Elfeledett novellák – “Mi Destino Eres Tú” (2000)

2011/10/31 at 00:56 3 hozzászólás

2000 júliusában, csaknem két évvel legsikeresebb telenovellája, a Titkok és szerelmek befejeződése után épp Carla Estrada volt a soros producer a Canal de las estrellas főműsoridejében, és – tőle nem épp szokatlan módon – az volt a terve, hogy a Privilegiónál is nagyobbat robbantson az új évezred hajnalán. Mindehhez  megszerezte magának az előző év egyik közönségkedvencének, a Tres mujeresnek az írónőit (Martha Carrillót és Cristina Garcíát), hogy adaptálják neki a Privilegio előtti legnagyobb sikere, a Lazos de amor alkotóinak (Jorge Lozano Soriano & Carmen Daniels) egy eredeti történetét, és hogy még nagyobb legyen a felhajtás, meggyőzte utóbbi novella főhősnőjét, a képernyőről régóta hiányolt Lucerót is, hogy öt év után újra tegye be a lábát egy telenovella forgatására.  Megszületett a Mi destino eres tú (Te vagy a végzetem), ami amilyen nagy dobásnak indult, – ahogy lenni szokott – olyan csúfos bukással ért véget, Carla karrierjében pedig jó sokáig ez volt a legnagyobb szégyenfolt (amíg valami még rosszabbal nem állt elő, de ez egy másik történet).

A Mi destino eres tú saját nagyszabásúságába fulladt bele. Egyszerűen képtelenség volt, hogy összejöjjön és jól működjön együtt minden, amit Estrada ebbe a sorozatba bele akart szuszakolni: legyen ez egy modern és realista történet egy csinos és eszes ügyvédnőről, az ezredforduló embereinek problémáiról (mint amilyen az alkoholizmus, a nők diszkriminációja, az eutanázia, a szétforgácsolódott családok), de emellett mégis legyen határtalanul romantikus; legyen fiatalos, de mégis klasszikus, álljanak benne halomban a népszerű és kedvelt sztárok, legyenek benne nemzetközi arcok, de emellett legyen tele Mexikó kedvenceivel is. Az eredmény egy vontatott, felszínes és cseppet sem szerethető valami lett, amit nézettségben rendszeresen elvert a 20:00-kor vetített Abrázame muy fuerte, de még a 19:00-kor sugárzott Locura de amor is, így Estrada minden optimista várakozása ellenére kénytelen volt végül behúzott farokkal távozni a főműsoridőből, miután novellája csak 23.5 pontos átlagnézettséget tudott produkálni, üres helyét pedig büszkén foglalta el Mejía a később az év novellájává választott María del Carmennel.

A TÖRTÉNET

Andrea Sanvicente (Lucero) egy szegény származású, de céltudatos, fiatal ügyvédnő, akit húgával, Ginával (Sherlyn) együtt nagynénje, a gonosz Zulema (Sylvia Pasquel) nevelt fel, és abban a hiszemben tartotta őket, hogy a szüleik meghaltak. Andrea sikeres karriert fut be, ám az igaz szerelmet nem ismeri, egészen addig, míg nem találkozik Ramiróval (Mauricio Islas), akivel egy csapásra egymásba szeretnek, és nem foglalkozva Ramiro milliomos édesapjának, Samuelnek (Luis Bayardo) és rögeszmés exének, Sofíának (Natalia Streignard) az intrikáival, hamarosan össze is házasodnak.

A nászúton azonban borzalmas dolog történik, Ramiro balesetet szenved és meghal, Andrea pedig szörnyű fájdalmában úgy dönt, soha többé nem engedi meg magának, hogy szerelmes legyen. Hamarosan azonban több jelentkező is akad, hogy begyógyítsa a szívén esett sebeket: egyikük Mauricio (Jaime Camil), a nőfaló, milliomos ficsúr, aki egész életében apja, Augusto (Julio Alemán) példáját követte a nőkkel való bánásmód terén, hozzá hasonlóan ő is csak kihasználja és tárgyként kezeli a barátnőit – többek között Olgát (Lorena Herrera) -, akárcsak Augusto Mauricio anyját, a labilis idegzetű Amparót (María Sorté), aki problémái elől az alkoholizmusba menekül. Mauricio csak azt nem sejti, hogy apja, akire annyira felnéz, kettős életet él, és szeretőjétől, Isaurától (Azela Robinson) egy vele közel egykorú fia is született, César (Mike Biaggio).

Andrea a tárgyalóteremben ismeri meg Eduardót (Jorge Salinas), aki egy közös ügyükben védi a felperest. Kettejük között a kezdeti nézeteltérések ellenére erős vonzalom alakul ki, annak ellenére, hogy Andrea tudja, ez a szerelem nem jöhet létre: Eduardónak ugyanis családja van, bár felesége, Emma (Susana Zabaleta) egy baleset miatt évek óta kómában fekszik, így a férfi egyedül neveli közös kislányukat, Ximenát (Andrea Lagunes), és tudja, hogy sem a felesége családja, sem saját édesanyja, Nuria (Jacqueline Andere), sem a társadalom nem nézné jó szemmel, ha szemet vetne egy másik nőre, még ha felesége gyakorlatilag halott is. Andrea megérti, hogy ebben a helyzetben ő csak teher Eduardo számára, így inkább viszonozza Mauricio szerelmét, pláne, hogy újra szembetalálkozik Sofíával, elhunyt férje volt kedvesével, aki ezúttal Eduardót szemelte ki magának, és minden vágya elválasztani őt Andreától.

Vajon melyik férfi mellé vezeti Andreát a végzete?

ÉRDEKESSÉGEK

  • A sorozat első munkacíme ironikus módon El triunfo del amor (A szerelem diadala) volt, melyet tíz évvel később végül Salvador Mejía sütött el egy hasonlóan gyászos fogadtatású telenovella címeként.
  • Ez volt az első telenovella, melyben Jaime Camil szerepelt, ő ugyanis korábban elsősorban énekesként volt ismert a médiában. Ugyan nehezen indult be a szekere (az első hírek például arról számoltak be, hogy nem is jutott tovább a sorozat válogatásain), végül mára sokkal több eredményt tud felmutatni színészként, mint énekesként.
  • Susana Zabaletának is ez volt az első nagyobb telenovella-szerepe, de a közönség tőle sem volt maradéktalanul elragadtatva.
  • A férfi főhős szerepére Jorge Salinason kívül Guy Ecker és Francisco Gattorno is esélyes volt. Estrada eredetileg nem is akarta Salinasnak adni a főszerepet, mivel korábban csaknem egy évig volt képernyőn a Tres mujeresben, de aztán végül mégis meggyőzte magát, hogy a színész közismertsége talán neki is javára válhat. Ez nem jött be.
  • A sorozat promóvideóinak forgatására Mauricio Islas még szőke hajjal érkezett, hiszen akkoriban forgatta a Primer amor-t is, ahol a szőkített hajú főgonoszt játszotta. A színésznek mindössze fél órába került, hogy felvegye az itteni epizódszerepéhez tartozó kinézetét, azaz befesse feketére a haját.
  • Lucero és Mauricio Islas karaktereinek nászéjszakája akkoriban nagy port kavart, hiszen a korszellemhez képest bátor felvételek születtek, ahol Lucero is többet mutatott magából, mint addig bármikor.
  • A nászúton megözvegyülő és emiatt férfikerülővé váló Andrea kísértetiesen hasonlít Lucero tíz évvel későbbi karakterére, az oltárnál hagyott Valentina Villalbára a Soy tu duenából.
  • A novellában szerepelt Lucero édesanyja és menedzsere, Lucero León is, aki Emma édesanyját játszotta. A mama egyébként érdekes módon nem vágyott soha színészi babérokra, mindig csak olyan telenovellákban tette tiszteletét, ahol kislánya volt a főszereplő (ilyen volt többek között a Chispita vagy a Lazos de amor is).
  • Carla Estrada szereti, ha felfedezhet valakit (ahogy tette mondjuk Yadhira Carrillóval vagy később William Levy-vel), így novelláiban rendszeresen rajtolnak el ígéretes külföldi színészek, hogy a Televisa remek eladásainak hála máshol is megismerhessék a nevüket. Ebben a novellában épp a venezuelai Natalia Streignard (Mi gorda bella) volt a soros, aki akkoriban kezdett feltörni a nemzetközi novella-piacon a La mujer de mi vida főhősnőjeként, így nem csoda, hogy Estrada Mexikóba tudta csábítani egy negatív szereppel. Kár, hogy a gonosz Sofía karaktere olyannyira egysíkúra sikeredett, hogy a történetből idő előtt ki is kellett írni, és még maga Streignard is szégyelli utólag, hogy elvállalta ezt a nem túl hálás melót. Hasonlóan járt Juan Alfonso Baptista (Gata salvaje) is, akinek szintén ez volt az első és valószínűleg nem véletlenül egyetlen televisás előfordulása.
  • A sorozat idősávbeli elődje, a La casa en la playa (Villa Acapulco) szintén borzalmas nézettséggel futott Mexikóban, így meglehetősen vicces volt, mikor a Mi destino eres tú története szerint Lucero karaktere börtönbe kerül, ahol a La casa en la playa főhősnőjével, Cynthia Klitbóval találja magát szembe, aki egy félőrült rabot alakított, azaz az egész szituáció jól leképezte a két novella “sorsát” is.

MIÉRT FELEJTETTÉK EL?

A Mi destino eres tú azok közé a novellák közé tartozik, melyet az első sokk után még évekig emlegettek a rosszmájú rajongók, állatorvosi lóvá és állandó hivatkozási ponttá vált a “nagynevű producer ordas nagy homályt dob a főműsoridő kosárlabdapályáján” forgatókönyv eseteire. Aztán ahogy jöttek sorban a 2000-es évek egyre nagyobb és szégyenteljesebb hasalásai (Mundo de fieras, Pasión, Corazón salvaje, Triunfo del amor) valahogy a Mi destino eres tú is valójában egy ezekhez képest egész nézhető (és a fentiekhez képest konkrétan nézett) alkotássá magasztalódott fel, na ekkor felejtették el, hiszen mivel sokkal jobb negatív példák is rendelkezésre állnak, nem emlegetik már szinte sehol.

A sorozatról alkotott sokszínű vélemények közös nevezője az, hogy Estrada, és főleg a bukás miatt fő bűnbakká kikiáltott írónők minden nagy név és magasztos célkitűzés ellenére a mérleg másik serpenyőjében nem helyezték el azt a kellő odaadást, amitől a történetnek lelke lett volna (bármilyen giccsesen is hangzik ez). Egy nagy halom felszínes és jellegtelen, elrajzolt karakter ugrabugrált fel-alá a képernyőn egy lassú, vontatott történetben, akik között ráadásul egy cseppnyi kémia nem volt, és ennélfogva a színészeknek is nehezükre esett eljátszani őket. Egyedül Azela Robinson és Cynthia Klitbo karaktereiről találni elvétve egy-két pozitív kommentet, és bármennyire is megkapta Andrea szerepéért Lucero egy évvel később a legjobb színésznőnek járó menetrendszerű TvyNovelas-szobrot,  azt még a leghardcoreabb rajongói is elismerik, hogy a modern nőnek kikiáltott Andrea sokkal inkább volt idegesítő és mű, mint szimpatikus. A nézőknek az sem jött be, hogy a sztoriban csak diszfunkcionális családok kaptak helyet, az éveken át rózsanovellákon kérődző főműsoridő-nézőknek ez túlontúl szokatlan és ennélfogva ellenszenves volt.

Mindent összevetve valószínűleg egyszer végig lehetne nézni ezt a fájóan középszerű novellát is,  de az is biztos, hogy Estrada ennél bőven jobbra is képes lett volna, ahogyan azt egy évvel később őszinte örömünkre be is bizonyította Az ősforrással.

Entry filed under: Egyéb, Elfeledett novellák. Tags: .

A legnézettebb Televisa-sorozatok idehaza Sebzett szívek – a dalok magyarul

3 hozzászólás Add your own

  • 1. Ben Lacosta Navarro  |  2016/03/10 - 09:08

    A Mi Destino eres tu-ban Mauricio Islas szívbeteg volt és abba halt bele. Nem baleset áldozata lett. A sorozatot dvdn láttam és tetszett de Natalia Streignard-nak nem kellett volna benne szerepelnie. Ott ki is nyírták a karakterét elég kegyetlen módon. De aztán a Soledad című sorozatban is szerepelt pár epizód erejéig.

    Válasz
    • 2. Gabino  |  2016/03/10 - 20:57

      Ja, berakták vendégszereplőnek. Na az is nagy sláger volt anno a romantica tv-n. Nem is volt rossz sorozat, ha jól emlékszem, Iguana producciones…

  • 3. Ben Lacosta Navarro  |  2016/03/10 - 09:10

    Amúgy a Televisa nem elégedett meg sosem a lehetőségekkel. Ha a többi telenovella gyártó cég nem létezne akkor Televisa hol lenne? Sehol!

    Válasz

És te mit gondolsz?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum