“La Sombra del Pasado” – íme az új Ősforrás

2014/10/25 at 23:14 13 hozzászólás

Csak egyvalami nem hagyhatja ragyogni a szerelmet…
A múlt árnyéka – november 10-től a Canal de las estrellason!

Nem titkolom, hogy számomra a 2001-es El manantial Adela Noriegával és Mauricio Islasszal sok szempontból a műfaj egyik etalonja, így eleve fenntartásaim vannak a feldolgozásával, a La sombra del pasadóval kapcsolatban, Mapat sorozata pedig eddig nem győzött meg arról, hogy ok nélkül. Annak ellenére, hogy az újonc főhősöket (Michelle Renaud és Pablo Lyle) és a szereposztás többi tagját is alapjába véve kedvelem, az eddig látottak alapján az egész sorozat vérszegénynek és úgy egészében indokolatlannak tűnik. A tovább után következik még három promó, utána pedig én is cizellálom a véleményemet.

– Atyám, maga már így is túl sokat látott…
– Az Istenért, Roberta, mit tettél?
– Meghal a pap és te elveszted a karodat ugyanazon az éjszakán, mikor Raymundo Alcocer is meghal…
Megbocsáthatatlan tettek…

– Előbb kötöm föl magam, mint hogy annak a nőnek a lányával lássalak!
– Eressz el! Átkozott legyen a nap, amikor megakadt a szemed azon a férfin!
– Szeretem őt!
– Nem neked és nekem kell megfizetnünk azért, amit a családjaink tettek!
Az öröklődő gyűlölet…

– Én öltem meg, mert megmondtam neki, hol vannak… az én hibám!
– Ugyanolyan vagy, mint az anyád!
– Bocsáss meg, lányom, az én hibámból kell ebben a pokolban élned!
A gyötrő bűntudat…

Azzal kezdem, ami tetszik: bár léteznek lényegesen jobb televisás promók is, bejön, hogy Mapaték bűvészkedtek a hangulattal és legalább egy viszonylag egyedi motívumrendszert kitaláltak a sorozatnak az árnyékokkal és a tükrökkel, remélem ugyanez a főcímben/cortinillákban is visszaköszön majd. Láthatóan a színészek többsége is kényelmesen belehelyezkedett a karakterébe, főleg Alexis Ayalán és Lisseten érződik, hogy lesz esélyük villantani, méltó utódjai lehetnek Tommasinak és Buciónak.

la-sombra-del-pasado-620x336

Ami nem tetszik: 1.) Nem hiszem el a videókból, hogy Alejandra Barros Pablo Lyle, Susana González pedig Michelle Renaud mamája. Az oké, hogy a kezdeti időszakban így nem kellett őket különösebben fiatalítani, de azért ebben a történetben a hangsúly inkább azon az etapon van, amikor már elanyukásodnak, és bizony sem Barros, sem González nem kelti a féltő anya benyomását, ami mindkét karakterben közös, inkább az eredetik karikatúráinak tűnnek, bár tény, hogy ennyi videóanyagból még korai következtetni (és Gonzáleznek mintha lenne is egy-két jól elkapott pillanata). De előre megjósolom, hogy ez a két szereplő – a sorozat tematikájához igazodva – halovány árnyéka sem lesz az  eredeti megfelelőiknek, Daniela Romónak és Azela Robinsonnak.

2.) A történet maga olyan időtlen és univerzális bonyodalmakat képez le, amelyek nem függenek nagyon a tévénéző valóságától, épp ezért érthetetlen számomra, miért vették elő ilyen hamar, mikor a 2001-es verzió is ugyanolyan élvezhető ma is, mint annak idején, arról nem is beszélve, hogy látszólag még arra sem vették a fáradságot, hogy csavarintsanak a sztorin. Az utóbbi években ráadásul sorra dőltek a mexikói tévéből a Blanco-Peña-adaptációk, az Abismo de pasión és az El color de la pasión után rövid időn belül ez már a harmadik egy kaptafára írt történet, ami még engem, az írópáros nagy tisztelőjét is kicsit már untat.

lsdp2

Ennek ellenére kíváncsian várom, mi sül ki a novellából, főként a fiatal főhősök miatt, akiknek ez a Romeo-Júlia szerep jó ugródeszka lehet egy-két nagyobb kihívást is rejtő karakter felé a jövőben. Közületek ki várja a novellát?

Entry filed under: Premier hírek, Videók. Tags: .

Maricruz – hogy tetszett? Pedro Fernándeznek fontosabb a családja – David Zepeda az “Hasta el Fin del Mundo” új főhőse

13 hozzászólás Add your own

  • 1. tibitoma  |  2014/10/26 - 00:19

    Ugyanaz a véleményem: ennek a sorozatnak még nem kellett volna megszületnie, kaptunk egy sor vidéki szarkeverőset mostanában. Én hozzátenném, Marco, a felsorolásodhoz a Soy tu Duenát is, mert azon is erősen érződik a CBA-Blanco-Pena hatás.

    Inkább olyan történeteket kellene ismét bemutatni, amelyek a maguk érájában hatalmas sikerek voltak, ám azóta sem született belőlük remake.

    Vagy pl. a Capricho c. teleregénynek egész jó a története, ez is Blanco-Pena.

    Válasz
  • 2. Milibindi  |  2014/10/26 - 01:20

    Nekem nem töltenek be a vidik :S Itt az elsőt még sikerült, a többit nem. A muchacha főcímdala sem jön be . Próbálkozom még, ha nem, akkor próbálom youtubon, hátha ott sikerül megnézni őket. Egyenlőre véleményt sem tudok így mondani róluk.

    Válasz
    • 3. Milibindi  |  2014/10/26 - 01:34

      Nah csak panaszkodnom kellett 😀
      Nem tűnik rossznak a sorozat, bár tény, hogy a karakterek össze sem hasonlíthatóak az eredetivel. Ütősebb szereposztás kellett volna, így első ránézésben a vidik alapján.Sem az anyukák, se a főszereplő páros nem olyan ütős, mint az Ősforrásnál. Talán Ayala elég jó lesz a szerepében…

  • 4. Tibi  |  2014/10/26 - 08:28

    Én is nagyon szerettem az El Manantialt, és talán éppen emiatt, de ez így egyelőre nem szimpatikus. Egyedül Gonzálezben láttam valamit… Az egyik promóban meg “Adela Noriega 2.0.” olyan gonoszul vigyorog, amikor “Mauricio Islas 2.0.” megmenti, hogy rossz nézni. Teljesen karakteridegen.

    Válasz
  • 5. todi1992(margit)  |  2014/10/26 - 10:31

    Én azon a véleményen vagyok hogy az eredeti sorozatokat soha nem lehet felül mulni akár a sorozat témája akár a szereplök játékára gondolván nekem is nagy kedvencem volt ez is mint a többi régi sorozatok

    Válasz
  • 6. suxel  |  2014/10/26 - 16:21

    Pablo Lylet semmiben sem láttam, viszont Michellelel szemben nagy elvárásaim vannak, láttam már főgonoszként és tündérként is, hiteles volt.
    Semmi extrát nem látok a többi szereplőben, és Lisette is túl fiatal Gertrudis karakterének, és hol van Maria Marcela, MaPat állandó színésznője? 😀
    Talán azért rendelték be ilyen korán ezt a sorozatot, mert a Blanco-Penákkal eddig nem lőttek bakot. Az Abismo kihúzta a szarból a főműsoridőt, a Color meg exito volt a sávjában, így visszanyúltak a bevált alapanyagokhoz. Csak már kezd nekem is csömöröm lenni, meg ez sem egy túl régi sorozat, és nem is Mapatnak kellett volna odaadni

    Válasz
  • 7. szabina333  |  2014/10/26 - 19:41

    Az a baj, hogy az El manantial olyan piszkosul tökéletesen sikerült, hogy a mérte az egekig ér!
    Azela Robinson azt a kálváriát, amit egy szeretőből lett férj-gyilkos, és így félárvát nevelő alkoholista abszolút hibás és bukott ember képernyőre emelt, S.Gonzales akkor sem tudná megközelíteni ha indigópapírra vetné magát Azela után….
    Tomassi karakterét nem féltem Ayala nagyon jó színész!
    Adela Noriega pedig a naivák naivája, számomra sokkal természetesebb, mint Thalia tanyasi vagy vidéki lányszerepei! Ez az új kópiás lány túl erős jellemnek tűnik…

    Válasz
  • 8. Amiga  |  2014/10/27 - 16:30

    Én is imádtam az El Manantialt,és lehet,hogy ezért,de eddig valahogy nekem sem igazán jön be a La sombra de pasado.Azért belenézek hátha idővel majd fogom szeretni.Egyébként nem hiszem,hogy felül fogja múlni az eredeti sikerét.

    Válasz
  • 9. Devilrose  |  2014/10/27 - 21:28

    Nekem meg egyáltalán nem jött be a parasztasszony külsejű Noriega anno. Így elvárásaim sincsenek, csapassák, aztán meglátjuk.

    Válasz
  • 10. margit1954  |  2014/10/28 - 08:49

    hol tudom megnézni az uj feldolgozást? valaki legyen szives megirni hogy hol találom .elöre is köszönöm

    Válasz
  • 11. todi1992  |  2014/10/28 - 08:51

    bocsi elirtam nem margit1954 hanem todi1992(margit)

    Válasz
    • 12. suxel  |  2014/10/28 - 09:16

      Még el sem kezdődött, ezek a kedvcsináló promóvideók hozzá. Majd november 10-én indul Mexikóban.

      *******************************************************************************
      Más: imádom az oldalon még a legapróbb figyelmességet is Marco részéről. A második promó szövegében először Raymundo Alcazár volt, igen, elég furcsán ejtette ki Barros a vezetéknevet. S Marco még ennek is utánanézett, s kijavította Alcocerre. Mélységesen tisztelem azt, aki ilyen pontossággal dolgozik! 🙂 🙂 🙂

  • 13. todi1992 (margit)  |  2014/10/28 - 08:58

    a szerep cseréröl meg az a véleményem hogy az nem kifogás hogy a feleség féltékeny ezért nem szoktak uj szereplöt választani szerintem ez egy kamu szöveg biztos más oka van csak nem hozzák nyilvánosságra

    Válasz

És te mit gondolsz?

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum