2013 legjobbjai – a kedvenc nem televisás premier

2013/12/25 at 08:40 15 hozzászólás

lomejor2013otrosestrenos

Bár mindannyiunk szíve csücske a Televisa, azért sosem árt körülnézni a kerítésen túl is, sok esetben ugyanis a többi latin-amerikai ország sokkal előrébb tart változatosságot, kreativitást vagy megvalósítást tekintve. Idén mi magyarok is bőven kaptunk más gyártók novelláiból, Kolumbia, Brazília, Venezuela és az Egyesült Államok is képviseltette magát, régen várt klasszikusok és világsikerű újdonságok egyaránt szerepeltek a palettán. Lássuk hát, nektek melyik új novella jött be az idén a legjobban!

A bűnügyi történetek kedvelőit a Vérvörös szerelem vagy A pillangó – az alvilág úrnője tarthatták izgalomban, nem volt hiány negédes rózsanovellában sem (A sors hullámain, Talizmán), megérkeztek az RTL-csatornákra a hagyományos bosszútörténetek (Az örökség, A bosszú angyala), míg a Tv2 egy saját maga által már vetített sorozat remake-jét buktatta meg délután (Az élet iskolája), az M1 pedig hosszú évek után újra adott premier telenovellát, ráadásul egyből két hatalmas blockbustert hozott el a magyaroknak (Pasión de gavilanes, Avenida brasil). (A listából szándékosan maradt ki a nem teljesen telenovellának minősülő Último ano és Violetta, melyek szintén többféle réteget is meg tudtak szólítani.)

Érdekes megfigyelni azonban, hogy a nagy választék ellenére valahogy egyik új novella sem tudott idén igazán nagyot szólni, a kereskedelmi csatornákon a folyamatosan bukdácsoló premierek inkább régebbi sikersorozatok (Kettős játszma, Dél királynője) újravetítéséhez vezettek, mindeközben a Cool-ról és a Story4-ről is teljesen kikopott a műfaj. Nem gondolnám, hogy ez a műfaj hazai másodvirágzásának végét jelentené, ám nem lehetetlen, hogy fel kell készülnünk rá, hogy a premierekre a jövőben inkább a kábeltévéken lehet majd számítani, és ott is az eddigieknél valamivel korlátozottabb számban.

Entry filed under: Szavazás.

Boldog karácsonyt! 2013 legjobbjai – a kedvenc televisás újonc

15 hozzászólás Add your own

  • 1. Zsupo  |  2013/12/25 - 08:52

    Nekem az örökség a kedvencem mert pörgös tele van akcióval és a színészek nagyon jók. Én nem értem hogy miért vették meg a sors hullámait nem igen volt benne olyan színész aki itthon nagy kedvenc lenne. Bosszú angyalát elkezdtem nézni de nem kötött le. Pillangó is jó telenovella. Vérvörös szerelem sajnos elég későn ment. A többi novella nem láttam talán az élet iskolájából láttam még részleteket.

    Válasz
  • 2. rent25  |  2013/12/25 - 10:25

    Én a voksomat egyértelműen az Avenida Brasil mellett tettem le. Nagyon jó választás volt. Viszont ami nagy csalódást okozott és 3 rész után el is kaszáltam, az a Talizmán.
    Pedig a szereposztás nagyon jónak tűnt. A helyszín is szép volt. De egyszerűen az alkotók nem tudtak mit kezdeni a jó alapanyagokkal. És akkora blőd, eröltetett gagyiságot kaptunk, hogy ilyen ritka rossz novellát még nem láttam!

    Válasz
  • 3. DrNyunyó  |  2013/12/25 - 10:44

    + 1 az Avenida Brasil mellé, nagyon jól tálalják a sablonos fordulatokat, jók benne a színészek, csak lassan halad.

    A LOCDA sokkal jobb sorozat is lehetett volna, ha
    a) több fordulatot tesznek bele és nem hagyják az írók leülni a történetet
    b) nevesebb színészekkel pakolják tele
    c) Alma karakterét jobban kellett volna azért árnyalni
    Az alapsztoriból azért elég jó realista történetet lehetne komponálni, ha értelmes emberek kezébe kerül.

    Válasz
  • 4. Milibindi  |  2013/12/25 - 12:54

    Voksom a La Patrona!
    Nem értem, miért nem nézik meg az RTL II-sök, hogy miket kértünk! Szerintem biztos, nem én vagyok az egyetlen aki régieket kért! Egy pl.t említsek az Amor Real ,tudom, Hogy Laci70 is annyira várja ezt a novellát ,mint én ! Tuti nem ketten vagyunk! Én személy szerint többet is írtam! Kedvenc színész/nőt is kértek! Igaz kedvenc régi novellát is kérdeztek! Nekem fura , hogy két vadi új novellát vetítenek és most ismételnek is. Lehet nincs igazam, de nekem olyan érzésem van,mintha meg sem nézték volna miket írtunk. Hangsúlyozom lehet, hogy nincs igazam!!!!

    Válasz
  • 5. violet82  |  2013/12/25 - 13:05

    Ezek közül a La Patrona a legjobb! :))

    És egyetértek DrNyunyóval a LOCDA-t illetően, pedig nagyon szeretem Spanicot negatív szerepben látni.

    Válasz
  • 6. miksz  |  2013/12/25 - 14:56

    Az én voksom Az örökségre ment. Korrekt kis sorozat, bár vannak benne logikai bukfencek, de lehet szeretni ettől függetlenül. Ráadásul a AMF óta ez az első összetett karaktere Aracelynek.
    A Talizmán számomra is oriási csalódás, pedig (Blanca Soton kívül) rengeteg jó színész van benne, és az alapsztori sem volt rossz.
    A LOCDA pedig Spanic eddigi egyetlen olyan munkája, amit nem szerettem és kaszáltam. A sztori itt sem volt rossz, de abba a 130 részbe sokkal több bonyodalom is elfért volna.

    Válasz
  • 7. Villano  |  2013/12/25 - 16:44

    Számomra az Avenida Brasil olyan mérföldkövekkel vezet minden idén bemutatott telenovellával szemben,hogy nehéz lenne leírni.. 😀

    Válasz
  • 8. laci70  |  2013/12/25 - 17:50

    Előzetesen ezt a két novellát néztem ki magamnak:
    A sors hullámain (Natalia del mar),
    A bosszú angyala (La otra cara del alma)
    Az elsőt azért, mert kell a változatosság.
    A másodikat, mert Gaby 🙂 Mivel márt láttam minden Spanic novellát amit egyáltalán el lehet érni nálunk, már csak a LOCDA maradt ki. Biztos meg fogom nézni. Nekem már az is elég, ha Gaby ott libeg elöttem 🙂
    Sokan írtátok, hogy milyen jó az “Az örökség (La patrona)”. Később belenézek majd abba is.

    Válasz
  • 9. laci70  |  2013/12/25 - 18:06

    4. Milibindi

    “Nem értem, miért nem nézik meg az RTL II-sök, hogy miket kértünk!”
    Mint azt már többször is leírtam, teljességgel érthetetlen a műsorpolitikája a csatornáknak telenovella témában. Pedig a világ legegyszerűbb dolguk lenne. Egyszerűen csak figyelembe kellene venniük a véleményünket (de előtte nyilván kikérni)!

    “Szerintem biztos, nem én vagyok az egyetlen aki régieket kért!”
    Persze, mint azt már korábban is megdumáltuk, vannak közös kedvenceink! 🙂 Én is írtam még néhányat, amit szívesen megnéznék. (Számomra még fontos lenne a Prisionera is.) Még írtam kedvenc színész(nő)t is nekik.

    “Lehet nincs igazam, de nekem olyan érzésem van,mintha meg sem nézték volna miket írtunk.”
    Ez sajna rejtély marad számunkra. Ezt egyszer Marco másik lapjára is megírtam, hogy jónak tűnt a kezdeményezés, de nekem is az az érzésem, hogy nem igazán vették az adást részünkről.

    Válasz
  • 10. laci70  |  2013/12/25 - 18:33

    4. Milibindi
    Ja, még annyit, hogy szerintem előbb fogunk spanyolul jól tudni, minthogy az AR-t leadják itthon. Akkor meg inkább megnézem majd eredetiben. Sőt, ha lesz AR remake, akkor jelentkezni fogok Manuel szerepére 🙂 🙂 🙂

    Válasz
  • 11. suxel  |  2013/12/25 - 20:36

    Nekem Ollos Rosario volt a kedvencem, de a La patrona nagyon megszorongatta, egy paraszthajszalnyival megis az elobbi a gyoztes a szememben. A maradek het mehet a levesbe: a brazil stilus lehet sokkal minosegibb, de nem allnak kozel hozzam, sohasem volt kedvencem toluk. A venevisiontol csak a szutykok jonnek, bezzeg la viuda joven es el arbol de gabriel fele sorozatok toluk naná, hogy kimaradnak. Azteca: onnan se azok jönnek, amit szeretnék. A ket spanic novella helyett inkabb johetett volna az amor cautivo es a cielo rojo. A pillangót uncsinak leltem, lecsapott a kaszas ra. Pasion de gavilanes meg hosszu, monoton, regies es egy cimarroval megspekelve, akit nem csipek.

    Válasz
  • 12. Csabi  |  2013/12/25 - 20:51

    Ezek közül egyértelműen az Örökség. Nagyon jó kis sorozat! Remélem a La impostora is hasonló kaliberű lesz és azt is elhozzák hozzánk. Amit nézek még az a múlt fogságában csak azzal meg az a gond, hogy szerintem kicsit hosszúra sikeredett. Bár nem tudom, hogy mi lesz még az elkövetkezendő 60 részben, de remélem mostmár kicsit pörgősebb lesz. Hiába az izgalmakban nincs hiány, csak nyújtják mint a rétes tésztát. Múltkor megnéztem belőle neten egy részt, és nagyon sok jelenet ki van belőle vágva. Tényleg nagyon megvágja a Globo a sorozatait amiket elad. És egy kérdés a végére: MP-nek van másik oldala? 😀 Mert ha igen, akkor valaki adhatna linket! 😀 Köszi előreis!

    Válasz
  • 13. Milibindi  |  2013/12/25 - 21:12

    Lehet… Akkor én is megnézem eredetiben, jól fogok tudni spanyolul! A sorshullámain nekem is felkeltette az érdeklődésem, mikor indult még nem volt itthon RTLII. Volt benne több ismerős név számomra pl Victor Camara aki több Romanticás sorozatban szerepelt. Aztán lett a csatorna elkezdtem nézni a Vihart, néha elkaptam a végét ,de nem tetszik, nem kezdem el el nézni azt a sorit

    Válasz
  • 14. Devilrose  |  2013/12/25 - 23:40

    Egyedül a La patrona tetszik, kár, hogy december 30.-án folytatják csak, akkor is egy órával korábban. Elájulva ettől sem vagyok, de a többihez képest felüdülés. Talizmán nagyon tré egy sorozat, szégyen és gyalázat az egész. A pillangóban volt ráció, de annyi lett benne a szappan, hogy kaszáltam a felénél. A Natalia del mar-t nem néztem, valahogy nem érdekel. A bosszú álarca szintén időpocsékolás volt számomra, tíz rész után pápát intettem neki. Az élet iskolája és A múlt fogságában időhiány miatt kimaradt, de egyszer szeretném őket tesztelni. A szenvedélyek lángjait annyira dicsérték és én csak néztem néztem, de a hatvanadik rész körül feladtam. Fárasztó, unalmas…egyedül Juan Pablo Shuk miatt volt érdemes az 60 rész.
    Remélem az Amor verdaderos-t elhozzák, de van egy sejtésem, hogy inkább a Lo que la vida me robót veszik meg. Mindenesetre nem panaszkodhatunk szerintem igazán el vagyunk látva. 🙂

    Válasz
  • 15. Scarlet  |  2013/12/26 - 16:01

    Egyértelműen Avenida Brasil. A legprofibb sorozat, nagyon magas minőség, az amerikai heti sorozatokat ötvözték a telenovellával és nekem nagyon bejött!!!! Szeretnék több ilyet látni, szükség van erre a minőségi javulásra.

    Válasz

És te mit gondolsz?

Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum