Elfeledett novellák – “Amor Gitano” (1999)

2014/05/18 at 08:44 2 hozzászólás

Amor_gitano

Mariana Seoane itthon nemrég A viharban kavarta fel a kedélyeket, kint pedig nemsokára az Hasta el fin del mundo egyik főgonoszaként tér majd vissza. A Televisa Marianát szereti csábos, gátlástalan villanaként bedobni, de kevesen tudják, hogy tizenöt éve az ifjú színésznőnek főhősnői aspirációi is voltak, akkori pártfogója, Pedro Damián ugyanis rá gondolt, mikor 1999-ben úgy döntött, hogy egy merész húzással kosztümös történetet mutat be a fiataloknak szóló 19:00-s sávban.

692648clasicasamorgitano

A TÖRTÉNET

Az Amor gitano (Cigányszerelem) egy olyan korba kalauzol el, mikor még a szabadságot és az egyenlőséget felülírta a főúri önkény és kapzsiság, az igaz szerelemnek pedig gátat szabtak a társadalom elvárásai. A történet főhőse Renzo (Mauricio Islas), a nemeslelkű cigány kalandor, aki a Spanyolországból Mexikóba vándorolt cigányok csoportjának élén igyekszik a hozzájuk hasonló kirekesztettek jogaiért és túléléséért küzdeni. Miután Renzo megment egy fiatal lányt attól, hogy a környék kiskirálya, Rodolfo, Farnesio grófja (Alejandro Camacho) gyakorolja rajta az első éjszaka jogát, a gróf és ő esküdt ellenségekké válnak.

Rodolfo feleségül készül venni a gyönyörű Adriana de Astolfi márkinőt (Mariana Seoane), akit azzal zsarol, hogy ha nem megy hozzá, börtönbe juttatja testvérét, akit gyilkossággal vádolnak. Végül Adriana belemegy a frigybe, így Rodolfo Renzóra keni a gyilkosságot, és sikerül börtönbe küldenie az Elítéltek szigetére, Adriana azonban bűntudatot érez a koholt vádak alapján elítélt ismeretlen férfi miatt, és Luna álnéven követi Renzót a szigetre, ahol szenvedélyes szerelem bontakozik ki kettejük között és egymáséi lesznek. Hamarosan azonban Rodolfo újra közbelép, és szétválasztja őket, Adriana pedig megbetegszik, melynek következtében amnéziás lesz, és mit sem sejtve a múltjáról, hozzámegy Rodolfóhoz. Mindeközben egy ambiciózus kocsmárosnő, Isa (Nailea Norvind), aki mindig is vonzódott Renzóhoz, bájaival és aljas zsarolással eléri, hogy Adriana testvére, Humberto (Khotan) feleségül vegye, és ő is márkinő lehessen.

Renzo megszökik a szigetről, és megismeri Pedro Minellit (Manuel Ojeda), akiről hamarosan kiderül, hogy valójában egy dúsgazdag gróf, akit aljas felesége, Astrid de Marnier (Maya Mishalska) kiforgatott a vagyonából, és aki halottnak tettetve magát Renzóra íratja mesés kincseit. Renzo immár Minelli grófjaként tér vissza, hogy szembeszálljon Rodolfo és Isa gyűlöletével, visszaszerezze Luna szerelmét és bosszút álljon Pedro rosszakaróin is.

amor_gitano2ÉRDEKESSÉGEK

  • A történet, melynek eredetije La mujer de aquella noche (Az a nő aznap éjjel) címen fut, Olga Ruilopezhez kötethő, mások azonban Renzo, el gitano (Renzo, a cigány) néven hivatkoznak ugyanerre a rádiónovellára, hiszen ilyen címen készült belőle először telenovella, mégpedig 1967-ben, Venezuelában. Az 1969-es puerto ricói változat már az eredeti címen futott, az 1983-as argentin és végül a mi ’99-es mexikói verziónk pedig az Amor gitano címet kapta. A kubai írónő láthatóan kötődött a bosszútörténetekhez, a szintén a ’60-as években képernyőre vitt Yo compro esa mujer (Megveszem ezt a nőt!) szintén egy montecristói bosszú történetét dolgozza fel. Pedro Damián pedig láthatóan kötődött Olga Ruilopez történeteihez, az előző évben forgatott Preciosa is ugyanettől az írónőtől származik.
  • A sztori ezen kívül sok helyen rokonságot mutat María Zarattini 2007-es Pasiónjával.
  • Ez a novella volt Mariana Seoane első főszerepe, akire a producer már a Mi pequeña traviesa című sorozatában is felfigyelt, így jó ötletnek tartotta összeereszteni a Preciosa főhősével, Mauricio Islasszal, a kor egyik  férfiideáljával. Míg Mauriciónak ez után a novella után is jól futott a szekere, Mariana a szintén idejekorán agyonlőtt Atrévete a olvidarme után hosszú ideig lelépett a Televisától, és nemzetközi hírnévre is a Rebeca című venezuelai sorozatnak hála tett csak szert, hogy aztán 2007-ben ismét visszatérjen a Tormenta en el paraísóban, és bebetonozza magát a gyártó fő villanái közé.
  • Islast már a Preciosában is Nailea Norvind akarta lecsapni a főhősnő kezéről, de a producer előző novellájából nagyjából a fél stáb visszaköszönt itt is.
  • A sorozatban több olyan fiatal tehetség is komolyabb szerepet kapott, akiknek akkoriban Pedro Damián egyengette az útját, így Sherlyn, Susana González, Valentino Lanús vagy Ana Layevska, utóbbinak itt volt az első komolyabb karaktere.
  • A producernek feltett szándéka volt a novellát gótikus hangulatúra dizájnolni, az újkor hajnalát idéző díszletek és egyedi fényképezés a következő évben TvyNovelas-díjat is hozott a sorozatnak (még ha más kategóriában nem is tudott diadalmaskodni).
  • Raquel Olmedo két évvel az Esmeralda után újra csecsemőcserélő kisiparosként jelenik meg, María Rubio pedig egy tőle szokatlanul kedélyes kocsmárosasszony szerepében tündököl.
  • Manuel Ojeda a történetben nagyjából ugyanolyan kinézettel és karakterrel tűnt fel, mint most a La gatában, a fent linkelt videó salida részében el is csíphetitek a télapószakállal együtt.

naileaMIÉRT FELEJTETTÉK EL?

A novellán a kritikák szerint igencsak érződött, hogy a juvenil sztorikon és rózsanovellákon edződött Pedro Damiánnak nem volt tapasztalata a kosztümös történetekkel: nemcsak hogy a történelmi korszakot nem sikerült hitelesen belőni (voltak itt főurak, cigányok, grófok, kalózok, mind-mind más korszak viseleteiben), hanem a látványosabb csatajelenetek is elég gagyira sikerültek. Sokan a főhősök teljesítményével sem voltak megelégedve, Marianának a fórumozók szerint még korai volt főszerepet adni, míg Islasnak is akadtak később sokkal népszerűbb karakterei, Renzo csak egy gyatra Juan del Diablo-klónként maradt meg a nézők emlékezetében. Egyedül a főgonoszok, Nailea és Camacho játéka tette nézhetővé sokak szemében a sorozatot.

Alapvetően elmondható, hogy a kirobbanó sikerű Soñadoras után egy ilyen homlokegyenest más karakterekkel és történetvezetéssel dolgozó, más közönséget megszólítani kívánó novella a kezdetektől fogva halálra volt ítélve (ahogy a később nagy juvenil sikersorozatok – Amigas y rivales, Clase 406, Rebelde – utódjai is mind-mind sorra megbuktak). Nem is meglepő, hogy a pocsék nézettség hatására a fejesek 55 rész után a levesbe küldték a novellát, hogy aztán Nicandro Díaz, Pedro Damián korábbi segédproducere bemutatkozhasson a helyén első komolyabb sorozatával, az Alma rebeldével.

Entry filed under: Elfeledett novellák. Tags: .

A Telemundo mexikóiakra építi az új évadot Hírek – 2014. május 22.

2 hozzászólás Add your own

  • 1. rent25  |  2014/05/18 - 13:06

    Anno ez volt az egyik első olyan novella, amit letöltöttem eredeti nyelven, mert úgy ahogy van érdekelt a sztori. Bár kedvelem a kosztümös novellákat, de az első néhány rész után búcsút is vettem tőle, mert nagyon nem nyerte el a tetszésemet. A helyszínek szépek voltak, de maga a kivitelezés nekem nem jött be, csakúgy mint a mehíkánóknak. Mariana Seoane túl rideg, hideg főhős volt. Amin viszont meglepődtem, az María Rubío mint kocsmárosnő. Eléggé idegen volt tőle ilyen szerepben látni. A főcímdal az nagyon ott van.

    Válasz
  • 2. Marcsi  |  2014/05/19 - 02:27

    Imádlak Marco! Szupi lett ez a cikk! Még több ilyet, légyszíves! 😀

    Válasz

És te mit gondolsz?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum