonság erejével hatott, főleg a vége szerintem ezért is tudta megtartani a nézettséget/. Az Amores Verdaderost is azért imádtam mert nem ragadt le az SM szintjén…néha el is felejtkeztem róla hogy egy telenovella…szórakoztatott és szerintem a Mi corazón es tuyo sikere is ebben rejlik. A Lokelában meg imádtam hogy szembe ment sokszor a klisékkel és volt benne eredetiség. Persze ez nem csak ezekre a novellákra igaz.
    Ezek szerint nem csak nekem de sok mindenkinek már nagyon erőltetett ez a vidéki szűzlány történet manapság. A Maricruzban volt valami ami miatt ez mégis működött…ha már szegény Marcsa próbáljuk meg ezek szerint ezt a vonalat követni…
    Remélem a Televisa kikecmereg ebből a válságből jövőre.

    U.I: Mégis mit tud az Árva angyal ami miatt mindenhol ekkora sikereket ért/ér el? Oké beismerem hogy anno engem is szórakoztatott Máricsuj vad, makacs természete/nagyon is/ de pont ez vált a végére nagyon idegesítővé számomra…

    Válasz
  • 3. tibitoma  |  2015/11/21 - 11:53

    Húh, de tartalmas cikk.

    A braziloknál ez elég érdekes. Mostanában volt szerencsém rengeteg fiatal brazillal beszélgetni és hihetetlenül büszkék(!) a telenovelláikra, főleg a globósokra. Állítólag ott a mai napig kivesézik az emberek a tegnap este látott részeket és egyes színészeket meg írókat óriási sztárkultusz övezi.

    Évados bontás: Kolumbiában több telenovellát (lásd Betty, a csúnya lány) időszakosan adnak, a Betty 180 részét például 20 hónapon keresztül sugározták, szünetekkel.

    Nem hiszem, hogy ne lenne szükség telenovellákra, vagyis felnőttmesékre, csak mindig hozzá kell őket igazítani a korszellemhez. Bármelyik ősrégi megasikerből készülhet egy-egy újabb adaptáció, csak a csomagolása/körítése legyen új. Fel kell rúgni az ősrégi sablonokat, recepteket, a bevált fordulatokat.

    Lehetne kétféle típusú telenovella:
    1. A rövid, velős, akciódús, modern témákat feszegető, nagy költségvetésből készülő Dél Királynője-szerű altípus az esti órákba 50-80 résszel, kiszámíthatatlan fordulatokkal. Sok regény és korábbi amerikai sorozat vagy sikerfilm alkalmas lenne a telenovellásításra. Némi változtatással, több mellékszál hozzáadásával akár egy Miss Marple-sztori is átalakulhatna ilyen napjainkban játszódó sorozattá (a Paddington 16.50 simán, ha Lucy nagyobb teret kap a szerelmi szálával). Vagy a Szökevény (sorozat/film) és az első Jason Bourne-regény, a Bourne-rejtély fúziója is képernyőre kívánkozna női főhőssel.
    2. Késő délutánra, kora estére maradhatnának a klasszikusabb cuccok, engem az sem zavar, ha 200 részesek, csak történjen bennük valami. Lepjenek meg azért néha kiszámíthatatlan fordulatokkal, próbálják a mesebeli karaktereket valahogyan a valósághoz közelebb igazítani és legyenek végre hús-vér mellékszereplők. Egy rózsanovella is lehet érdekfeszítő 2015-ben is.

    Válasz
  • 4. kamara  |  2015/11/21 - 12:31

    Ez a műfaj Latin-Amerikában van otthon. Mondhatni arrafelé annyira benne van a pflaszterben, mint nálunk az opererett. Épp ezért örülnék neki, ha versenyképes tudna maradni, anélkül, hoy elveszítené azt a sajátos – semmi mással össze nem téveszhető – arculatát, amiből kinőtte maát, az elmúlt hatvan évben.
    Annál is inkább mert erre minden különösebb hókusz-pókusz nélkül képesnek tartom. Hiszen ne feledjük a Televisától érkezett az Anela, a Laberintos de Pasión, a Querida Enemia, Cuando me Enamoro, nem beszélve, a Yo no creo en los hombresről. Ezek a sorozatok számomra sosem lesznek ódivatuak, elcsépeltek, eyszerűen azért, mert körültekintően készítették el őket. A mauk nemében ezek ienis érnek annyit, mint az amerikai csúcsszériák. A probléma az, hoy nyilván nem az ezekhez hasonlók jelentték a mércét, az utóbbi években. Könnyebb volt rászoktatni az embereket, hoy kevesebbel is beérjék. El kellett jönnie ennek az időszaknak is, hoy vére naykorúsodhasson a műfaj, metaláva a helyét a mai vilában. Ebben én töretlenül bízom is, már, csak a kúltúrtörténeti jelentősée miatt is.
    Nem ábrándultam ki, amennyiben követésre érdemesek, továbbra is néző maradok.

    Válasz
  • 5. kamara  |  2015/11/21 - 12:36

    Bocs, a lemaradó betűkért, de be van raadva a klaviatúrámon.

    Válasz
  • 6. suxel  |  2015/11/21 - 13:26

    Akkor igazak voltak a hirek, amit olvasgatni lehetett a neten, hogy az SM a savja utolso novellaja, azutan kezdtem el valosnak en is megitelni, miutan az UCHEDet a 6os savban lovik el, beimportaljak a rozsikat egy ket savval kesobbre.

    Csabika, nevesithetnel most is, mert en voltam a vitapartnered az egyik, es az inget most felvettem magamra. Nielsen – Ibope, en meg egy ev utan tovabbra sem mondanam azt, hogy radikalisan csokkenteni kellene a kuszobindexeket. Attol meg a PyPbol nem lesz hazajaban sikeres a sorozat, altalaban 3-4. helyen van a nezettsegi listakon a vezeto pozicio helyett. A valtas utan is voltak regi kuszobszintek feletti adatok huzamosabb idon keresztul: MIVAC utolso harmada, ami nem csak az ultimas semanasokat jelenti, vagy az AQNMD, La vecina is kepes volt ugyancsak par rész erejeig megugrani a nezettsegi savminimumot, es továbbra is hiszek a huzohatasokban, 2-3 csapnivalo sorozat meghatarozhatja az egész ev tendenciajat.

    Idei evet tekintve szerintem ennyire csapnivalo sorozatok meg egy evadban sem keszultek.
    Kezdte a sort a QTPD, alapvetoen ez a sorozat Sergio Goyrirol es Rebecca Jonesrol szolt, sem a Zuri-Tacsko parosrol, Rebecca Jones csapnivalo vak volt, castingproblemak, kb veszett fejsze nyele volt szerintem
    A Lo imperdonablet szerintem szazszor atragtuk, kulon bejegyzes is volt rola
    La vecina: most komolyan ez a sorozat mivel tudna magára felhivni a figyelmet? Szerintem semmivel.
    Amor de barrio: 10 evre megint lefagyasztanam Rob Hernandezt, a sorozata ugy vallalhatatlan Ahogy van. Elso – utolso resz tomor hanyinger, semmi finale jellege nem volt az utolso resznek.
    Simplemente Maria: arrol szolt a fama, hogy különböző okokbol Alvareznek jeleneteket kellett ismetelnie, hol sajat keresre, hol rendezoi utasitasra. Szerintem Nacho is latja, hogy csapnivalo, ezert is tart ott, hogy lassan szulunk es baromi gyorsan lezavarjuk a szegény lanyos reszeket, NL La gatajat tekintve mintanak, viszont igy meg a kidolgozottsag latja karat.
    Amorea con trampa: bugyuta beszelo allatok, videki parasztok kifigurazasa, hat nem tudom mennyire tesz nezhetove egy sorozatot 2015ben, megha komedia is.
    Antes muerta: ujitasok ide, ujitasok oda, ha nem olyan regen volt egy LFMB ismetles a deli savban pompas nezettseggel, a hasonlosagot semmi se moshatja le rola.
    Pasion y Poder: sok mindent lehet a sorozattal kapcsolatban olvasni, nem tetszik Colunga negativkent, Susana-atok: mekkaknal nem mukodik fohosnokent akarcsak Mayrin vagy Karyme, nem szol az atlagnezohoz, nem erdeklik oket a felso tizezerben dulo viszalyok tomkelegei es igy tovabb…
    AQNMD: valamiért Moreno muvei a CME ota egyre kevesbe erdekli a nepet. Ezt nem ertem pontosan miert, mert kiszamitonak azert nem neveznem, talan a fohosparos, a fohosno vagy passz, mindenesetre az latszik, hogy sokkal tobben nezik, mint kezdetben, de nekem is hianyzik belole valami meg mindig. Napi szinten kovetem amikor tudom, de a nagy rajongas elmarad, annak ellenere, hogy ertekelheto elemek akadnak benne szep szammal.

    Az elkovetkezendokben: az UCHEDtol jo nézettséget varok, a LV nem fog szerintem gyaszos adatokkal zarni es ezt megragadva, ha az elozo ketto stilusaban elkesziti NL, akkor meg sikerre is viheti a tortenetet, a szereplok adottak. CQM: szerintem az LSDPnel ott kezdodtek a bajok, amikor elkezdett maszatolni Mapat a mellekszereplokkel, ha keszit egy szolgahu masolatot, hellyel-kozzel akar elfogadhato nezettseget is teremthet, vagy legalabbis nem sokkal marad el a kuszobtol, ilyen LSDP modra. Mondjuk Mapat es a sikeresseg az teljesen kulon utakon járnak egymastol. Osorio hiszem, hogy fel tudja huzni a komedia savot, Nesmara pedig odaszegezodik mindenki tekintete.

    Csak azt tudom mondani, hogy szerintem a kulcs abban keresendo, hogy reformaljak a torteneteket, ha remakelnek is tegyek kreativan, mint tette Giselle Gonzalezt, akinek vegul csak beerett a termese tavaly. 🙂

    Válasz
  • 7. bence1996  |  2015/11/21 - 15:44

    A Bajo el mismo cielo-t pedig nagyon dícsérik. Ahogy hallottam, egész sikeres. A Los miserables tényleg nem volt valami nagy durranás. Még gyengébbnek tűnt, mint a La impostora. De hátha Aracely most bizonyít majd a Dona Barbara-val. Nem bánnám, ha Aaron Díaz lenne a partnere, viszont Carlos Ponce-nak jobban örülnék.

    Válasz
    • 8. suxel  |  2015/11/21 - 17:11

      A BEMC hazai adatokat tekintve szep szamokat hoz, utoljara a 43.reszt neztem meg, minosegileg sem utolso sorozat, ritkan mondok ilyet a mundosokra. Mig a Los miserables a 9es savban bukta volt, majd miutan atpakoltak 8 orara, abban a savban mar elfogadhato adatokat szallitott, jot tett neki a savcsere. Nekem egyebkent nagyon bejott a sorozat a hibái ellenere is.

      Az uni forumosoknal biztosan az AQNMD es a BEMC az ev ket meghatározó sorozata, gyakran felemlegetik oket, mig a tobbiekre nem nagyon terelodik pozitiv velemeny.

  • 9. Csabika  |  2015/11/21 - 15:48

    Valóban hanyatlik e a telenovella műfaj ?

    A válasz igen és nem.
    Azért igen, mert komoly újításokat a gyártók nem hajlandóak csinálni, ugyanazokat a storykat nyomják le a torkunkon sokszor már egy évtizedben 2X is, és bizony hiába oltanak bele vadonatúj elemeket a történetekbe lényeges változás pozitív irányba nem történik, a komoly színészi alakításokat is lassan nagyítóval kell keresni ( Emlékezzünk vissza csak a Sebzett Szívek-re, vagy a Vipera-ra, Marimar-ra vagy a Paula és Paulina-ra, mérföldekkel jobb színészi alakitásokkal, rendezői, irói, és minőségibb produceri munkával volt dolgunk )
    Ami a technikai fejlődést illeti, a Lichita állítólag már 4K (nekem a Tv-m csak FullHD-ban viszi) de a legtöbb Nemzetközi sorozathoz bizony többnyire itt is van lemaradás a novellák világában.

    Azért nem, mert az előzőleg felsorolt érvek ellenére mèg mindig keresett, szerethető, és nem mellesleg tud komoly nézettséget generálni a telenovella műfaj.

    Mi lehet a Megoldás ?

    A Megoldás javaslatom szerint a sokszínűség lehet, minden réteget minden gyártónak tudni kell kiszolgálnia.

    (Mivel a blog a Televisa novelláira fókuszál, igy a következőkben csak ezt a gyártót ecsetelném )

    Mint már emlitettem a sokszinűségre kellene koncentrálni, és pedig szerintem efféle képen: a sávokat át kellene stílusában és kezdési időpontban is rendezni, én igy képzelném el:

    17:00 rózsa/limonádé sáv
    18:00 ranchero sáv
    19:00 akcio/melodráma sáv
    20:00 komédia
    21:00 nagy produkciók/szeriazált is lehet

    Kicsit érinteném a stílusbeli változásokat is pár mondatban: ugye régi vita a telenovella kedvelők és nem kedvelők közt, hogy milyen stílusú novellákat kellene a Televisa-nak gyártani a habos babos kukabúvár szűzlányt kellene erőltetni avagy a realisztikusabb már már Családi Titkok/Gyanú Árnyékában reality stílust kellene megragadni.
    Nos az az igazság hogy mind a két véleményt vallók közt van igazság, mert ugye bárki bármit is mondjon, a habos-babos szegényből gazdaggá válós novellákra épp úgy szükség van Ma is, mint a realisztikusabb, akcidúsabb típusú novellákra.
    Személyes véleményem szerint 3.részre kellene osztani a Televisa-nak a novellái stílusát, egyfelől a meseszerű eddig is megszokott stílust és az akció-dús/narkó és realityt és ezek keverékét volna célszerű használni, az aktualitásokat be kellene csempészni, több tanulsággal rendelkező produktum sem lenne rossz.

    Miért buknak/buktak meg idén a Televisa novellái? És mi lehet a Megoldás ?

    Van az a mondás hogy a Televisa páratlan évei nézettség szempontjából nem túl kedvezőek.
    Nos az idei nemhogy nem kedvező, majdhogynem borzalmasan gyatra mind mínőségileg mind ugye nézettségileg.
    Ennek az is lehet az oka hogy az előző évben a “jobb” producereket, és a kevésbé “jobb” de mégis nézettséget hozó producereket ellőtték/elhasználták.
    Csúnya szóval illetve de 2015-re többnyire! csak a “B” kategóriás producerek kaptak esélyt, akik félre értés ne essék, feltudnak mutatni akár egész tűrhető produkciókat is, de csak többnyire akkor ha van vagy előttük vagy utánuk egy minőségibb/nézettebb darab.
    Ugyancsak nem volt túl kedvező, hogy a 2 nagyobb kaliberű producereiket (Ocampo, Castro) beküldte a Televisa az Oroszlán barlangjába, elvárva tőlük hogy ők mentsék meg az idei évet, sajnos a nyomás a felelősség akkora volt az említett producereken hogy nem tudtak eleget tenni az irántuk támasztott elvárásoknak, elkapkodták, túlbonyolították műveiket.

    Mi lehet a Megoldás ?

    Nos a jövőben nem volna célszerű, a “leggyengébb” producerekre, és művekre alapozni egy egész évet.
    Hanyagolni kellene ezt az először az Univision-on legyen a premier dolgot is szerintem, (QTPD) ez sosem volt kedvező de miért is lenne ? Aki akarja megnézi a neten, 2X ugyanazt megnézni meg nem biztos hogy megfogja akár ki is, én sem tenném.
    Több producert kellene kitermelni a Televisanak, különböző stílussal, minél színesebb a produceri gárda annál jobb.
    Szintén kedvezően hatna ha kimozdítanák végre a konfortzónájukból Rosy Ocampot, Juan Osoriot, Mapat-ot, ès Larossat is, Mejiát pedig zavarják már el még az épület közeléből is.

    Válasz
    • 10. bence1996  |  2015/11/21 - 16:15

      Érdekes, hogy Mapat szerintem nem bukott a La mujer del vendaval-lal. Egy nagyon korrekt kis sorozat volt, őt vissza kellene terelni ebbe az irányba, mert van egy olyan érzésem, hogy nem jó irányt vett (és ezzel nem vagyok egyedül…) Rosy Ocampo-nak pedig egy akciódús melodráma kellene egy rég nem foglalkoztatott színésznővel (mondjuk Adela Noriega-val vagy Gabriela Spaniccal). Juan Osorio-nak egyelőre meghagynám a komédiákat annak ellenére, hogy nem csípem a műfajt. Néha azért tud kellemes meglepetéseket okozni. Larossa-t és Mejía-t pedig kényszerpihenőre küldeném.

      Moreno és Nesma pedig maradhatnának a megszokott műfajnál. Lehet kicsit elfogult is vagyok velük. Moreno-nak a sorozatai közepesen erősek, Nesma-nak pedig jót tesz a főműsoridő. Csak ne legyen több Que te perdone Dios 😀

  • 11. mandi28  |  2015/11/21 - 16:21

    😀 valahogy Suxel írásait mindig bírom tartalmas velős hasonlóan gondolkodhatunk szerintem 🙂 ez jó volt Marco valóban már egy ideje írtad és írod is hogy valami nem stimmel a telenovella gyártásban és főleg a Televisanál a fenti okokból én hármat gondolok tényleg súlyos problémának a frissen remakelt-remakeket. Az utóbbi időbe kb 3-5 éves sorozatokat vettek elő és szolga mód másolták azt le, pedig többen írtátok írtad Marco hogy jobbnál jobb sorozatok tízen húszon éves sorik várnak feldolgozásra Nem értem hogy mért nem mernek valóban látványos merészebb újításokat bevezetni gondolok itt a főhősnőkre akik végig csak egy férfinak tartogatják magukat mert ő a nagy ő tehát a szűzlány effektus a klissék a történetben gazdag család szegény lány bosszú majd visszatérés (hozzá teszem ezekkel sem lenne semmi baj évi egyszeri alkalommal, nem baj ha gyártanak tipikus sablon telenovellát amiben aztán minden ott van amitől szappanopera egy sorozat de nem mindegyikben folyvást ott legyenek ezek a dolgok is). Es én azért még ezzel sem értek egyet kifejezetten a Televisa berkein belül .hogy tipikusan meglévő 10 producer, abból is 5 váltja egymást, és folyton folyvást az ő sorozataikban meglévő tipikus hibákat kell nézni, nem vagyok régi telenovella blog követő de mióta ide csatlakoztam és írtátok többen a producerekre jellemző munka morált, azóta én is felfedeztem hogy melyik producer milyen tipikus alapvető hibákat tesz bele egy sorozatba, és ezek bizony tényleg rányomják egy sorozatra a bélyeget hogy sikeres vagy bukás lesz. A producerek tipikus kedvelt színészeivel sem értek egyet mért nem lehet jobban kiválasztani főhősőket egy adott sorozatra: előtte talán felmérést készíteni példának okáért kérdezzük már meg szerencsétlen mexikói közönségünket hogy egyáltalán kíváncsiak-e a gonosz Fernando Colungara nem-e kedvelték-e meg időközbe jobban a B főhőst a főhősnő mellé és a végére őket hozzuk össze hogy mindenki boldog legyen stb stb…. lehetne még rengeteg dolgot felsorolni hogy min kellene változtatni a telenovella gyártásban de érdemben felesleges a fejesesek akiknek az isten a néző szám döntenek róla, de egy biztos :a telenovella kell az embereknek akárki akármit mond kell hogy kicsit kikapcsoljon el lazítson elképesszen hogy mennyire hihetetlenül béna 😀 de kellenek az ilyen fajta történetek történet mesélések nekünk ebbe a förtelmes világba, kellenek Nesmak, Gonzalezek, Gomezek reméljük azért minél hamarabb velősebb változtatásokat vezetnek be illetve hagyják hogy egy producer alkalmazzon a történet meséléshez 🙂

    Válasz
  • 12. Csabika  |  2015/11/21 - 17:14

    Nova Tv 11.18

    Cuidado con el angel 18:00
    394.000 3,8%
    La viuda de blanco 16:50
    395.000 3,7%
    El cuerpo del deseo 15:41
    415.000 3,4%
    Muchacha italiana viene a casarse 20:00 451.000 3,3%
    El señor de los cielos 20:59
    408.000 2,2%

    Válasz
  • 13. Riley  |  2015/11/21 - 17:45

    az igaz hogy a 2015 novellai nem nagy eresztés volt nekem megis nagy kedvencem lett a Los miserables 🙂 es remelem a telemundo 2016 sok jo sorozatot gyart végre nekem amugy a Pasion y Poder is teccik

    Válasz
  • 14. Ben Lacosta Navarro  |  2015/11/21 - 18:14

    Én a hazai csatornákra klasszikusokat vásárolnék és nemcsak Televisát. Én sokkal igényesebbnek tartom a régebbi telenovellákat. Most jelenleg be vannak szarva! Valamilyen módon ez természetes és már korábban gondoltam arra hogyha a Televisa így folytatja kevesebb lesz a nézője! A Pasión Y Podert megnézném, arra kiváncsi vagyok. Sztem azzal a sorozattal nem lett volna semmi baj ha Fernando Colungát nem gonoszítják meg! És azt is annyiszor leírtam hogy új történeteket kell csinálni. A Televisa marha könnyen hátradőlt kiválasztott egy más nemzetiségű sorozat történetet és saját képmására teremtette meg. Igazából a leglényegesebb mégis az hogy nem akarja a néző ugyanazt megnézni csak más szereplővel! A Televisa leragadt egy témánál és nem akarják fejleszteni. Túl sok rózsaszín elem, melegszálat megvetik és belepakolják a betegségeket is! Megérdemli a Televisa!

    Válasz
    • 15. Gabino  |  2015/11/21 - 19:54

      És a melegszálra szted miért volna szükség? Én nem ítélem el a melegeket, azzal sincs bajom ha van 1-2 meleg egy sorozatban, pl. fodrász, divattervező, vagy egy átlagos ember… De ha mondjuk részeken keresztül azt kéne nézni, h bimbózó románc alakul ki két hímnemű között és lépten-nyomon csókolóznak és kényeskednek, az sztem rontana a sorozat minőségén…

    • 16. Csabika  |  2015/11/21 - 20:47

      Gabino

      Amiről te írsz az még Amerikai viszonylatban is 10-15 év, nemhogy Latin Amerikai viszonylatban…
      Az sem biztos hogy megérjük mink azt, hogy egy komplett meleg karaktert nyomon kövessünk.

    • 17. Gabino  |  2015/11/21 - 21:30

      Hát nem csodálom. Természetellenes az ilyesmi számomra…

    • 18. Ben Lacosta Navarro  |  2015/11/22 - 16:11

      A BN Television az én csatornám. Én is készítek saját telenovellákat melyek nemcsak telenovella hangulatúak. Mindenféle műfajokat keverek bele hogy változatosabb legyen. Nagyon sok telenovella megy rajta.

  • 19. Ben Lacosta Navarro  |  2015/11/21 - 18:21

    A Telemundo pedig számomra többé nem esélyes! Az a sok feldolgozás pedig több szempontból értelmetlen. Középpontban a drog áll. Nem vagyok rájuk kiváncsi csakis a régebbi darabokra! A BN csatornámon a Reina de Corazones volt az utolsó. Televisából az A que no me dejast vetítem jövőre de mellettük Venevision premierek is lesznek, ill. saját gyártású telenovellák.

    Válasz
    • 20. bence1996  |  2015/11/21 - 22:16

      Ne haragudj, ez hol található ez a BN csatorna? És honnan vannak neked saját gyártású telenovellák?

    • 21. Gabino  |  2015/11/21 - 22:31

      Az egy kitalált csatorna valószínüleg amit ő kreálhatott.

    • 22. Csabika  |  2015/11/21 - 22:51

      Egyáltalán nem kitalált!

      Mindenkinek csak ájánlani tudom, nagyon jó telenovellák futnak az oldalán, és számos más érdekes és értelmes tartalom lelhető fel.
      http://www.benovelas.hu/index.php/bn-a-kitalalt-tv-csatornam

    • 23. Gabino  |  2015/11/21 - 23:21

      Jó hát azt h kitalált azt úgy értettem h nem található meg a tv-ben de ezt nem negativan értettem. Ebben a srácban egy igazi író veszett el. Ezeket ha lefordítaná vki spanyolra biztos h felfigyelnének rá a producerek.
      Nekem is van egy sorozatom eddig 63 része van. Ha érdekel vkit megadom az elérhetőséget.

    • 24. Csabika  |  2015/11/21 - 23:32

      Engem érdekel. 🙂

    • 25. Ben Lacosta Navarro  |  2015/11/25 - 21:21

      Köszönöm. 🙂

      Én írtam meleg telenovellát is. Vívódások a címe.
      Jövőre a fagylaltos sorozatom kezdem el. Ott leginkább az autizmus lesz a fő téma de lesz meleg oldal is.
      Az Almas del silenciót nemrég folytattam de az új részeket csak később teszem közzé.

  • 26. Gabino  |  2015/11/21 - 21:38

    Mondjuk engem a Második esélyben kismértékben zavart Alex és Andres nemi identitása, habár Andrest egy rendes fiúnak tartottam, Alex számomra ellenszenves volt.
    A másik példa a Pecados Ajenos. Ott is akadtak melegek, Luis és Hector, ott Luist tartottam utálatosabbnak.
    Így elvétve még elfogadható, de az utóbbi sorozatban nekem már sok volt belőlük… Bocs h megint Telemundos példákkal jöttem 🙂

    Válasz
    • 27. suxel  |  2015/11/22 - 13:42

      Azert a Televisanal is akadnak peldak Ocampo komediaiban es nem Amores Verdaderos szinten vannak bennuk jelen. Mig egy komolyabb hangvetelu sorozatban nem fontos mellekszereplokkent, humorforraskent vannak jelen, addig a bohem kulsoben a komolyabb szalakat takarjak a meleg szereplok: nagyon jo pelda erre Diego de Erice es Jose Eduardo Derbez ( itt lett volna a vegen csok is, de a Televisa nem engedte, ahogy 2009ben sem a Los exitos Pereznel is cenzuraztak Jaime Camil es Jose Ron kozott) kettose a Que pobres tan ricosban, mar a Por ella soy Evaban is volt ra pelda, ott Ferdinando Valencia karaktererol derult ki, ha jol tudom a végére, most az Antes Muerta Que Lichitaban pedig Eddy Villard karaktere Alex kuzd hasonlo problemakkal, egy elozetest lattam melyben az apjat jatszo Eduardo Santamarinanak probalja elmagyarazni az egeszet, akit viszont nem hat meg, es kozli vele azt csinal, amit akar, mikor nem latjak, de a kulvilagnak heteroszexualis enjet kell mutatnia, mert nem hozhat szegyent a Toledo y Mondragonokra, s a szep kulsohoz hozzatartozik a hazassag is egy novel. Es ez egy komedia, ugyanakkor ennél a jelenetnel, pontosan a komolysag arad belole, nem a bohemseg.

    • 28. Csabika  |  2015/11/22 - 13:50

      A humoron kívül nem nagyon szerepelnek meleg karakterek még Amerikai viszonylatban sem, nem hogy Mexikóban, az intimitásról és a karakterek súlyosságáról nem is beszélve.

    • 29. suxel  |  2015/11/22 - 15:07

      A TM sorozataiban, ahol voltak meleg karakterek azok legtobbszor nem a humor forrasakent voltak jelen, hanem ertelmes mellekszereplokkent, es nem olyan mellekszereplokkent, akinek a karakteréhez hozzatoldottak, hogy meleg, hanem volt céljuk is.

      A Televisanal az innovativ Ocampo az, aki ugy latszik a szivugyenek erzi a temat es mar a harmadik komediajaba csempesz fajsulyosabb meleg karaktereket, s nemcsak langyi szakacsokat es inasokat, es ez eddig leginkabb a Que pobres tan ricosban tukrozodott ki.

    • 30. Bogy  |  2015/11/22 - 15:21

      A drága ZsánMári és a Longoria ficsúr…bár azok trióban nyomták a mopszival…mi az ha nem újítás kérem szépen. 😀
      A José Ron és Jaime Camil csókra azért aki kíváncsi utána kereshet mert az internet nem cenzúrázta azt! 😛
      Bevallom őszintén én azt szeretem ha van egy arany középút…szóval legyenek értelmes mellékszereplők ne bohócok akik kerülhetnek néha egy két furcsa vagy megmosolyogtató szituációba…amibe szerintem minden normális/hétköznapi meleg került már. 🙂

    • 31. Csabika  |  2015/11/22 - 15:57

      Az hogy voltak céljaik, és hogy értelmes karakterek voltak azzal nem értek egyet.
      Nekem már marhára elegem van abból, hogy folyamatosan coming out kapcsán érintik de csak felszínesen a témát, ha jobban megfigyeljük kész összerakott- meleg karakter a sorozatok elejétől fogva nincs, vagy ha épp van az olyan mint Bajor Imre Oli Úr-ja is volt a Szomszédokban, mindenki tudta hogy meleg de mégsem mondta ki senki, vagy mondthatnám Tesa-Paty kapcsolatát a Dél Királynőjében is.
      Nem azt mondom hogy mindjárt készitsenek egy komplett meleg témájú telenovellát, meleg főszereplőkkel meg minden, de én azzal is megelégednék ha már nem a humor kapcsán érintenék a témát, és ha több intimitást csempésznének bele mint pl: kézfogás, stb.. 😀
      Szerintem ez lényeges újítás lenne a telenovellák világában.

    • 32. suxel  |  2015/11/22 - 17:52

      Csabika nem ertem hova kapalozol ennyire ezzel: azzal, hogy coming outot mutatnak be a sorozatokban az elfogadast probaljak elosegiteni, amire arra is nagy szükség van. Tulajdonkeppen olyan ez, mint amikor masik ket szereplo egymasra talal, csak nekik el kell altalaban tavalolitani egy antagonistat az utbol, addig nekik altalaban a sajat maguk belso demonaival kell megkuzdeni, valamint a kulvilaggal. Azt sem tudom, te hol talalsz humort a TDPs Andresben es Alexben, vagy a Relaciones peligrosasos sracokban, vagy a televisas QPTRos sracokban, utobbinal az adott szituacios helyzet adta komikus elemeken tul teljes komolysaggal kezeltek a helyzetuket. En nekem az elvarasaim kozott nincsenek azok, hogy komplett melegpar fogadjon, es az o esemenyeiket kovessuk nyomon foszalkent vagy azzal kozel egyenertekukent. Ha ezeket a coming out torteneteket nyomatjak, hat akkor csinaljak meg kello komolysaggal.(pl Los miserablessel is meg voltam elegedve), és Bogy, ne haragudj @):-) de akkor ne AV vagy HEFDM modon rakjanak be karaktereket, mert ok azok, akik nekem ertelmetlenek.

    • 33. Csabika  |  2015/11/22 - 19:10

      Kedves Suxel !

      Nem mint ha rád vagy bárki másra tartozna, de engem Meleg emberként igen is zavar!

      UI: a Los Miserables-el énis megvoltam elégedve, a baj csak az volt hogy az intim jeleneteket 10-ből 9,5 Ország kivágta.

    • 34. Bogy  |  2015/11/22 - 19:51

      Suxel: Nem haragszom…igazából egyetértek veled….szerintem az is elég lett volna ha ZsánMári csak egy kicsit feminin…felesleges volt összehozni a gazdag ficsúrral…értelmetlen volt. Igazából meglettem volna Longoria asszony fia nélkül is.
      De suxel én úgy tudom hogy te elutasítottad az AV-t a testőrösdi miatt. Ezek szerint tekerve csak láttál belőle valamit, vagy elmondás alapján? 😀

    • 35. suxel  |  2015/11/22 - 20:23

      Igen, elutasitom a testoros sorozatokat, valamiert nem erdekelnek, nem szeretem oket, passz, miert, van mindenkinek vmi heppje, nekem tobbek kozott ez. Ezert nem neztem Corazon Valientet, ezert is nem tetszett annyira tobbek kozott a Mentir para vivir vege, ezért nem fogom nezni a Pobre Pablot sem. Nem fobia, csak na… 😀

      AV: hat valamennyit sikerult azert elcsipnem belole (10-20 Resz kb), meg elmondas is nagyon sokat tett hozza, meg lattam az argentinbol is mind a Story4es, mind a RTL Klubos vetites idejen.

      ***********************************************

      Kedves Csaba!
      Szerintem ismet eljutottunk egy olyan temahoz, amit nekunk felesleges tovabb ragozni.
      Udvozlettel:
      Suxel

    • 36. Bogy  |  2015/11/22 - 20:55

      Akkor suxel ez nem valami gyerekkori traumára vezethető vissza. Mondjuk például hogy egy testőr kissráckorodban csúnyán rádvigyorgott. Érdekes hepp. 😀 Mondjuk nekem is van…nem bírok olyan sorozatokat nézni melyekben szerepel akár egy rész erejéig is Mark Tacher vagy Cecilia Galliano/esetleg még Levy…(kivétel a TDA/Árva angyal megismerni és megutálni…)…egyszerűen ők az elsők között vannak akiket megismertem mint kezdő TN-ező és meg is gyűlöltem…még a látványuktól is felfordul gyomrom és ez csak súlyosbodott….az Abismo is nálam ezért sztornó pedig Angie játszik benne…a MIKOR-ból is csak egy részt láttam amiben pont benne volt az a boszorkány…ez még lehet betegesebb mint a testőrhepped. 😀 Sebastian Rullival is voltak fentartásaim az elején mikor megismertem pont az előbb leírtak miatt…Mondjuk vannak még a feketelistámon az USAból is. 😛 Szóval senki ne kérdezze meg tőlem hogy esetleg Tacsi, Ceci vagy Levy fan vagyok e mert ő is a listára kerül. 😀 Csak vicceltem.

    • 37. Gábor  |  2015/11/22 - 23:48

      Csabika bár tudom nem szólsz hozzám, de azért hátha elárulod, hogy a Los miserablesben milyen homoszexuális jelenetekre gondoltál, amiket kivágtak?
      A meleg karakteres témával kapcsolatban meg teljesen egyetértek suxel szemléletével, én is ugyanígy gondolom,
      A ripacskodó, rájátszós meleg karakterektől én is falnak tudnék menni, de azt azért ne feledjük már el, hogy attól, mert valaki meleg még nem feltétlenül feminim is mellé. Vannak teljesen átlagos, férfias megjelenésű pasik, akikről a kutya sem gondolná, hogy a saját kapujára játszik. És ebből van több, nem pedig a hajtűdobáló díszpéldányokból.

  • 38. suxel  |  2015/11/22 - 13:30

    Erdekesseg az is, hogy a Telemundo is kulon kezeli a hagyomanyos telenovellaktol az evados szerkezetu sorozatokat, drognovellakat, gondolom jovore hozzacsapjak a bionovellakat is es szupersorozatkent hivatkoznak rajuk. Iden a Premios Tu Mundon kulon futottak a telenovellak es a szupersorozatok, nem egy kalap alatt dijaztak oket.

    Válasz
    • 39. Csabika  |  2015/11/22 - 13:42

      A Dona Barbara is évadokra lesz bontva?
      csak mert a SuperSeries Logóval van ellátva.

    • 40. suxel  |  2015/11/22 - 13:46

      Nem olvastam rola, hogy evados bontas lenne, szerintem nem is indokolt, ahogy az eredeti sem volt az. Hogy miert nyomtak ra azt a logot: nekem is ????????????????

    • 41. Csabika  |  2015/11/22 - 13:52

      Értem, tehát akkor vak vezet világtalant. 🙂

    • 42. bence1996  |  2015/11/22 - 22:12

      Nem hiszem, hogy a Dona Barbara évados bontásban lesz. Bár a fordulatok szempontjából jobb lenne. De valószínűleg nem így lesz, mert akkora cliffhangerek nincsenek benne, hogy ezt meglépjék 😀

    • 43. bence1996  |  2015/11/22 - 22:15

      Azt nem tudjátok véletlenül, hogy anno miért cserélték le Gaby Spanic-ot Edith Gonzalez-re?

    • 44. Gábor  |  2015/11/22 - 23:39

      Ha jól tudom a terhessége miatt, de nem vagyok benne 100% -ig biztos.

  • 45. Nóra  |  2015/11/22 - 16:06

    Én először is azt szeretném megkérdezni, tudja-e valaki, miért tiltották le a Youtube-on a Televisa sorozatait. Nemrég kezdtem el nézni a Fuego en la sangre-ét eredeti nyelven, amit a Televisa töltött fel, de mára letiltotta szerzői jogokra hivatkozva. Nem értem, hogy ha eddig lehetett nézni éveken át, akkor most miért lettünk ettől megfosztva. A napjainkban itthon sugárzott telenovellák bevallom, nekem nem igen tetszenek, egyet-kettőt nézek, de abból az egyik mindig valamelyik régi sorozat ismétlése. Szerintem elég üresek, tartalmatlanok. Sok új telenovella eleve nem érdekel az ismeretlen színészek miatt, de ha bele is nézek, a téma, meg a színészek játéka sem köt le. Úgy veszem észre, hogy igyekeznek sok fiatallal megtölteni a színészstábot, de ha nem lenne néhány “régi”, kedvenc színész benne, akkor még annyian sem néznék. Én nem szeretem azokat a telenovellákat, amelyek gyakorlatilag egy házban játszódnak, és a színészek fel-alá rohangálnak benne. Úgy értem, a régebbi sorozatok több helyszínen játszódtak, volt egy nagy birtok, a táj maga is szemet gyönyörködtető volt, és már csak ezért is szívesen nézte az ember. A mai telenovellákat igyekeznek korszerűsíteni, modernizálni, aktuális témákkal – kábítószer, betegségmegelőzés, internet, okostelefon stb. – megtölteni, és nem tudom, ki hogy van vele, de engem ez nem érdekel, mert nem egy napi sorozatra vágyom, ami olyan “Barátok közt” stílusú. Szerintem, a legtöbben éppen azért néznek telenovellákat, hogy egy kicsit elkalandozhassanak egy más, romantikus világba, ami olyan, mint egy régi romantikus regény, helyes pasikkal, akik lovagolnak, és nem egy terepjáróban nyomogatják az okostelefont. A mai rohanó világ valóban nem egy meghitt, romantikus hely, és azt hiszem, minél közelebb áll egy telenovella ehhez a világhoz, annál kevésbé éri el azt a célt, amire eredetileg megszülettek: hogy egy szebb világba repítsenek egy kis időre.

    Válasz
    • 46. ********TELEVISA********  |  2015/11/22 - 18:32

      Amikor valaki telenovella rajongó lesz, még nem ismeri a telenovella sztárokat, csak később ismeri meg őket. Mo-n amikor legelőször volt telenovella, akkor sem ismertük a színészeket.

  • 47. ********TELEVISA********  |  2015/11/22 - 18:24

    Szia Marco!

    Megértem, hogy elfoglalt vagy, de szeretném megkérdezni, hogy mikor válaszolsz a KÉRDEZZ -FELELEK!-ben? Előre is köszönöm.

    Szerintem nem szűnnek meg a telenovellák, csak változások lesznek. Mexikóban is sok tematikus kábelcsatorna van, ezért is kevesebb egy műsor pl.: telenovella nézettsége. Az internetes TV nézés/ letöltés és a nézők igénye miatt is változik a nézettség.

    Nevet változtatok a fórumon. ********TELEVISA******** néven fogok írni és nem Mónika/ Mónika néven. Marco, ha zavar nyugodtan szóljál és akkor nem változtatok nevet.

    Válasz
    • 48. suxel  |  2015/11/22 - 19:29

      Arra azert majd ugyelj oda, hogy a csillagok a Televisa szo elott es utan ne valtozzanak, mert felmerul a gyanuper bennem, hogy nem te leszel az 😉
      Nekem mar most jobban tetszik, mint a Monyca, tudod az olyan triplaikszes volt. Szerintem masnak is. 🙂

    • 49. ********TELEVISA********  |  2015/11/23 - 06:06

      8 csillagot írok a TELEVISA elé és után is.

  • 50. todi1992 (margit)  |  2015/11/23 - 09:42

    Nagyon sajnálnám ha megszünnének a telenovellák.de az Én véleményem az amit már többször irtam hogy ez a sok feldolgozás nekem nem igazán jön be . Sokszor ugyan azt a sorozatot nézzük (téma ugyan az )csak a szereplök változnak.

    Válasz
  • 51. szabina333  |  2015/11/23 - 12:41

    Szerény véleményem, hogy a telenovella ebben a formában egy eltévedt dinoszaurusz a XXI. században… igenis kihalásveszély fenyegeti.
    Az elsőszámú probléma nálam az ismétléses feldolgozásokkal van. Rendben van, poroljuk le a port… rendben van, adjunk neki új köntöst… na de hogy folyamatosan??? Mit ér itt egy író vagy forgatókönyvíró kérdem én? Amerikában és Angliában elképesztő aktívak és kreatívak az írók. Van értelme írni, van értelme kreatívnak lenni. Másolni bárki tud…. nálam innen indul a hanyatlás. Hol vannak az írók?!
    A második számú probléma: hol vannak a kedvencek….? Értem én hogy megöregedtek, és hogy nem a 30-40 közötti szerepekre valók, de hol vannak a Televisa egykori sava-borsai? Most rohadtul nagyon elfogult leszek, de ki kell mondjam: a mature couple szerepek egy kalap kakit érnek, hiába kapják meg az egykori csillagok a szerepeket. Se kémia, se reális párkapcsolati ábrázolás, se fordulatok – holott egy meglett kapcsolat sokszor több fordulatot tartogat, mint a juvenil…
    A fiatalok szálában nincs is fantázia, mert vagy kettőt szeret és nem tud választani, vagy úgy marad mert még mindig nem jött rá, hogy a kassza előtt a polcon a kis tasak, amire rá van írva hogy cotton, az mi… de iphone-ja már a legutolsó parasztnak is van…
    Hiteltenné vált minden téren a sorozatok gyártása, és a néző nem kapja meg amit a külföldi tévés társaságoktól megszokott. Nincs türelmünk, se időnk 120-150 részhez.
    És + 1: miért nem lehet online nézni ezeketa sorozatokat??? A tévé elé a kutya sem ül le, de a letöltés is megy ki a divatból… online csatornákra és élő streamekre lenne szükség. Be kellene vonni a nézőt globális szinten. De nem, a Televisa ül a fostos kis feldolgozásain és várja a sült galambot…
    Még pár év és Spielberg megrendezheti a Televisa park/world mozifilmet.

    Válasz
    • 52. tibitoma  |  2015/11/23 - 15:55

      Szabina :D:D 😀 😀

  • 53. Viktor  |  2015/11/23 - 15:36

    A pofâm leszakad.Az Amor de barrio lesz,a Mi pecado utân!!NEEEEEEEEEREE.
    :-(:-(:'(:'(

    Válasz
    • 54. Mary  |  2015/11/23 - 16:32

      Hát ettől most én is sokkot kaptam. :(((( Sem nézettségileg, sem kritikailag nem aratott sikert, akkor miért? Ennél sokkal értelmesebb sorozatot is megvehettek volna. 😦

    • 55. suxel  |  2015/11/23 - 17:20

      Hadd pusztuljanak az agysejtek!

    • 56. Bogy  |  2015/11/23 - 18:28

      Suxel szerintem aki belekezdett és tovább maradt 2 résznél annak már nincs agysejte ami pusztuljon.
      Engem már Mane bamba képe elriasztott önmagában…meg amúgy is kellenek még azok az agysejtek.

    • 57. bence1996  |  2015/11/23 - 22:10

      Te. Jó. Isten! -.-‘

  • 58. Regina  |  2015/11/23 - 17:28

    Véleményem szerint valóban gondok vannak…anno….csak említek néhányat a kedvenceim közül: Mindörökké szerelem(a legjobb sorozat amit valaha láttam), India-álmok útján, Vad szív, Soy tu duena(az első verziót láttam a Romanticán nem emlékszem a magyar címére :D), Pokolba a szépfiúkkal, Zárt ajtók mögött, Dél királynője, Emperatríz, Időtlen szerelem és talán még Az örökséget és idevehetem. Ezek olyan novellák voltak, amelyeket minden nap vártam és tényleg izgultam is rajtuk……és ha volt is olyan, amin nem rágtam le a körmöm, sohasem hagytam sorozatot abba, mert a végére mindig valahogy kíváncsi voltam( pl Santa diabla, nem emlékszem a címére de ahol Diegot megvádolták 7 osztálytársa lelövésével, jött a pszichologus, majd az addigra már Mártin beleszeretett a gyilkosba, vagy Eva Luna… Az elmúlt 2 évben 2 novellát is abbahagytam mert kifejezetten idegesített..ilyen volt nálam A szerelem zálogba(nem is értem mit láttak benne az emberek), vagy ez a mostani Beépített szépség…de pl a Los miserablest, vagy Rosariot el sem kezdtem mert annyira hidegen hagyott, úgy éreztem ezt már sokszor láttam…A macska meg Fiorella sem hozott lázba semennyire. De itt van a jó öreg Maricruz amit végignéztem, de az elejét leszámítva egy szenvedés volt a végére érni, ugyanebben a cipőben járt nálam Reina, a szívek királynője is…..ekkora badarságot…
    A szenvedély száz színe ellenben nekem tényleg tetszett, talán ebben az egyben nem csalódtam mostanában. Friss arcok, jó színészek, tetszett a sztori is. Pörgős, nem 200 részes.
    Ha a jelenleg futó novellák közül kéne választanom akkor a kolumbia Dulce amort választanám abszolút kedvencnek…friss arcok, tetszik a sztori , és elég pörgős, nagyjából minden részben történik valami, az időpont nem megfelelő , ezért méltatlan kevés nézője van véleményem szerint.
    Utoljára hagytam a Lo imperdonablet. Borzalmasan vontatott, pedig kedvenc színészem játszik benne, Ivan Sanchez, akit én a Dél királynőjében szerettem meg, és alig vártam hogy több általam is nézhető sorozatban játszhasson…erre belerakták ilyenbe, mint A vihar, vagy ez….és még a haját is levágatta…..ha nem lenne ilyen hosszú és vontatott talán lehetne ez jó is, bár Ana Brenda nem tartózik kedvenc színésznőim közé…..
    Tehát én visszasírom a régi időket… 🙂 És több argentin produkciót látnék szívesen 🙂

    Válasz
    • 59. Csabika  |  2015/11/23 - 17:56

      “A szenvedély száz színe ellenben nekem tényleg tetszett, talán ebben az egyben nem csalódtam mostanában. Friss arcok, jó színészek, tetszett a sztori is. Pörgős, nem 200 részes.
      Ha a jelenleg futó novellák közül kéne választanom akkor a kolumbia Dulce amort választanám abszolút kedvencnek…friss arcok, tetszik a sztori , és elég pörgős, nagyjából minden részben történik valami, az időpont nem megfelelő , ezért méltatlan kevés nézője van véleményem szerint.”

      Teljes mértékben osztom a véleményed. 🙂

    • 60. Bogy  |  2015/11/23 - 18:33

      Én eltudnám magyarázni hogy az emberek mit láttak a Szerelem zálogbában de szerintem kimeríteném vele a nem létező betűkorlátot. De én meg arra vagyok kíváncsi hogy a Vad szívben mit láttál?

    • 61. Regina  |  2015/11/23 - 21:25

      A vad szív volt az első kosztümös sori, amit láttam, anno tetszettek a ruhák, szerettem benne a szereplőket, és mivel engem is Reginának hívnak meg a főszereplőt is úgy hívták 😀 imádtam Juan de Diost/ del Diablot..máig emlékszem rá 🙂 Ebben a soriban láttam először olyat, hogy egy színésznő két szerepet játszott, szerintem nagyon jól alakított Aracely 🙂

    • 62. Milibindi  |  2015/11/29 - 02:09

      Bogy
      Nekem is nagy kedvenc a Vad szív. Talán a történet, hogy nem a megszokott volt, más mint a többi. Itt nem az volt hogy a hőhősök rögtön egymásba szerettek, hanem csak a vége felé. Közepén a hajós jelenetek nagyon bejöttek, meg úgy anblok az esküvő körüli rész. És ugye ott volt Aracely Arámbula és Eduardo Yanez. utóbbi itt lett nagyon nagy kedvenc. A fináléja viszont nagyon nem tetszett, hogy az utolsó rész az utolsó 5 percig arról szól, hogy minden negatív szereplő kinyiffan.
      A Rabok és szeretőket is nagyon nagyon szerettem ám! 🙂

  • 63. Gabino  |  2015/11/23 - 19:32

    Na jah… A szerelem zálogba egy igazi sikersorozat, egy klasszikus, sztem az is imádta aki látta az eredetit. Na meg a Reina? Arról nem is beszélve, sztem annál jobbat nem választhatott volna a TV2. Igen a Gonosz álarca, Utolsó vérig + a többi amiket írtál azok bejöttek nekem is, kivéve az indiás meg a dél királynője…

    Am. esküdni mertem volna h ezt az Amor de barriót a Story veszi meg… Belenézek majd de lehet h 20 perc után azt mondom h nekem ez nem kell.

    Válasz
    • 64. Csabika  |  2015/11/23 - 19:49

      Egyébként jó kis sorozat az ADB (Paloma) mondjuk nekem nem, de valakinek biztos az. 🙂
      Átlagnézőként azt tudom el mondani hogy a Fiorella-val mozog egy szinten, viszont az Én Bűnöm-től mérföldekre van, legalább is nekem.

    • 65. Mary  |  2015/11/23 - 20:08

      Gabino, én megnéztem az első részt, még anno suxel miatt, hogy elmeséljem neki, mi volt benne. Fizikai fájdalmaim voltak kb. 5 perc után, mert téptem a hajam…. Olyan Natika szintű bugyuta baromság.

  • 66. Bogy  |  2015/11/23 - 21:43

    FONTOS/legalábbis nekem az 😛 /!!! Az a helyzet hogy a világon valamiért leszedték online a Teresát és sajnos a magyar változatból is csak néhány résznek kegyelmeztek meg. 😦 Nincs meg valakinek letöltve esetleg hogy el tudja küldeni nekem valahogy? Annyi pozitív energiát fogok cserébe küldeni annak a nemes léleknek amennyi kitart élete végéig. Na, ugye hogy visszautasíthatatlan ajánlat!!! 😀

    Válasz
    • 67. Csabika  |  2015/11/23 - 22:04

      Bogy!

      Ezen a csatornán megleled:

      Az online sorozatok.tv is fent van, az exashare linkeket próbáld, én véletlenszerűen kiválasztottam 10.részt, nekem vitte.

    • 68. Bogy  |  2015/11/23 - 22:05

      Próbáltam mindenhol…de azt írja ki hogy hibatörtént…a youtuberól is leszedték a részek többségét és indáról is…az egyéb oldalakon meg a többi link se jön be…vagy csak nekem nem működik sehol???

    • 69. Csabika  |  2015/11/23 - 22:10

      Hah böngészőből nem nyitja a linket, youtube alkalmazásal igen, ilyet sem láttam még..:)

      No mind1, próbáld ezt hátha:

    • 70. Bogy  |  2015/11/23 - 22:15

      Köszi Csabika de én egy büdös szót sem értek spanyolul. 😀 Egy párat megkíméltek de valamiért erősen megcsonkolták jó pár oldalon a Teresa készletet…nem tudom a magyar változat nagyját miért szedték le a yt-ről és az indáról mert ott néztem…
      Most az utolsó mentsváram a Bahu tv…

    • 71. Bogy  |  2015/11/23 - 22:17

      Az az portugálul se. A Teresa most megy Brazíliában az SBT-n…:)

    • 72. Bogy  |  2015/11/23 - 22:18

      Vagy lehet inkább egy portugál nyelvtanárt kéne keressek…ha már az SBT-t megkímélték. 😛

    • 73. Csabika  |  2015/11/23 - 22:40

      Hát erre 2 magyarázat lehetséges szerintem:

      1, még mindig értékesítik világszerte, és nem akarják hogy az emberek megtudják online nézni. (Vagyis a Youtubeon)

      2, hamarosan elkezdik ismételni a cdle-on Mexikóban, erre is van esély szerintem, pláne hogy nagyon sikeres volt, és a canal nézettségileg “haldoklik” mostanság.

    • 74. Gabino  |  2015/11/23 - 22:44

      Ki az a Natika?

    • 75. Bogy  |  2015/11/23 - 22:46

      Nathalie Lartilleux producer.

    • 76. Gábor  |  2015/11/23 - 23:34

      Datán sincs már fent? Vagy ott nem nézted még?

    • 77. Bogy  |  2015/11/23 - 23:39

      Onnan nem tudom leszedni. 😦 De most a Bahu tv-n még megtaláltam nagy nehezen…de legalább ott néhány feltétellel de bejön még… 🙂 Köszönöm azért a segítséget nektek. :)De azért ha megvan valakinek letöltve és el tudja küldeni fenntartom az ajánlatot biztos ami biztos. 😀

  • 78. mandi28  |  2015/11/23 - 23:15

    Jó olvasni hogy kinek melyik sorozat jön be és mért, tényleg jó hogy az emberek szubjektív véleménnyel vannak, mindenkinek más és más, nekem a régiek közül a még mindig top kedvenc televisa, a Szeretni Bolondulásig Gabi Spanic legjobb sorija 😀 kosztümösbe pedig a Megveszem ezt a nőt, a frissbe ez a Vad szív akar lenni de annyira nem be jövős, amúgy meg két nagy kedvenc :Eva Luna,és az Örökség, utóbbi talán az egyik legjobb sorozat amit láttam, és az egyetlen amit végig néztem elejétől a végéig kihagyott részek nélkül pörgetés nélkül (nálam ez nagy szó 🙂 ) de legfrissebbek közül a Szenvedély száz színe és a Lokéla volt nagyon jó, bár itt azért én pörgettem rendesen a történetet, de ezek azon sorik amik tényleg nagyon ott voltak mindenbe, azért annyira nem reménytelen a televisa sem, ha néha megcsinál egy egy ilyen telenovellát 😉 bár ha a Veronikára gondolok vagy most épp az új gyöngyszemre Palomára inkább szép csendben mondok egy imát értük mert katasztrófa viszont néha a felhozatal 😀

    Válasz
    • 79. Bogy  |  2015/11/23 - 23:32

      A Patronát én is bírtam bár én azt tekertem. 🙂 Három sorozatba nem tekertem bele összesen: a Zorró(A legelső nagy kedvenc…miatta vagyok TN-fan), az Árva angyal(Isten bocsássa meg nekem…kész csoda hogy azt a szenvedést végig bírtam…mit ne mondjak egy hős vagyok vagy tiszta bolond—de szégyellem nagyon) és a harmadik az örök kedvenc Amores Verdaderos…ott inkább visszatekertem a jeleneteket vagy 10szer…nem viccelek hogy sokszor több mint két óráig néztem egy részt. 😀
      De sok kedvencem van még…inkább időhiány miatt voltam kénytelen tekernem őket. Pl. Lokela, Teresa, Patrona, Megkövült szívek…stb

    • 80. Csabika  |  2015/11/23 - 23:40

      Hát én nem tudom ki mit és hogyan nézi ill értékeli a látottakat, de nálam a Veronica Aranyere abszolult kellemes csalódás, pláne így a 70.rész után már igencsak megfigyelhető egy drasztikus minőségjavulás, már alig várom hogy Grettell átváltozon Gilda-vá 🙂

  • 81. Gabino  |  2015/11/24 - 00:21

    Én azt rendszertelenül nézem, de egy kérdés tőled Csabika?
    Most miért is van kórházba az öreg cselédasszony? Virginia támadta meg? mert ha jól tudom ilyen bénító injekcióval fogja megölni…

    Válasz
    • 82. Csabika  |  2015/11/24 - 08:16

      Le esett a lépcsőn.
      De valóban megfog halni..
      Ez lesz az új Gilda első gyilkossága, de nem utolsó..

    • 83. Gabino  |  2015/11/24 - 15:36

      És magától esett le?
      sztem ma megnézem. de érdekes h Martín a főszereplő és amikor nézem sose mutatják xDDD. Meg van olyan h nem látom egy hétig és 1 hét után belenézek és ugyanaz megy mint a legutóbb, nem történt semmi xd

    • 84. Csabika  |  2015/11/24 - 16:28

      Hát veszekedtek, de nem lökte le Virginia ez baleset volt.
      Ivan karaktere Martin most háttérbe szorult de ez érthető, a Vipera most bújt elő, nem is rá kell hogy szegeződjön a figyelem.
      A Napokban lezárul a Vipera, és kezdetét veszi a Sebzett Szívek vonal, ennek az előszelét már azért lehet érezni, ezért is mondtam hogy drasztikusabb minőségjavulás figyelhető meg.

    • 85. Gabino  |  2015/11/24 - 16:46

      Csaba!
      Meddig tart pontosan ez a sorozat? Most hanyadik résznél jár? 80-85? Te rendszeres követője vagy?

    • 86. Csabika  |  2015/11/24 - 16:57

      Talán 122. részes ha jól tudom.
      Ma van a 86.epizódja.

      Tekerve néztem a Mexikó vetítésnél, mert meggyőztek hogy a Fiorella az jobb, így utólag már bánom hogy egy számomra teljesen unalmas sorozatra pocsékoltam az időmet, és nem ezt követtem, nekem ez jobban bejön.

  • 87. Máté  |  2015/11/24 - 05:47

    PALOMA (AMOR DE BARRIO) december 10-től a Tv2-őn az Én bűnöm helyén!
    http://www.tvmustra.hu/tvmusor/TV2/2015-12-10

    Válasz
    • 88. bence1996  |  2015/11/24 - 08:40

      Máté, olvass visszább 😀 😀

  • 89. bence1996  |  2015/11/24 - 11:25

    Az Esmeralda feldolgozáshoz ez egy mocsok jó szereposztás lenne. Csak ne Natalie Lartilleux nyúljon hozzá! 😛

    Válasz
    • 90. Pamela Hellsing Von Thurisaz  |  2015/11/28 - 19:00

      A vicc poénja hogy Lartilleux emlékeim szerint részt vett anno a készítésben de ahogy Varangyékat ismerjük elkúrják még a saját régi jó dolgaikat is.Kitépném a hajam ha Varangyné kapná meg.Bárkinek adják csak őneki ne……jobb lenne Nesma is.

    • 91. Csabika  |  2015/11/28 - 19:27

      2003-ig az összes Mejia produkcióban részt vett, talán pont az Esmeralda-tól már segéd producer volt, előtte pedig rendező.
      Legalább is én így tudom.

    • 92. tibitoma  |  2015/11/28 - 19:57

      Hátööö… vagy nem nyúlni hozzá,
      vagy keverni valamivel, ami realistábbá teszi. Esmeralda túl buta és Mexikóban is van szegényeknek vakok intézete, amely felkarolja a szerencsétlen világtalanokat.

      Kínszenvedés volt a közepe (a városba költözős résztől a végéig), huh.

      Kevés benne az aktív szereplő, aki emlékszik rá, az Esmeralda-José Armando, Graciela-Adrián szálakon kívül nem is találkozik szinte másik sztorival, a többiek csak ehhez a kettőhöz asszisztálnak. Blancát és Rodolfót élből összetettebbé kellene írni, főleg az első eléggé súlytalan.

      Ha összevetitek az EPDÁ-val (vagy a TDA-val), illetve az URPEÁ-val, láthatjátok, hogy az Esmeralda ezekhez képest mennyire cselekményszegény, az EPDA-ban van legalább 6 szál, amely egyszerre bonyolódik.

  • 93. mandi28  |  2015/11/24 - 23:09

    hááát a fentieket elnézve nem rossz nem rossz bár azért az Esmeraldáról van szó, azért akárki nem játszhatja el a főbb szerepeket, mert valljuk be a telenovella rajongóknak az Esmeralda olyan mint a film rajongóknak a STAR WARS :D, azért én óvatosabb lennék, nem rossz színésznő Alejandra Garcia, de egy ekkora kaliberű főhősnőt nem adnék neki oda csak úgy, Daniel Arenas meg nekem semmi, ő nem biztos hogy méltó utód Fernando Colungahoz (bár ne lőjenek le a Daniel fanok ezért 😀 ) Szerintem Ana Brenda Contreras lenne a jó a szerepre, meg is mondom miért: az Esmeraldában Leticia Calderon nem az a nagyon fiatal tapasztalatlan kis csitri volt iszonyat szűzies vidéki beütéssel, egyszerűen csak egy vak lány aki hátrányban volt a szeme miatt, nem látott dolgokat a szerepe szerint, és kinézete szerint is kicsit idősebb karakteresebb volt, tehát egy olyan lány kell aki kinézetre is kicsit karakánabb nő, de lehet belőle vidéki vak lányt csinálni és nem néz ki szende nagyon fiatal szűz lánynak, ehhez nekem ő ugrik be és nem vagyok nagy rajongója de nagyon jó színésznő lett belőle. Mondjuk ez csak az én privi véleményem 😀

    Válasz
    • 94. Gabino  |  2015/11/25 - 17:20

      Valaki meg azt írta h Pablo Lyle lenne az új José Armando. Semmi bajom a színésszel, de meggyőződésem h ez a szerep nem illik hozzá. Ide egy olyan színész kellene mint Sebastian Rulli vagy David Zepeda.

    • 95. tibitoma  |  2015/11/28 - 20:01

      mandi28: Esmeralda Pimentel, mert nomen est omen és Esmeraldát csak egy kicsit okosabbra kellene megcsinálni.

      Viszont ahogy én emlékszem, Lety eléggé bugyuta karaktert hozott az elején és tudott eléggé bárgyún nézni.

      A szerephez amúgy sem kell zöld szem, mert Lupita Ferrer, az ős-Esmeralda is barna, Grecia Colmenares (Topacio) meg Bianca Castanho (a brazil változatból) szintén.

    • 96. Milibindi  |  2015/11/29 - 01:58

      Gabino
      Kettejük közül inkább David Zepeda 🙂 (Bár Sebastian Rullit is szeretem ) Daniel Arenas, ha esélyes is lett volna tuti elbukta, a hazugsága miatt.

      Mandi28
      Ale Garcia nagyon jól hozta a vak karaktert a Lokelába. Én nagyon megkedveltem ott a színésznőt, kiváncsi leszek milyen lesz most a Palomában. Szerintem nagyon jól tudná alakítani Esmeraldát is.

  • 97. mandi28  |  2015/11/24 - 23:17

    Amúgy Bogy én megértelek hogy volt olyan rész ahol visszatekerted hogy újra nézd, én a Sortilegoval voltam így, az első 15 részt annyira imádom hogy még most is ha úgy van rámegyek és megnézem újra, pedig az egész nem volt kedvenc, de az eleje tök bejön 😀

    Válasz
  • 98. Zita  |  2015/11/25 - 11:19

    Most miért kellett megint spoilerezni??

    Válasz
    • 99. Lina  |  2015/11/27 - 09:33

      Én se értem. Sokan csak itthon követik ezeket, és nem szeretnek semmit tudni előre. A lényeg, hogy így talán menőnek hiszi magát, aki leírja.

  • 100. Bogy  |  2015/11/27 - 21:08

    Ezen az oldalon a mexikói vetítést is nyomon követjük ami azzal jár hogy sokan előrébb járnak a sorozattal mint azok akik ezt nem teszik és ez sajnos spoilerrel jár. Ez van. Semmi köze ennek ahhoz hogy valaki menőnek hiszi magát vagy nem.(Mellesleg ezt a menős dolgot nem igazán tudtam hova tenni—) Szeretjük mi is megbeszélni a dolgokat…nem muszáj elolvasni az összes hozzászólást…végig…

    Válasz
    • 101. Zita  |  2015/11/28 - 17:15

      szerintem ebben az esetben nem járt együtt ez, csak úgy lett bedobva, bevezetés nélkül szinte. De igazad van, nem járok inkább akkor fel, és megoldva…:)

    • 102. Bogy  |  2015/11/28 - 17:27

      Nem azt mondtam hogy ne járj fel…nem szeretem ha olyanokat “adnak a számba” melyek nem hangoztak el onnan.
      De a te dolgod.

És te mit gondolsz?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum