Elfeledett novellák – “Desencuentro” (1997)

2010/05/15 at 20:33 Hozzászólás

A Desencuentro Ernesto Alonso 1997-es telenovellája, mely egy klasszikus Caridad Bravo Adams-történet, az 1961-es El enemigo (Az ellenség) meglehetősen szabad feldolgozása. Igaz, hogy nem tartozik Señor Telenovela legelismertebb vagy legkiemelkedőbb sorozatai közé, sajátos jellegéből adódóan érdekes színfolt mind a producer munkásságában, mind az akkori Televisa-termésben.

Itt van mindjárt a címe, aminek magyar megfelelőt aligha találhatunk, hiszen a mi nyelvünkben nem lehet kifejezni egyetlen szóval mindazt, ami meghúzódik mögötte: a desencuentro egy olyan találkozásra, kapcsolatra utal, mely a résztvevők összeférhetetlensége miatt eleve halálra van ítélve, egy olyan közeledésre, melynek sorsszerűen eltávolodásban kell végződnie. Erre utal a tűz és a víz jelenléte a főcímben, és Daniela Castro főcímdalának szövege is:  te is járod az utad, én is járom a magamét… mint két falevél, akiket egymás mellé sodort a szél.

A történet: A mindig vidám Victoria San Román (Daniela Castro) életét hirtelen beárnyékolja édesapja, Alfredo (Manuel Ojeda) halála, aki egy titokzatos autóbalesetben veszti életét. Ez azonban csak a tragédiák kezdete, gonosz keresztapja, Esteban (Juan Peláez) ugyanis közli vele, hogy Alfredo halála előtt minden vagyonát elveszítette, mivel egy hitelezője, Andrés Rivera (Juan Ferrara) szép lassan kiforgatta mindenéből. Ha mindez nem lenne elég, a lányt vőlegénye, Sergio (Juan Manuel Bernal) is otthagyja, amint kiderül, hogy családja elszegényedett.

Victoria azonban nem merül el az önsajnálatban, úgy dönt, új életet kezd, és megdolgozik a saját megélhetéséért, így a fővárosba költözik, ahol megismerkedik Luis Torres-szel (Ernesto Laguardia), a jólelkű tűzoltóval, aki egyedül neveli kislányát felesége halála óta, és hamarosan egymásba szeretnek.

Victoria elkezd dolgozni Andrés Rivera cégénél, azzal a feltett szándékkal, hogy bosszút álljon a férfin apja haláláért. Andrés egy megromlott házasságban él feleségével, Valentinával (Alma Muriel), aki őt okolja azért, hogy húszéves fiuk,  David (Kuno Becker) meghalt egy motorbalesetben, és teljesen beletébolyult gyermeke elvesztésébe. Andrés a munkájába temetkezik, ám amikor megismeri Victoriát, úgy érzi, kapott egy újabb lehetőséget az élettől a boldogságra. Victoria ellenben meg van róla győződve, hogy Andrésnak köszönheti minden szerencsétlenségét, holott valójában a férfit hamisan vádolja mindenki. Victoriának le kell lepleznie a múltjában rejlő titkokat, hogy végre megtalálja az utat a boldogsághoz, és az igaz szerelemhez valamelyik férfi oldalán.

Érdekességek:

  • A novella különlegességét tovább erősíti a tűzoltós tematika, amely amellett, hogy jól illeszkedik a sorozat filozófiájához, azóta sem kapott nagyobb jelentőséget egy telenovellában sem. A sorozat jeleneteiben a mexikóvárosi tűzoltóparancsnokság valódi tűzoltói is részt vettek.
  • Ernesto Alonso nem hazudtolta meg önmagát, és nem hagyta, hogy a sztori idővel a gagyiba fulladjon, a fináléban pedig meg mert lépni olyan döntéseket is, amik nem gyakran fordulnak elő a műfajban. A nézők számára valóban az utolsó pillanatig kérdéses, hogy vajon melyik férfit választja végül a főhősnő, hiszen mindkettejükkel hihető szerelmi történetet él meg a sorozat folyamán.
  • Ebben a novellában mutatkozott be először Daniela Castro mint énekesnő, és bár maga a dal nem rossz, abban mindenki egyetértett, hogy Daniela színésznőnek sokkal inkább való, zenei karrierje pedig ezzel a rövid fejezettel le is zárult.

Miért felejtették el?

A sorozat meglehetősen depresszív hangulata miatt eleve nem számíthatott nézettségi csúcsokra, inkább egyfajta melankolikus báj lengi körül. A színészekre nem lehet panasz, Daniela Castro éppen karrierje csúcsán, a Cañaveral de Pasiones sikerei után került a produkcióba, mellette pedig feltűnik Ernesto Alonso sok kedvence is (Ojeda, Muriel, Ferrara, sőt még Jacqueline Andere és María Rubio is “cameózik” egyet). A novellát annak idején az Esmeralda után mutatták be a 20:00-s sávban, így az is közrejátszhatott, hogy az azt övező hatalmas lelkesedés lecsitulásával a Desencuentro komolyabb hangvétele nem tudta újra felkorbácsolni a kedélyeket. Nem is beszélve arról, hogy Ernesto Alonso utána miket tett le még az asztalra, szóval ez is elősegíthette ennek a sorozatnak a fokozatos háttérbe szorulását.

Ennek ellenére bátran ajánlhatjuk bárkinek, aki szereti a főszereplő színészeket, aki egy másfajta történetre vágyik, és akinek 74 rész is elég egy telenovellából.

Entry filed under: Egyéb, Elfeledett novellák. Tags: .

“Llena de Amor” vs. “Mi Gorda Bella” “Hasta que el Dinero nos Separe” – ma este finálé

És te mit gondolsz?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Kérdezz-felelek

Jelenleg Mexikóban

17:00: Despertar contigo
19:00: Vino el amor
20:00: Tres veces Ana
21:00: Mujeres de negro
22:00: Yago

Hamarosan Mexikóban

október 31. Sin rastro de ti (21:00)
november 21. La candidata (21:00)

Archívum