2014 legjobbjai – a kedvenc televisás főcímdal

2014/12/27 at 08:00 10 hozzászólás

lomejor2014canciones

Meglehetősen nehéz helyzetbe kerülünk idén a kedvenc főcímdalunk kiválasztásakor, ugyanis egy idei Televisa-nótára sem tudom azt mondani, hogy kilógóan gagyi, ízléstelen vagy a sorozatához képest suta lenne. Míg a tavalyi évet sokkal inkább a duettek vitték, idén inkább a bandák és szólóelőadók kerültek előtérbe, sokszor kifejezetten a novellához írt dalokat előadva, ami a tavalyi év után szintén felüdülés. A tovább után minden dalról elolvasható a véleményem, és az is kiderül, mi viszi a pálmát, a kommentekben persze nyitott vagyok a vitára, sőt ha más kedvenc idei novellás dalotokat mutatnátok meg egymásnak, annak is nagyon örülünk! (A Bailando világsikere mellett például nem lehet elmenni egy Televisa-blogon sem 😉 ).

El color de la pasión: Río Roma – Hoy es un buen día
Bár a Río Roma nálam vastagon a giccs kategóriába esik, az El color de la pasión előrehaladtával szépen lassan megszerettem ezt a dalt, noha azt továbbra sem bocsátom meg, hogy a főcímverzió alatt hogy elbántak vele a vágók. A klipben is megakad a dal egy ponton, viszont pont emiatt tetszik, kukkantsatok bele!

La gata: Maite Perroni – Vas a querer volver
Maite bachatája a kevés pozitívum egyike, amit a La gata mellett fel tudok hozni, mondom ezt úgy, hogy maga a dal sem egy nagy eresztés, de egy ilyen könnyed történethez pont ideális, a klipben látható pinkeskedést megbocsátva pedig szívesen el is hallgatom, ha úgy adódik.

La malquerida: Cristian Castro, Jesús Navarro & Melissa – La malquerida
Számomra mindig szimpatikus, ha egy dalt kifejezetten egy adott sorozathoz írnak, hiszen ekkor a szöveg és a dallamvilág is jobban szokott passzolni a történet miliőjéhez. A La malquerida esetében ez maximálisan bejött, a dinamikus és lágy részek hullámzása egyszerre teszi fülbemászóan melankolikussá és drámaian elsöprővé az összhatást, az pedig, hogy hárman éneklik, még egyet dob rajta. Számomra ez az év nyerő dala, amihez sajnálom, hogy nem jött ki hivatalos klip, de a Grandes temas de telenovelas-gálán előadott élő verzió mindenképp kárpótol, arra is vessetek egy pillantást, ha van időtök!

Mi corazón es tuyo: Axel y Kaay – Mi corazón es tuyo
Pont, ahogy a Qué pobres tan ricos esetében, itt is egy abszolút hangulatában és stílusában a könnyed családi komédiához illő dalt kaptunk, ami szintén gyakori vendég lehet a zuhanyzás közben, ha épp olyan kedve van az embernek.

Hasta el fin del mundo: Pedro Fernández – Hasta el fin del mundo
Hasta el fin del mundo: Alejandro Fernández – Te amaré
Nicandro Díaznak idén rendhagyó módon két főcímdalt is kellett választania, mindkettőt Fernández énekli, és mindkettő a novella címének egy részét fejti ki bővebben. Bár mindkét dal a lassúzós romantikus kategória, Pedro dala egy fokkal kevésbé tud meghatni, jobban szeretem tőle a Laberintos de pasión-stílusú rancherósabb megfejtéseket. Alejandro Fernández dala azzal együtt, hogy tőle már kismillió főcímdalt hallhattunk, mégis sodróbb, felkavaróbb hangulatú, amire a remek szöveg is rátesz egy lapáttal, így nekem ez utóbbi a nyerő a kettő közül.

Yo no creo en los hombres: Diana Reyes – Yo no creo en los hombres
Diana Reyes dalában sajnos még mindig nem sikerült semmilyen eredetiségre lelnem, klasszikusan a minden részletében kicentizett romantikus dal prototípusa, hangszerelésében, szövegezésében, modulálással meg minden, sőt nekem az énekes hangja sem túl meggyőző. Mindennek ellenére a funkcióját abszolút teljesíti, még úgy is, hogy egy ilyen történethez valamilyen keményebb dalt jobban el tudnék képzelni.

Muchacha italiana viene a casarse: Playa Limbo – A dónde va nuestro amor
Az egyik legszebb gesztus volt Pedro Damián részéről Ricardo Blume szerepeltetésén túl, hogy újraírták Angélica María eredeti dalát, és tényleg sikerült egy menthetetlenül romantikus verziót összehozni, ami a novella bájához mindenképp nagy mértékben hozzá is járult.

La sombra del pasado: Manuel Mijares – Te prometí
Bár sokan dicsérik Mijares új dalát, engem még egyelőre nem tudott rábírni, hogy naponta ezt hallgassam, pedig alapvetően kedvelem a dalait, és ez sem lenne rossz, pláne hogy a szöveg is jól leköveti a novella mondanivalóját. Valahogy olyan naftalinos, antik érzete van számomra az egésznek, ami miatt kényelmetlenül érzem magam a hallgatása közben. Ennek ellenére elismerendő, hogy maga a dallam fülbemászó és jól is azonosítható a sorozattal.

Most pedig szavazásra fel! Melyik dal legyen az idei kedvenc? (Tavaly az Hoy tengo ganas de ti, 2012-ben az Abismo de pasión, 2011-ben a La fuerza del destino volt a nyerő.)

Entry filed under: Szavazás, Zenetár. Tags: , , , , , , , .

Szerelem zálogba – finálé + dalok 5 emlékezetes jelenet 2014-ből

10 hozzászólás Add your own

  • 1. tibitoma  |  2014/12/27 - 11:04

    Rohadt nehéz szavazni, a két Fernández meg Mijares hangszínét is imádom. A Te Amaréra voksoltam, de a 9 említettből nekem hat bejövős.

    Válasz
  • 2. suxel  |  2014/12/27 - 11:32

    Rio Roma: szerintem tok jo dal, nekem nagyon bejott az iden. Annyira felbuzdultam, hogy rogton lekaptam ket albumot toluk, am rajottem, hogy a betetdalaikon kivul alig van mas, ami tetszene toluk, egynek elmegy kategoria, semmi tobb. Bar azt meg nem ertem teljesen tovabbra sem, hogy miert olyan ciki Mexikoban a Rio Romaert odalenni. Lehet ha leforditanek egy-ket szoveget a velemenyem rogton valtozna.

    La gata: nekem nem nagy eresztes a dal, s ha mar bachata, akkor inkabb hallgatom Daniel Elbittar bachatajat a Siempre Tuya Acapulco elejen.

    Malkerida-zene: a sorozathoz kepest maga a gyonyor, annyira jo, hogy egy no is van koztuk. Sokaig talalgattam van-e annak a sornak valami koze a sori vegkifejletehez, hogy “az eleteddel fizetsz, amiert te vagy a gyulolt no”. Nagy kedvenc lett.

    Axelek: bolondos, bohokas, vidam, megy a labirintusban szaladgalos focimhez, szerintem egy komedia eseteben nem is kell tobb. Axel hangja pedig tok jo szerintem, varom a felbukkanasat a sorozatban.

    Hasta: Pedro zenejehez kellett egy kis idomig megszokjam, a Cachitoe anno jobb lett, de egesz megszerettem az ido mulasa soran. Alejandro dala az viszont szerelem elso hallasra. Leirom szazadjara is 3 napig szuntelen ezt a szamot hallgattam, s most is sokat teszem meg. Imadom az urget, eleg csak a masik ket focimzenere gondolnom: Manana es para siempre vagy a La tempestad.

    Diana Reyes: szoknom kellett ezt is, viszont nagyon orulok a refrenvaltasnak amikor azt mondja a szoveg, hogy most mar bizok a ferfiakban. Sikerult megszeretnem ezt is az ido mulasaval.

    Mivac zene: uristen, brutal jo, foleg amikor felhangosodik az entrada felenel. Nagyon illik az olasz lanyos sorozat ala es ezerszer ubereli az angelica marias verziot, egyertelmuen ezt hallgattam a legtobbet Alejandro Fernandez utan.

    Mijares: nem szeretem a szolo temait. Nem tetszett az EPDA sem, a QE sem, es ez sem tetszik. Nem erzem en sem, hogy nekem ezt kellene hallgatnom, szep a hangja, de a dallam nem jon be. Bezzeg ha visszagondolok a tavalyi evre, egyertelmuen az egyszeru kis duettje volt a kedvencem, amit Yurival kozosen adtak elo.

    Ha sorrendet allitanek, a dobosok a kovetkezok

    1, Ale Fer – Te amare
    2; Playa Limbo – A donde…
    3 Malkerida-zene

    Válasz
    • 3. tibitoma  |  2014/12/27 - 12:06

      Haha, akkor nem csak én bódultam bele e Te amaréba. Lehet, hogy te is mutattad itt kommentben? Valahogy felkerült a Youtube lejátszási listáim egyikébe. 😛

    • 4. suxel  |  2014/12/27 - 12:20

      Nem allitom biztosan, hogy raktam hozza kozvetlen linket, de tuti megneveztem a szamnak az eloadojat es a cimet. De az biztos hogy valahol a kommentek kozott van egy kivagott entrada, amit kiszedtem a 80. Reszbol es feltoltottem dailyre, na azt tuti kozzeraktam.

  • 5. csabikaa  |  2014/12/27 - 14:03

    Marco és az El Perdedor miért maradt ki?

    Azt is sokan kedveljük és komoly nemzetközi sikereket is ért el.

    Válasz
    • 6. suxel  |  2014/12/27 - 14:06

      Mert az a sorozat 2013 oszen indult hodito utjara, es tavaly mar a listaban volt.

  • 7. csabikaa  |  2014/12/27 - 14:12

    Igen valóban, de valahogy akkor is hiányolom.

    Válasz
  • 8. Milibindi  |  2014/12/27 - 15:28

    Hezitáltam a Te amaré és a Yo no creo en los hombres között és végül utóbbi kapott tőlem egy szavazatot 🙂 Nehéz választani, mert jók a zenék! Én a Yo no creoval voltam úgy. hogy miután Marco kitette ide azt hallgattam egész nap 🙂

    Válasz
  • 9. Vesper  |  2015/01/03 - 14:20

    A Playa Limbo kedves számomra. Már más társaság által készített telenovellában is szerepelt egy általam kedvelt daluk. Az ‘A dónde va nuestro amor’-ban visszaköszön az énekes olykor érzéki, és lágy hangja. Megj: imádom a szomorkásabb jellegű dalokat, valamiért feldobnak 😀 serkentik a gondolkodást…

    Axel y Kaay ütős és hangulatos dalt dobott össze, ami már az első két hallgatáskor a dallammal együtt dünnyöghető, és táncra perdíti az egész családot. A laza, és könnyed dalmenetet végül egy érzéki outroval csapják le.

    Ha már gyengéd érzékiség, akkor ott van Alejandro Fernández a Te amaré-vel. Stabil, kellemes, kimért, bár én jobban megszoktam már Miguel Bosé és Laura Pausini közös verzióját.

    Un poquito de bachata: Maite Perroni – Vas a querer volver 🙂
    Általában Maite dalai is szerethetőek. A többibe nem tekintettem még bele.

    Alapvetőleg kell néhány meghallgatás ahhoz, hogy megszeressünk egy dalt. Igazán egy videóanyag nézése közben az alatta szereplő zenékkel tudunk még könnyebben azonosulni (amennyiben követjük a történetet, vagy valamilyen módon részeseivé válunk/váltunk annak). Itt jön be az, hogy már a csupán instrumentális zenék egy telenovellában, vagy az énekelt zene szöveg nélkül, instrumentális formában alátéve mit vált ki a nézőből, a hivatalos klip vagy videóanyag nélkül.

    Röviden megfogalmazva: a zenének hatalma van.

    Válasz
  • 10. Laura  |  2015/01/03 - 18:16

    Nekem az LQLVMR főcímdala a kedvencem! ❤

    Válasz

És te mit gondolsz?

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum