Elfeledett novellák – “Cuando llega el amor” (1990)

2014/02/04 at 07:00 8 hozzászólás

CLLEA

Ideje életet lehelni ebbe a rég elfeledett rovatba, ahol a ’90-es évek itthon kevésbé ismert sorozataiból szemezgetek, az eddigi cikkeket itt találhatjátok meg! Mai áldozatunk az 1990-es Cuando llega el amor (Mikor jön el a szerelem?), Carla Estrada és Lucero első közös munkája, az apropó pedig az, hogy a napokban fejeződött be a novella vetítése az Univisión fennhatósága alá tartozó ismétlőcsatornán, a TLnovelas-on, ha pedig mást nem is, egy valamire való novellarajongónak a legendás utolsó jelenetet mindenképp látnia kell belőle. Lássuk hát!

A TÖRTÉNET

A bájos Isabel (Lucero) a dúsgazdag Rafael (Eric del Castillo) és Rosalía (Irán Eory) lánya, akinek mindene a műlovaglás, és akinek mindene megvan az életben a szerető családtól a jóképű vőlegényig Rodrigo (Guillermo García Cantú) képében. Nem is sejti azonban, hogy a fiú csak azért van vele, hogy saját családját megmentse az anyagi csődtől a mesés hozománnyal. Isabel egy nap ráadásul arra is rájön, hogy vőlegénye megcsalja, mégpedig tulajdon unokahúgával, a rá mindig is irigykedő Alejandrával (Nailea Norvind). Mikor Rodrigo szeretné visszaédesgetni magához a megtört szívű lányt, Alejandra, hogy ennek elejét vegye, előidéz egy lovas balesetet, ahol Isabel olyan sérüléseket szenved, hogy csak mankóval lesz képes járni. A csalódott és mély depresszióba zuhanó lány unalmában szobája ablakából a szomszéd ház lakója után leselkedik, aki nem más, mint a jóképű fotográgus, Luis Felipe (Omar Fierro), akivel szép lassan egymásba is szeretnek, Alejandra és Rodrigo gyűlölete azonban nem ismer határokat, és igyekeznek mindenáron elválasztani őket egymástól.

ÉRDEKESSÉGEK

  • Ez a sorozat volt a felnőtt Lucero első igazi telenovella-főszerepe, ahol az akkor alig húszéves énekesnő, aki a mexikóiak szeme láttára cseperedett fel, az 1983-as Chispita után immár kész nőként állhatott kamerák elé Carla Estrada akkor kedvence, Omar Fierro partnereként (akivel már korábban a producer az Amor en silencióban dolgozott együtt). Részben annak is hála, hogy a novella sikerei csúcsán találta az énekesnőként is komoly babérokra törő Lucerót, természetesen a sorozat is kirobbanó nézettségi siker lett.
  • A novellának a nézettség mellé kijártak a szakmai elismerések is, Miguel Córcega a legjobb rendező, a debütáló Lucero és Omar Fierro pedig a legjobb fiatal színészeknek járó TvyNovelas-díjakat vihették haza.
  • A sorozatban szerepet kapott Lucero akkori kedvese, a sorozatban szintén a főhősnőbe szerelmes Pacót játszó Francisco Xavier. Ugyancsak itt mutatkozott be az akkor még igencsak zöldfülő Rodrigo Vidal (Sebzett szívek), akit Carla Estrada fedezett fel, és adott neki először komolyabb lehetőséget novellájában Isabel öccseként.
  • A sorozatot ugyanaz a René Muñoz írta, aki pár évvel korábban Thalía és Adela Noriega első nagy sikeréért, a Quinceañeráért is felelt.
  • Isabel története, akinek a kezéről unokatestvére csapja le a vőlegényét, hogy aztán a szomszéd srácban találja meg élete szerelmét, kísértetes hasonlóságokat mutat a Riválisok (Soy tu dueña) történetével, melynek főszerepét Lucero pont húsz évvel később játszotta el, ugyancsak egy huszonéves lányt alakítva.
  • 2007-ben ebből a sorozatból is forgattak remake-et, a Lucerónak megfelelő karaktert Adriana Fonseca, a férfi főhőst Gabriel Soto, a főgonoszokat pedig Adamari López és Víctor González játszották, a Bajo las riendas del amor azonban olyan szinten hazavágta a délutáni rózsanovella-sávot, hogy ugyanezzel a lendülettel a Televisa és a novellát gyártó FonoVideo kezdetben ígéretes együttműködésének is vége szakadt.
  • A sorozat azon kevés novella közé tartozott, melyet Németországban is bemutattak a ’90-es években, ahol Szerelmi láz címen futott.
  • A Cuando llega el amor vitathatatlanul legemlékezetesebb karaktere a női főgonosz, a hisztérikus és a végletekig irigy Alejandra volt, mely figurával Nailea Norvind örökre beírta magát a Televisa nagy formátumú villanái közé (és amely szerepével csaknem hét évig búcsút is vett a képernyőtől, hogy családjára koncentrálhasson). Sokak szerint a már tapasztaltabb Nailea játéka és jelenléte minden tekintetben elnyomta Luceróét, amire ékes példa a sorozat befejező jelenete is, ahol az – isteni igazságtételként – tolószékben ülő Alejandra nagy meglepetésre feláll, és miután elátkozza örökös vetélytársát, leveti magát az erkélyről és a túlvilágról még egyszer visszanéz a megilletődött hősnőre, nyitva hagyva a kérdést, hogy valóban meghalt-e. (Estrada bírta az ilyen hatásvadász befejezéseket, a Lazos de amornál is ellőtt egy hasonlót pár évvel később.) A jelenet az alábbi videón nagyjából 40:30-kor kezdődik.

MIÉRT FELEJTETTÉK EL?

Igazság szerint a záró képsorokon és Alejandra “halálán” kívül, amely az internet népének tanúsága szerint örökre beleégett a novella-fanok nemzetközi retinájába, maga a sorozat a siker ellenére nem volt egy mestermű. Ennek ellenére – ironikus módon – a későbbi Lucero-novellák, melyekbe Carla Estrada sokkal több pénzt és energiát feccölt (élen a ’93-as, a Corazón salvaje farvizeibe belefulladó Los parientes pobres-szel, és a két évvel későbbi, hármasikereket felvonultató Lazos de amorral, Lucero máig legklasszikusabb főszerepével), mégsem tudták elérni azt a nézettséget, amelyet az első novellával sikerült regisztrálni. A Cuando llega el amor valahogy megmaradt a kezdő Lucero első és legnagyobb sikerének, mely ugyan a rajongóknak kötelező darab, azért az egyértelmű, hogy a színésznő művészileg sokkal többre vitte későbbi, kiforrottabb szerepeiben, így nem is csoda, hogy nem emlegetik a fanok lépten-nyomon, ha éppen az aktuális, Spanic-rajongókkal folytatott gyalázkodásban ellenérvekre van szükség.

Entry filed under: Elfeledett novellák. Tags: , .

Mit tud Angelique, amit a többiek nem? Hatalmas siker a Maricruz – február 17-től a Tények előtt!

8 hozzászólás Add your own

  • 1. rent25  |  2014/02/04 - 09:18

    Nagyon köszönjük. Ez a rovat az egyik kedvencem.
    Hát igen! Én azért kevelem sokkal jobban a régi, klasszikus novelllákat, mert akkor még megmertek lépni ehhez hasonló csavarokat a novellák befejezésében!
    Sokkal, ezerszer jobbak voltak, akár minőséget, akár színészi alakítást nézve, mint a mai szupermodern borzalmak! Arról meg nem is beszélve, hogy olyan rövidek voltak (80-90-100 rész) hogy hipp-hopp helyet aztak az utódnak!
    Zseniálisak!!! Lehetne már egy olyan “retro” csatorna, ahol az olyan sorozatokat mutatnák be nekünk, amiről mi annak idején lemaradtunk, és nagy hiba volt, hogy nem láttuk.

    Válasz
  • 2. MarcoPolo  |  2014/02/04 - 10:02

    Azért én a mai sorozatokat sem írnám le, valószínűleg lesz majd egy olyan generáció is, akik a mostani novellákra gondolnak majd vissza úgy mint hajdani mesterművekre.
    Mai szemmel ezeknek a sorozatoknak a többsége ha nem is élvezhetetlen, de minimum megmosolyogtató lenne (például Nailea itteni kifakadása is inkább vicces, mint ijesztő, azzal együtt, hogy a maga idejében valószínűleg utóbbi hatást érte el).
    Azzal viszont valóban egyetértek, hogy a rövidség előnyére vált a legtöbb régi novellának, nem lihegett annyira a készítők nyakába a nézettség, mint mostanság.

    Válasz
  • 3. laci70  |  2014/02/04 - 17:34

    “René Muñoz”
    Ejha! Ezt nem is tudtam róla! Mindig is olyan kis kötelező mellékszereplőnek tűnt az éppen aktuális novelláiban.

    “Nailea Norvind”
    A MdC-ben harmatgyenge volt, bár lehet, hogy csak Évora nyomta agyon (szó szerint is 🙂 ).

    “Spanic-rajongókkal folytatott”
    Ez hatalmas volt 🙂

    Válasz
  • 4. aribethkrum  |  2014/02/04 - 18:52

    Na, kérem szépen, ÍGY kell emlékezetes módon elbaszni más esküvőjét! :DD

    Köszi az összefoglalót!

    Nekem is nagy öröm a régi novellákat nézni, illetve felidézni, hogy kik voltak a régmúlt *khmm* idők ügyeletes szívtiprói és királylányai.

    “így nem is csoda, hogy nem emlegetik a fanok lépten-nyomon, ha éppen az aktuális, Spanic-rajongókkal folytatott gyalázkodásban ellenérvekre van szükség”

    Egyszer érdemes lenne egy elemzést írni az univision fórumának pszichológiai jelenségeiről. 🙂

    Laci:

    “bár lehet, hogy csak Évora nyomta agyon (szó szerint is)”

    😀 César ott szép volt, és jó súlyban volt. 🙂

    Válasz
  • 5. aribethkrum  |  2014/02/04 - 18:56

    A régi telenovelláknál bejátszik azért a nosztalgiafaktor. Én úgy érzékelem, hogy az újak kijavították a régiek sok hibáját, de közben elvesztették azt a hogy is mondjam, visszafogottságot, összeszedettséget, ami korábban alapkövetelmény volt, és igen, éljenek a 100 epizódszám alatti sorozatok! De sajnos a Televisa már nem vállal be ilyeneket, inkább a biztonsági játékra és a 180 részre utaznak.

    Jajj, René Munoz, te is nagyon hiányzol a jelenlegi telenovellaiparból.

    Válasz
  • 6. DrNyunyó  |  2014/02/04 - 19:15

    Köszi a rovat feltámasztását!

    A sorozat tényleg gagyi, viszont én nem mondanám azt, hogy az összes telenovella mesterkéltséggel operált volna régen, sok hetvenes meg nyolcvanas évekből való darabba belenéztem és akadtak ott is bőven jól összerakott történetek (pl. Vivir un poco, Tú o nadie).

    Válasz
  • 7. Ben Lacosta de Vasconcelos  |  2014/02/05 - 23:37

    Hangulatosak a jelenetek. A vége nem semmi. A Vad szenvedélyek utolsó részére emlékeztet amikor úgy ér véget hogy Leticia leesik a szikláról. A Bajo las riendas del amort dvd-n megnéztem. Jó volt a sorozat.

    Válasz
  • 8. Ate  |  2014/02/15 - 14:33

    Ahogy olvasom a történetét, nem sokat agyaltak a Bajo las riendas írói, eléggé ugyanaz. Ellenben történelmi jelentőségű, h. Geraldine Bazán is játszik benne, habár Soto itt még mással járt.

    Válasz

És te mit gondolsz?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum